No niin, ero tuli. Täytän kohta 30v. Haluan perheen. Miten on järkevintä edetä?
Olisin halunnut pitkän ja vakaan parisuhteen ennen lasten tekoa. Eksä sai täräytettyä pari kuukautta sitten vihdoin ilmeisesti jo pidempään päässään pyörineen ajatuksen: haluaa ehdottomasti lapsia, mutta ei ole varma haluaako niitä minun kanssani. Oltiin oltu pitkään yhdessä. Ei ymmärtänyt miksi suutuin, kun saattaahan hän ehkä haluta sitten joskus lapsia kanssani. Erottiin, nyt olen ollut pari kuukautta itsekseni ja koen että on aika alkaa suunnitella mitä teen.
Miten muut samassa tilanteessa olleet on edenneet? Olen miettinyt ihan jotain kumppanuusvanhemmuus-kuviotakin, toimiiko ne? Ärsyttää että tämä asia ei nyt tulekaan sitten todennäköisesti menemään niin että saan sen tylsän ydinperheen, mutta elämä on arvaamatonta.
Kommentit (26)
Olen käytettävissä peppuseksipainotteiseen laastarusuhteeseen.
t. Pula-ajan Adonis
Kertoiko mikä oli syy ettei ole varma haluaako lapsia sinun kanssasi? Jäi vain kiinnostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Ei sillä ole mitään väliä. Tuon ikäiset naiset ja miehet on ihan normaalissa pariutumisiässä ainakin kaupungeissa, ja nimenomaan tositarkoituksella oleva markkina käy kuumana.
No on sillä sikäli väliä, että naisella on tuossa iässä jo isompi kiire. Naisen on myös helpompi hankkia lapsi yksin.
Ei missään nimessä kannata 29-vuotiaana alkaa jotain yksin lapsen hankkimista duunaamaan :D
Seuraavan viiden vuoden aikana voi tapahtua vaikka mitä ja jos ei tapahdu, niin miettii sitten uudelleen. En sano ap:lle muuta kuin elää elämäänsä, pitää silmät auki ja jos perhehaave on prioriteetti, niin johonkin deittihommiin ja verkot vesille. Mutta sillä tavalla kiirettä ei ole, että mitään paniikkiratkaisuja kannattaisi noin nuorena alkaa tekemään.
Minulla moni tuttavapiirissä nyt 0-3-vuotiaiden lasten äiti ei ollut tuon ikäisenä vielä edes tavannut miestään.
Vierailija kirjoitti:
Olen käytettävissä peppuseksipainotteiseen laastarusuhteeseen.
t. Pula-ajan Adonis
Kiinnostunut. Nielethän mällit myös?
Nimim. Homo-Hannu 69
Nykyään kun katsoo pienten lasten vanhempia, niin noin puolet on sellaisia mummeleita ja pappeleita, että ei 29v ole mitään kiirettä. Toki aikaa nyt ei kannata tuhlata, mutta nelikymppisenäkin perustetaan perheitä.
Ja siinä 30-40v välillä varsinkin. Siihen ap kerkeää ihan hyvin, jos vain onni suo sopivan partnerin!
Njoo, 28-32v on kuuma markkina kaupungeissa, muusta en tiedä.
Perhe perustetaan usein nykyään siinä 33-35v. Jotkut myöhemmin, jotkut hieman aiemmin.