epassin kulttuuri/liikunta- etua käyttämättä vielä 400e tältä vuodelta
Viime vuonna jäi myös käyttämättä koko summa ja rahaa ei saa millään muotoa edes takaisin.
Täysin turha.
Kommentit (37)
Ainakaan e-passi ei vahdi, minä päivänä sen lounaan oikeasti ostaa. Kesäkuulle siellä on 22 lounasetua, joita voi ostaa vaikka sunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hsl kausilipun saa talven kuukausille. Ihan hyvä etu ja saa HSL appiin hyvin yhdistettyä.
Katsotaanko tuo liikunnaksi vai kulttuuriksi?
En tiedä miksi katsotaan mutta Epassilla olen HSL lipun aina hankkinut sen jälkeen kun joku vinkkasi siitä että on mahdollista. Voihan tuo mahdollisuus olla joillain Epassista olla rajattu pois?
Se kai on työnantajakohtaista, onko liikuntakulttuuri vai myös työmatkaetu. Meillä kaupungilla flex etua saa 550e, josta 0-400e voi olla liikuntakulttuuria, ja 0-550e voi käyttää työmatkoihin eli VR/HSL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hsl kausilipun saa talven kuukausille. Ihan hyvä etu ja saa HSL appiin hyvin yhdistettyä.
Tuo on eri veroetu, työmatkaetu. Senkin voi työnantaja tuoda epassille ja raha voi olla flex-tyyppisesti kumpaa vaan tällöin.
Kulttuuri/liikuntaedun määrä on max 400e/vuosi, työmatkaetua voi kai antaa tuhansia euroja jos työnantaja haluaa.
Olen ostanut museokorttiin lisäaikaa edulla. Niitä saa ostettua vaikka kuinka monta vuotta lisää kerralla. Nytkin taitaa olla museokortti voimassa vielä kuusi vuotta. Museot ovat monesti niin kalliita, että pari käyntikertaa riittää siihen, että kortti maksaa itsensä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös jäi 5v ajalta käyttämättä tuhansia euroja, kun oli täydet lounas-, kulttuuri- ja liikuntaedut, mutta joka ostosta puolet piti maksaa itse.
Miksi ne jäi käyttämättä? Etkö syö mitään etkä harrasta mitään? Mulla menee aina kaikki työpaikkaruokalan lounaisiin, joka on päivän pääateria arkisin, ja liikuntaharrastuksen maksuihin.
Ei tuolla kotiruokia voi maksaa. Meillä ei työpaikkaruokalaa ole, eikä työpaikalta kukaan lähde kauemmas syömään. En minäkään, mieluummin syön eväät ja pidän vain 30 min tauon. Ja vapaapäivän lounaita tuolla ei voi maksaa.
Harrastan paljonkin, luonnossa liikkumista, valokuvausta, lenkkeilyä ja kuntosalilla käymistä. Kolme ekaa ei maksa mitään, neljänteen ei käy liikuntaedut.
Kyllä voi, kun tutustut mitä kaupasta saa ostaa epassilla. Saat ostaa kaikki ruokatiskin asiat, pakattua kypsää ruokaa. Sushibuffat ja salaattibuffat, ja kaikki sellaiset lähiravintolan pakkaamat ruuat.
Einekset pakasteet ym ei käy.
Kaupassa ruoka on myös halvempaa, joten ostan usein puolisolle ja itselleni iltaruuan. Pala kypsää kalaa ja salaattibuffasta, 14e arvosta voin ostaa ja tuosta syö kaksi helposti.
No meillä sääntönä on, että ostokset tulee tehdä työaikana. Ja minä en tosiaan poistu työpaikalta kesken päivän. Että turha on meillä, kaikilla tuo jää käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi katsotaan mutta Epassilla olen HSL lipun aina hankkinut sen jälkeen kun joku vinkkasi siitä että on mahdollista. Voihan tuo mahdollisuus olla joillain Epassista olla rajattu pois?
Ja siis sulla on vain liikunta- ja kulttuurietu, ei mitään matkaetua?
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan e-passi ei vahdi, minä päivänä sen lounaan oikeasti ostaa. Kesäkuulle siellä on 22 lounasetua, joita voi ostaa vaikka sunnuntaina.
Yhtä laillahan sunnuntai on monelle työpäivä. Mutta vapaapäivinä ja -aikana tuota ei ainakaan meillä saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on eri veroetu, työmatkaetu. Senkin voi työnantaja tuoda epassille ja raha voi olla flex-tyyppisesti kumpaa vaan tällöin.
Kulttuuri/liikuntaedun määrä on max 400e/vuosi, työmatkaetua voi kai antaa tuhansia euroja jos työnantaja haluaa.
Aivan, eli tätäkään vinkkiä ei aloittajan tilanteessa voi käyttää.
Ottaisin tuon milloin tahansa vuosipalkkaan vaikka verollisena, niin voisin hankkia vaikka bensaa autoharrastukseen.
Mutta ei, pitäisi käydä paskaisissa haalareissa jossain naistenteatterissa
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien epassilla on voinut bussi lippuja ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin vuodesta -22.
Meillä säästetään niin tänä vuonna ei saada lantinlanttia. Yksi typerä tyhy-päivä tiedossa.
Sekopää. Saisit tuolla paljon hyvää kuntosaliaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin vuodesta -22.
Toi Epassi sius näkyy HSL apissa maksuvaihtoehtona luottokortin lisäksi ja siinä on ainakin minulla ollut se hyvä puoli että jos lipun on maksanut Epassilla niin osto on aina onnistunut heti. Luotto/pankkikortin kanssa HSL sovellus on monta kertaa jumittanut.
Vierailija kirjoitti:
Sekopää. Saisit tuolla paljon hyvää kuntosaliaikaa.
Ei käy kaikilla kuntosaleilla. Eri