Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhukset liikenteen ja hengen vaarantajina

Vierailija
06.06.2026 |

Taas on joku puolisokea vanhus rämäyttänyt ikkunasta sisään, pysäyttäessään katumaasturinsa hautaustoimiston ikkunasta sisään. Onneksi kellekkään ei kait käynyt pahemmin. 

Toissapäivänä vanha-ukko meinasi peruuttaa 4-vuotiaani päälle kaupan parkkipaikalla, vaikka automme peräluukku oli auki, ja lapsi seisoi vieressäni. Oli ihan senteistä kiinni että sain kiskaistua lapsen auton alta ukon peruuttaessa. 

 

Tarttis tosiaan tehdä lakimuutos näiden vanhojen änkyröiden ajokorttiasioihin, kuten nuorten kortteihin tuli muutos.

 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittasikohan koholla oleva peräluukkusi peruuttajan näkyvyyttä?

Miten itse aiot liikkua, kun tulet vanhaksi? Kerro ideasi? Taksilla varmaan.

Vierailija
42/50 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 64-vuotiaat, kuljettajat aiheuttivat vuosina 2010–2019 kaikkiaan 272 kuolonkolaria 

17–24-vuotiaat kuljettajat aiheuttivat vuosina 2010–2019 kaikkiaan 430 kuolonkolaria 

25–44-vuotiaat kuljettajat aiheuttivat vuosina 2010–2019 kaikkiaan 538 kuolonkolaria 

45–64-vuotiaat kuljettajat aiheuttivat vuosina 2010–2019 kaikkiaan 411 kuolonkolaria 

 

Yhteenveto: nuoremmat sukupolvet aiheuttivat  1379 kuolonkolaria.

Eläkeikäiset aiheuttivat 272 kuolonkolaria.

https://www.lvk.fi/onnettomuustietoinstituutti/tilastot-ja-julkaisut/te…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu loppui kuin seinään. Haloo ap?? Kommentoisitko ylläolevaa tilastoa. Sen perusteella kaikkein vaarallisin ikäryhmä on 17-24 -vuotiaat ja keski-ikäisetkin tappavat enemmän ihmisiä tai itseään liikenteessä kuin eläkeikäiset.

Vierailija
44/50 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap voi enää levittää vanhusvihaansa. Kumma että vanhusvihaajat eivät tajua, että jonain päivänä ovat itse vanhoja.

Vierailija
45/50 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ehkä hankkiutuu täältä pois sitä ennen. :)

Vierailija
46/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 65 jo vanhus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villit taksit ajaa välillä miten sattuu ja ei siellä ainakaan vanhuksia ole ratissa.


Samoin sähköpotkulaudat ja wolt-kuskit. Vielä kävelyteillä.

Vierailija
48/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kollit ovat vaarallisimpia ajoneuvojen käyttäjiä. Eivät pysy edes tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret kollit ovat vaarallisimpia ajoneuvojen käyttäjiä. Eivät pysy edes tiellä.

Ja hyppivät holtittomasti autojen eteen. 

V*****ttaa kun ite on ollut aina varovainen jalankulkija ja joutunut sen takia ikäviin tilanteisiin ja muut eli erityisesti miehet vaan syöksyy autojen eteen ja kukaan ei edes tööttää.

Vierailija
50/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

70V JOKA VUOSI UUSI AJO KOE PÄÄ EIKÄ JALAT TOIMI. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi