Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko menossa kesällä johonkin festareille?

Vierailija
06.06.2026 |

Ja tähän en kaipaa vastauksia ihmisiltä, jotka eivät koskaan muutenkaan käy missään. Koska he nyt ilmeisesti eivät ole menossa. 

Vaan kysyn teiltä, jotka joskus menette baariin tai laivalle juhlimaan tai terasseille ym ihmisten ilmoille. Käyttekö festareilla? Mä olen käynyt muutaman kerran elämäni aikana ja en tykkää olla säiden armoilla, käydä bajamajassa tai jonottaa ylihintaisia tuotteita. Katselen taas somesta ihmisten festaripäivityksiä ja ne kyllä näyttävät hauskoilta ja siellä kai eletään elämän parasta aikaa. Mutta mua ahdistaakin ajatus sinne menemisestä. Ja olen keski-ikäinen ja mulla on jo isot lapset, nyt olisi kai se aika kun pitää elää itselleen. Mutta mä olen aina kokenut festareista samoin. En tykkää edes mökkeillä millään bileporukalla. Silti tuntuu, että missaan jotain. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuninguus raviin ymmärräkkö  menemmä veli allani kaa

Vierailija
22/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen ja käyn ulkona, mutta mitkään festarit ei kiinnosta. Likaista, ällöttävät bajamajat, hirveät jonot joka paikkaan, liikaa ihmisiä ja kelistä ei voi tietää etukäteen. Kiinnostaa kiviäkin tarpoa jossain mudassa, jos sataa.

Vähintään neljän tähden hotelli se olla pitää ja ehkä joku tasokas kattobaari tai muuta vastaavaa. Ei mitään kämäisiä festareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa liikaa nykytasoon nähden. Provinssissa oli aikoinaan aina useita maailmanluokan esiintyjiä ja lippujen hinnat oli siedettävät. Nykyään eri meno.

Vierailija
24/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy baareissa enkä terasseilla.

Mutta Tuskaan menen tänäkin vuonna 🤘🏻

Vierailija
25/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuska on harkinnassa. Jos menen, menen yksin enkä aio juoda alkoholia. Näin toimin kaikkien konserttien ja festareiden suhteen. Menen kuuntelemaan musiikkia ja nauttimaan tunnelmasta, en örveltämään.

Tuska on ihan paras! Siellä jokainen saa olla just sellainen kun on! Eikä siellä ole mitään örveltäjiä ja kännisekoiluja.

Vierailija
26/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En festareille, mutta aika montaa DJ:tä olen menossa katsomaan eri puolilla Eurooppaa.

Vierailija
27/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla oli vielä mielekästä ja nykyään sitten lähinnä rahat pois meininki.

Vierailija
28/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä vähän vaihdellen seuraavia festareita riippuen esiintyjistä. Suosikkeja on Weekend, Ruisrock, Ilosaari, Tapiola festival, Tikkurila festival, Tomorrowland, Hki/Tre city festival.

Vierailija
29/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka kesä, yleensä useammilla. Myös ulkomailla. Paljon myös keikoilla suomessa ja tallinnassa. Aina olen hotellissa yön ja usein hankin vip lipun. Tosin lipun hinnat nyt nousseet aika paljon.

Vierailija
30/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Suviseuroihin. Ei tarvitse maksaa pääsylippua, ei katsoa mitään örvellystä, edullista safkaa, mukavaa porukkaa ja hyvää laulua. Parhaat festarit! 

Vierailija
31/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti Suviseuroihin. Ei tarvitse maksaa pääsylippua, ei katsoa mitään örvellystä, edullista safkaa, mukavaa porukkaa ja hyvää laulua. Parhaat festarit! 

Tämä on totta. Suviseuroissa laulajat ovat hyvätasoisia ammattilaulajia, koulutettuja. Kuulee äänestä. 

Vierailija
32/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene. Olen musiikkidiggari, ja käyn mieluummin keikoilla klubeilla, baareissa ja konserttisaleissa. Festivaalit ovat ikäviä, on tungosta, , huono äänenlaatu, loputonta jonottamista ja poskettomat hinnat. Koronan jälkeen on pudonnut myös esiintyjien taso, pelkkiä kotimaisia pop- ja iskelmätähtiä. Ei kiinnostavia nimiä maailmalta.

Kotimaisissa bändeissä ei ole mitään vikaa mutta kuluneet julkkis popparit ja ylihintaiset liput on sellaista mistä ei halua maksaa.

Monessa artistissa ei ole sinänsä vikaa, mutta mitä järkeä mennä musiikinkuuntelijana festareille, jos samat artistit keikkailevat Suomessa klubilavoilla vuoden ympäri? Aiemmin festareissa oli se idea, että siellä näki artisteja, jotka eivät Suomeen millekään pikkukeikoille tulleet. 

Vierailija
33/33 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut menossa koska hinnat ovat nousseet niin naurettaviksi. Vielä 15 vuotta sitten oli ihan selviö, useammat festarit kesässä, joko asiakkaana tai töissä.

Nyt sitten sain ilmaiseksi liput lähes naapurissa järjestettäville Vauhti kiihtyy-festareille joten menen. Kotiin kävelee viisi minuuttia jos alkaa tympimään tai haluaa halvempaa juomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi