Saakohan polkupyörällä ison multasäkin kuljetettua?
Kommentit (69)
Jos on oikeanlainen polkupyörä.
https://velomarket.fi/kauppa/tavarapyora-amladcykler-classic/?gad_sourc…
Vierailija kirjoitti:
Ota kuva sitten kun säkki on revennyt auki maahan
Laittaisin varmuuden vuoksi isoon jätesäkkiin, etti hajoa tielle matkalla.
On vähän riman alta, jokin 40 kg säkki alkaa tuottaa vaikeuksia, mutta on sellainenkin tuotu pyörällä kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kuva sitten kun säkki on revennyt auki maahan
Laittaisin varmuuden vuoksi isoon jätesäkkiin, etti hajoa tielle matkalla.
Sehän ei ole edes kovin suuri, mahtuu hyvin pystysuunnassa isompaan kaupan kassiin ja multa valuu niin että yläosa jää kutakuinkin tyhäksi, takatarakka pitää kyllä olla.
Mitkä ovat säkin mitat? Jos itse olet kevytrakenteinen mutta vahva ja pyörä on takapainoinen, saattaa alkaa kevyesti keulimaan ylämäen töyssyissä.
En edes yrittäisi. Joskus minulla oli tosi kevyt paketti, jonka koko kuitenkin oli ylisuuri fillarille. Alle kilometrin matka kotin oli yhtä taistelua sen lootan kanssa.
Tietysti jos oikein hyvin saat sen sidottua pyörään kiinni, niin saattaa se säkki ehjänä tulla perille. Tee nyt kumminkin tilannearvio tai varasuunnitelma, mitä sitten, jos se säkki osuukin johonkin terävään siinä pyörässä, kylki puhkeaa ja multaa alkaa valua ulos.
Minä muutin rivarista pois mm. sen takia, etten autottomana saanut edes multaa puutarhaani hankittua. Sama ongelma oli muillakin taloyhtiön autottomilla, että aina piti miettiä, kuka toisi sitä multaa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
En edes yrittäisi. Joskus minulla oli tosi kevyt paketti, jonka koko kuitenkin oli ylisuuri fillarille. Alle kilometrin matka kotin oli yhtä taistelua sen lootan kanssa.
Tietysti jos oikein hyvin saat sen sidottua pyörään kiinni, niin saattaa se säkki ehjänä tulla perille. Tee nyt kumminkin tilannearvio tai varasuunnitelma, mitä sitten, jos se säkki osuukin johonkin terävään siinä pyörässä, kylki puhkeaa ja multaa alkaa valua ulos.
Parempi olisi valuttaa jo etukäteen kaupan pihalla toiseen säkkiin puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kuva sitten kun säkki on revennyt auki maahan
Laittaisin varmuuden vuoksi isoon jätesäkkiin, etti hajoa tielle matkalla.
Varoitus! Jätesäkki ei kestä! Pitää olla kangassäkki! Esimerkiksi "säkkikangassäkki".
Vierailija kirjoitti:
Joku peräkärrysysteemi vois olla kätevin! Ajettaessa hallinta säilyy, vaikka jarrutukset voivat olla raskaampia.
Joissakin polkupyörän peräkärrymalleissa kärryn aisa kiinnittyy satulaputkeen. Sellainen yrittää mutkassa jarruttaessa työntää pyörän kumoon! Tämä voi tulla yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin rivarista pois mm. sen takia, etten autottomana saanut edes multaa puutarhaani hankittua. Sama ongelma oli muillakin taloyhtiön autottomilla, että aina piti miettiä, kuka toisi sitä multaa puolesta.
Tätä palstaa lukiessa ihan oikeasti ihmettelee miten suomalaiset ovat selvinneet hengissä näinkin pitkään.
Naapurin Rane hoitaa varvipalkalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä jotakuta kuvaamaan kun yrität, tulee hyvää pätkää hauskoihin kotivideoihin
Kuules, menneinä aikoina tavaroiden kuljetus tarakalla oli ihan normaalia 😅 Kyllä se edelleen onnistuu, kun haluaa
Menneinä aikoina fillarit olivat myös vankempaa tekoa. Kunnon mummo konkelilla kelpas siirtää painavia tavaroita, muttei noista marketti pyöristä ole mihinkää. Runko taittuu ja lynähtää
Itse varmistaisin hankkimalla peräkärryn pyörään. Niitä saa myös vuokrata.
Mulla on semmoinen vanhan ajan tavarapyörä. Sillä kelpaa kaupungissakin roudata kamoja, vaikka nyt just se on mökillä palvelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin rivarista pois mm. sen takia, etten autottomana saanut edes multaa puutarhaani hankittua. Sama ongelma oli muillakin taloyhtiön autottomilla, että aina piti miettiä, kuka toisi sitä multaa puolesta.
Mitä! :D 24 vuotta rivarissa asunut ja hyvin on multakin tullut kymmenen kilsan päästä... K-raudassa esim on kotiinkuljetus, sitä voi hyödyntää... TAi taksi kuskaa sut ja tavaras. Jos ei halua tutuilta pyytää virka-apua.
Millä sä muutit pois, kun et varmasti osannut muuttoautoakaan tilata avuksi. Jätit kamat seuraavalle..
Vierailija kirjoitti:
Puolustusvoimain polkupyörä ( Helkama Oiva ) kestää kuljettaa ainakin kevyen kranaatinheittimen 81 KRH pyörän runkoon kiinnitettynä.
Sen paino on 56 kg ( putki 20 kg, tuki 19 kg, vastin 17 kg )
Itselläni on tuollainen Oiva parin kevyemmän polkupyörän ohella. Oiva on erinomainen kaupunkikäytössä sekä etenkin huonommilla teillä ja poluilla. Suosittelen!
https://www.prisma.fi/tuotteet/100264457/helkama-oiva-miesten-kaupunkip…
Juuri siksi sen nimi onkin Oiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä jotakuta kuvaamaan kun yrität, tulee hyvää pätkää hauskoihin kotivideoihin
Kuules, menneinä aikoina tavaroiden kuljetus tarakalla oli ihan normaalia 😅 Kyllä se edelleen onnistuu, kun haluaa
Menneinä aikoina fillarit olivat myös vankempaa tekoa. Kunnon mummo konkelilla kelpas siirtää painavia tavaroita, muttei noista marketti pyöristä ole mihinkää. Runko taittuu ja lynähtää
Itse varmistaisin hankkimalla peräkärryn pyörään. Niitä saa myös vuokrata.Mulla on semmoinen vanhan ajan tavarapyörä. Sillä kelpaa kaupungissakin roudata kamoja, vaikka nyt just se on mökillä palvelemassa.
Alumiinirunko ei tietenkään voi olla yhtä tukeva kuin kunnon rautaputkipunko, mutta nopeammin ongelmaksi muodostuu rautalangasta väännetty nykytarakka. Ennen tavaratelineet oli valmistettu rautaputkesta ja tarkoitettu muullekin rahdille kuin koulurepulle.
Naru on kätevä työkalu tällaista reissua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katseleppas videoita jostain kehitysmaasta vaikka Intiasta niin saat selville mitä kaikkea polkupyörällä voi kuljettaa.
Veikkaan että Intialainen 35 kiloinen tyttökin kuljettaisi kolme multasäkkiä tarakalla jo toiset kolme ohjaustangolla 10km matkan.
Suomalainen nykyihminen on sitten eri asia.
Suomalainen pysähtyy siiderille ja donitsille katsoessaan sitä multasäkkiä ja soittaa kaverin autolla hakemaan.
Väitän, ettei kukaan ole koskaan milloinkaan HITSANNUT polkupyörän runkoon tarakkaa! Siihen on ihan tekniset perustelut!