Vanhukset liikenteen ja hengen vaarantajina
Taas on joku puolisokea vanhus rämäyttänyt ikkunasta sisään, pysäyttäessään katumaasturinsa hautaustoimiston ikkunasta sisään. Onneksi kellekkään ei kait käynyt pahemmin.
Toissapäivänä vanha-ukko meinasi peruuttaa 4-vuotiaani päälle kaupan parkkipaikalla, vaikka automme peräluukku oli auki, ja lapsi seisoi vieressäni. Oli ihan senteistä kiinni että sain kiskaistua lapsen auton alta ukon peruuttaessa.
Tarttis tosiaan tehdä lakimuutos näiden vanhojen änkyröiden ajokorttiasioihin, kuten nuorten kortteihin tuli muutos.
Kommentit (50)
Yli 64-vuotiaat, kuljettajat aiheuttivat vuosina 2010–2019 kaikkiaan 272 kuolonkolaria
17–24-vuotiaat kuljettajat aiheuttivat vuosina 2010–2019 kaikkiaan 430 kuolonkolaria
25–44-vuotiaat kuljettajat aiheuttivat vuosina 2010–2019 kaikkiaan 538 kuolonkolaria
45–64-vuotiaat kuljettajat aiheuttivat vuosina 2010–2019 kaikkiaan 411 kuolonkolaria
Yhteenveto: nuoremmat sukupolvet aiheuttivat 1379 kuolonkolaria.
Eläkeikäiset aiheuttivat 272 kuolonkolaria.
https://www.lvk.fi/onnettomuustietoinstituutti/tilastot-ja-julkaisut/te…
Keskustelu loppui kuin seinään. Haloo ap?? Kommentoisitko ylläolevaa tilastoa. Sen perusteella kaikkein vaarallisin ikäryhmä on 17-24 -vuotiaat ja keski-ikäisetkin tappavat enemmän ihmisiä tai itseään liikenteessä kuin eläkeikäiset.
Ei ap voi enää levittää vanhusvihaansa. Kumma että vanhusvihaajat eivät tajua, että jonain päivänä ovat itse vanhoja.
Ne ehkä hankkiutuu täältä pois sitä ennen. :)
Villit taksit ajaa välillä miten sattuu ja ei siellä ainakaan vanhuksia ole ratissa.
Samoin sähköpotkulaudat ja wolt-kuskit. Vielä kävelyteillä.
Nuoret kollit ovat vaarallisimpia ajoneuvojen käyttäjiä. Eivät pysy edes tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret kollit ovat vaarallisimpia ajoneuvojen käyttäjiä. Eivät pysy edes tiellä.
Ja hyppivät holtittomasti autojen eteen.
V*****ttaa kun ite on ollut aina varovainen jalankulkija ja joutunut sen takia ikäviin tilanteisiin ja muut eli erityisesti miehet vaan syöksyy autojen eteen ja kukaan ei edes tööttää.
70V JOKA VUOSI UUSI AJO KOE PÄÄ EIKÄ JALAT TOIMI.
Haittasikohan koholla oleva peräluukkusi peruuttajan näkyvyyttä?
Miten itse aiot liikkua, kun tulet vanhaksi? Kerro ideasi? Taksilla varmaan.