No niin, ero tuli. Täytän kohta 30v. Haluan perheen. Miten on järkevintä edetä?
Olisin halunnut pitkän ja vakaan parisuhteen ennen lasten tekoa. Eksä sai täräytettyä pari kuukautta sitten vihdoin ilmeisesti jo pidempään päässään pyörineen ajatuksen: haluaa ehdottomasti lapsia, mutta ei ole varma haluaako niitä minun kanssani. Oltiin oltu pitkään yhdessä. Ei ymmärtänyt miksi suutuin, kun saattaahan hän ehkä haluta sitten joskus lapsia kanssani. Erottiin, nyt olen ollut pari kuukautta itsekseni ja koen että on aika alkaa suunnitella mitä teen.
Miten muut samassa tilanteessa olleet on edenneet? Olen miettinyt ihan jotain kumppanuusvanhemmuus-kuviotakin, toimiiko ne? Ärsyttää että tämä asia ei nyt tulekaan sitten todennäköisesti menemään niin että saan sen tylsän ydinperheen, mutta elämä on arvaamatonta.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoiko mikä oli syy ettei ole varma haluaako lapsia sinun kanssasi? Jäi vain kiinnostamaan.
Eipä mitään kunnollista syytä sille ollut, ainakaan sellaista joka on mielestäni oikea syy pidemmässä parisuhteessa. Olin itse sillä kannalla että oma parisuhteeni tähtää lasten tekoon, ja jos kanssani ei niitä haluta, niin se ei ole enää minulle parisuhde ja heihei. Ap
No kai tähän joku järkevä syy oli jos mies oli katsellut niitä asuntojakin ihan hetkeä ennen?
Oma exäni suunnitteli muuttoa kanssani samaan osoitteeseen samalla, kun pyöritti toista naista. Sitten vaan ilmoitti, että heippa, olen miettinyt eroa aktiivisesti jo puoli vuotta. Kyllä miehet pystyy tähän. Ne on ihan tyytyväisiä naisen tuomiin parisuhdepalveluihin ja naisen seuraan, vaikkei se nainen olisikaan niin justiinsa tai se nainen olisi vaan "ihan kiva" ilman suurempia tunteita miehen puolelta.
Tai ne tunteet muuttuu ja näkee kaiken uudessa valossa, kun joku "voittaja" nainen osaa vetää oikeista naruista.
Vierailija kirjoitti:
"Ja kun toteutti näitä asioita, niin tottakai kun puhuttiin sitten yhteisistä lapsista ja muista niin uskoin nekin puheet. Pari päivää ennen eroa näytti innoissaan kaupungistamme kivoja taloja netistä ja suunnitteli itse ääneen missä voisi olla lastenhuoneet yms. Ap"
Kannattaa suositella sille exälle uutta uraa näyttelijänä. Sen verran hyvin tuo on vetänyt.
Mies unohti kertoa kenen kanssa näitä suunnittelee. Jos edes suunnittelee. Ehkä kyse on vain haaveesta. Mitä ei edes aio toteuttaa. Miehet valehtelee asioita saadakseen mitä haluaa.
Mun ystäväpiirissä ei ole taidettu mieheltä paljoa kysellä lasten hankinnasta, kun naiset on vaan raskautuneet. Ei yksikään ole suunniteltu mutta ei ole kukaan mies jättänyt isyyttään toteuttamatta.
Minulle exä paljasti teeskennelleensä välittämistä seksin saamisen takia. Varmaan aika yleistä miehille huijata kaikenlaista. Siihenhän ne työpaikan flirtitkin perustuu. Haluun saada seksiä tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväpiirissä ei ole taidettu mieheltä paljoa kysellä lasten hankinnasta, kun naiset on vaan raskautuneet. Ei yksikään ole suunniteltu mutta ei ole kukaan mies jättänyt isyyttään toteuttamatta.
Osa voi olla aitoja vahinkoja. Tuota tekee miehetkin. Teeskentelevät vain tietämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan parhaan kaverin kanssa mietitty sellaista, että molemmat hankkiutuu raskaaksi ja muutetaan yhteiseen kimppakämppään. Molempien lapsilla olisi kaksi huolehtivaa aikuista ja hoitoa vuorottelemalla molemmat saisi myös aikaa levätä. Ja raskautuminen siis luovuttajan avulla.
Voitteko pliis pitää sitten jotain youtubekanavaa tai blogia! Itsekin olen monta kertaa tätä miettinyt, mutta lähinnä ratkaisuksi jos kaveripiirissä tulisi ero samaan aikaan ystävän kanssa.
Työpaikkojen flirtit on vain seksikutsu, ne kannattaa heti unohtaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti. Markkinat käy kuumana juuri tuon ikäisillä, ja omista tutuistani monet pariutuivat juurikin tuossa 28-32v.
Omassa kaveri- ja tuttavapiirissä tuossa noin kolmikymppisinä sitouduttiin lopullisesti ja perustettiin perhe. Siis jokainen pariskunta oli seurustellut vähintään sen muutaman vuoden eikä siinä minusta enää mitään markkinoita ollutkaan vaan ne muutamat sinkkuna pörräilleet jäi vähän tyhjän päälle kun kaikilla alkoi samoihin aikoihin uusi elämänvaihe.
Osa kyllä erosi sitten lähempänä neljääkymppiä.
Njoo, 28-32v on kuuma markkina kaupungeissa, muusta en tiedä.
Perhe perustetaan usein nykyään siinä 33-35v. Jotkut myöhemmin, jotkut hieman aiemmin.
"perhe perustetaan" nainen tekee hedelmälliset vuodet uraa ja sitten jänniksen yhden illan jutusta tulee vahinko.
Eli mielisairaan juopon 😁
Mies etsii pääasiassa ulkonäöllä tyhmän naisen ja saa palkaksi tyhmät lapset. Siinä illat kuluukin hyvin, kun yrittää opettaa niitä edes lukemaan🕯📖
Miten on, onko tuttua?
Muistakaa miehet, että lasten älykkyys periytyy äidiltä 🤰🤱👩👦
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa miehet, että lasten älykkyys periytyy äidiltä 🤰🤱👩👦
Lasten geenit ovat sekoitus isän ja äidin geenejä
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa miehet, että lasten älykkyys periytyy äidiltä 🤰🤱👩👦
Juu, noin puolet siitä. Siksi onkin fiksu vaimo.
Olen myös huomannut, että jossain tulee raja vastaan kun kaksi hieman introverttiä korkeakoulutettua nörttiä pariutuu, tuloksena on usein joku full-HD autisti.
Luova älykkyys korreloi mm. kaksisuuntaisen ja skitsofrenian kanssa. Katso vaikkapa kuuluisien taiteilijoiden, kirjailijoiden, muusikoiden tai säveltäjien historiikkeja. Club 27 is a thing.
Mitä tulee matemaattiseen ja analyyttiseen älykkyyteen... näilläkin geeneillä on haittapuolia. Tunnen henkilön, joka tekee töitä hiukkasfysiikan puolella. Hän on oman alansa ohella äärimmäisen sivistynyt ja lukenut, puhuu sujuvasti varmaan kahtatoista kieltä, ja tekee arjessakin todella teräviä havaintoja, joita en itse välttämättä koskaan tulisi edes ajatelleeksi. Lisäksi hän on todella ystävällinen ja nöyrä.
Kuitenkaan hän ei muista tapaamisia, on jatkuvasti myöhässä ja tavarat hukassa. Ei ole koskaan ollut kunnollista parisuhdetta, ja työpaikkakin on mitä on.
Hän on myös yrittänyt (jotenkin siinä onnistumatta, miksi?) päästää itsensä päiviltä useampaan otteeseen.
Kaikki me olemme erilaisia, ja jotkut voittavat geenilotossa. Pitää muistaa, että niitä lottoja on monia, ja yhden ominaisuuden maksimointi tulee usein muiden kustannuksella (pituus, ulkonäkö, älykkyys, hapenottokyky, kylmänkestävyys, jne.). Emmekä välttämättä edes huomaa niitä. Ne samat geenit, jotka tuottavat vaikka pitkiä ja kauniita ihmisiä, voivat muutaman sukupolven kuluttua tuottaa vaikkapa lisääntymiskyvyttömiä jälkeläisiä. Tai sellaisia, joiden vastustuskyky jollekin infektiolle on huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa miehet, että lasten älykkyys periytyy äidiltä 🤰🤱👩👦
Lasten geenit ovat sekoitus isän ja äidin geenejä
Älylliset kyvyt periytyy erityisesti äidiltä. Miehet turhaan pelkäävät älykkäitä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa miehet, että lasten älykkyys periytyy äidiltä 🤰🤱👩👦
Juu, noin puolet siitä. Siksi onkin fiksu vaimo.
Olen myös huomannut, että jossain tulee raja vastaan kun kaksi hieman introverttiä korkeakoulutettua nörttiä pariutuu, tuloksena on usein joku full-HD autisti.
Luova älykkyys korreloi mm. kaksisuuntaisen ja skitsofrenian kanssa. Katso vaikkapa kuuluisien taiteilijoiden, kirjailijoiden, muusikoiden tai säveltäjien historiikkeja. Club 27 is a thing.
Mitä tulee matemaattiseen ja analyyttiseen älykkyyteen... näilläkin geeneillä on haittapuolia. Tunnen henkilön, joka tekee töitä hiukkasfysiikan puolella. Hän on oman alansa ohella äärimmäisen sivistynyt ja lukenut, puhuu sujuvasti varmaan kahtatoista kieltä, ja tekee arjessakin todella teräviä havaintoja, joita en itse välttämättä koskaan tulisi edes ajatelleeksi. Lisäksi hän on todella ystävällinen ja nöyrä.
Kuitenkaan hän ei muista tapaamisia, on jatkuvasti myöhässä ja tavarat hukassa. Ei ole koskaan ollut kunnollista parisuhdetta, ja työpaikkakin on mitä on.
Hän on myös yrittänyt (jotenkin siinä onnistumatta, miksi?) päästää itsensä päiviltä useampaan otteeseen.
Kaikki me olemme erilaisia, ja jotkut voittavat geenilotossa. Pitää muistaa, että niitä lottoja on monia, ja yhden ominaisuuden maksimointi tulee usein muiden kustannuksella (pituus, ulkonäkö, älykkyys, hapenottokyky, kylmänkestävyys, jne.). Emmekä välttämättä edes huomaa niitä. Ne samat geenit, jotka tuottavat vaikka pitkiä ja kauniita ihmisiä, voivat muutaman sukupolven kuluttua tuottaa vaikkapa lisääntymiskyvyttömiä jälkeläisiä. Tai sellaisia, joiden vastustuskyky jollekin infektiolle on huono.
Tämä sinun yksittäinen esimerkkisi ei kumoa faktoja 😵💫
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Ole 100kg mt läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Ole 100kg mt läski.
Oletpas sinä aurinkoinen tänään 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Ole 100kg mt läski.
Läski oletko hullu kun kyselet täälä neuvoja sun omaan uuteen suhteeseen. Elikkä keksit koko aloituksen taaaaasss.😝😝😝😝😝
Jos treffimies empii haluaako olla suhteessa, esim. että ei muka tiedä mitä haluaa elämältä tässä vaiheessa, niin älä jää odottamaan, että muuttaa mieltään. Ei muuta. Vaikka miten välillä melkein lupailisi jotain (mutta sitten ei kuitenkaan), niin älä hukkaa sellaiseen mieheen aikaasi.
Kokemusta on. He eivät muutu vaan haluavat vaan seuraasi sinuun sitoutumatta jopa vuosien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväpiirissä ei ole taidettu mieheltä paljoa kysellä lasten hankinnasta, kun naiset on vaan raskautuneet. Ei yksikään ole suunniteltu mutta ei ole kukaan mies jättänyt isyyttään toteuttamatta.
Taidettu? Kyllä niistä normaalisti yhdessä sovitaan. Oudot piirit sinulla...
Poliisi toivoo, että heille nimenomaan annettaisiin. Turha toivo.