Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, ero tuli. Täytän kohta 30v. Haluan perheen. Miten on järkevintä edetä?

Vierailija
06.06.2026 |

Olisin halunnut pitkän ja vakaan parisuhteen ennen lasten tekoa. Eksä sai täräytettyä pari kuukautta sitten vihdoin ilmeisesti jo pidempään päässään pyörineen ajatuksen: haluaa ehdottomasti lapsia, mutta ei ole varma haluaako niitä minun kanssani. Oltiin oltu pitkään yhdessä. Ei ymmärtänyt miksi suutuin, kun saattaahan hän ehkä haluta sitten joskus lapsia kanssani. Erottiin, nyt olen ollut pari kuukautta itsekseni ja koen että on aika alkaa suunnitella mitä teen.

Miten muut samassa tilanteessa olleet on edenneet? Olen miettinyt ihan jotain kumppanuusvanhemmuus-kuviotakin, toimiiko ne? Ärsyttää että tämä asia ei nyt tulekaan sitten todennäköisesti menemään niin että saan sen tylsän ydinperheen, mutta elämä on arvaamatonta.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti. Markkinat käy kuumana juuri tuon ikäisillä, ja omista tutuistani monet pariutuivat juurikin tuossa 28-32v. 

Omassa kaveri- ja tuttavapiirissä tuossa noin kolmikymppisinä sitouduttiin lopullisesti ja perustettiin perhe. Siis jokainen pariskunta oli seurustellut vähintään sen muutaman vuoden eikä siinä minusta enää mitään markkinoita ollutkaan vaan ne muutamat sinkkuna pörräilleet jäi vähän tyhjän päälle kun kaikilla alkoi samoihin aikoihin uusi elämänvaihe.

Osa kyllä erosi sitten lähempänä neljääkymppiä.

 

 

Njoo, 28-32v on kuuma markkina kaupungeissa, muusta en tiedä. 

Perhe perustetaan usein nykyään siinä 33-35v. Jotkut myöhemmin, jotkut hieman aiemmin.

"perhe perustetaan" nainen tekee hedelmälliset vuodet uraa ja sitten jänniksen yhden illan jutusta tulee vahinko.

Nainen saa itse päättää missä, koska ja kenen kanssa lisääntyy. Mielestäni tuo on ihan hyvä tapa, että elää omaa elämäänsä nuoruuden, kerää kokemusta, vakiinnuttaa asemaansa ja toimeentuloa, ja sitten valitsee siemenen sellaiselta joka on 

a. pienin riski ja

b. paras perimä lapselle.

Valitettavasti kun katsoo miten miehet kohtelevat naisia parisuhteissa ja avioliitoissa, voi tosiaan olla että karkuun juokseva kuhnurisiittäjä-jännis on todellakin pienempi riski ja laadukkaampi perimä kuin kontrollihullu, naista pahoinpitelevä ja r aiskaava, lasta sairaalloisesti omistava "kilttimies". Elukka on elukka, vallanhimoinen ja sairaalloinen ihmismies elukkaa paljon pahempi.

Ongelmaksi voi toki nykyaikana muodostua sossu, joka kädestä pitäen pakottaa myös näitä hunsvottimiehiä leikkimään "huoltajia" joka sitten aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Eli kannattaa olla tarkka minkälaiselta jännikseltä sen siemenen ottaa. Senhän voi hakea vaikka toiselta mantereelta ja jättää miehen sinne.

Vierailija
42/100 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoiko mikä oli syy ettei ole varma haluaako lapsia sinun kanssasi? Jäi vain kiinnostamaan.

Eipä mitään kunnollista syytä sille ollut, ainakaan sellaista joka on mielestäni oikea syy pidemmässä parisuhteessa. Olin itse sillä kannalla että oma parisuhteeni tähtää lasten tekoon, ja jos kanssani ei niitä haluta, niin se ei ole enää minulle parisuhde ja heihei. Ap

No kai tähän joku järkevä syy oli jos mies oli katsellut niitä asuntojakin ihan hetkeä ennen?

Oma exäni suunnitteli muuttoa kanssani samaan osoitteeseen samalla, kun pyöritti toista naista. Sitten vaan ilmoitti, että heippa, olen miettinyt eroa aktiivisesti jo puoli vuotta. Kyllä miehet pystyy tähän. Ne on ihan tyytyväisiä naisen tuomiin parisuhdepalveluihin ja naisen seuraan, vaikkei se nainen olisikaan niin justiinsa tai se nainen olisi vaan "ihan kiva" ilman suurempia tunteita miehen puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei aina saa mitä haluaa.

Vierailija
44/100 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanuusvanhemmuus on asia mitä kannattaa pohtia. 

Vierailija
45/100 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vauvakuume 30+ ja koin, ettei ainakaan Helsingissä ollut sinkkumiehiä, jotka olisivat halunneet nopeasti perheen. Erilaisiin säätöihin olisi tottakai ollut vientiä, mutta kolmikymppiset miehet olivat ihan syystäkin kaikki epäileviä, että nainen etsii vain isää lapsilleen. Siinä iässä lapsia saivat ne, jotka olivat olleet parisuhteessa jo monta vuotta. 

Kuulostaa että ap:n mies oli miettinyt lapsiperhearkea ja tuli fomo ja halusi alkaa sinkkuna kokeilla vielä uusia naisia ennen lopullista sitoutumista tylsään perhe-elämään.

Vierailija
46/100 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pakastaisin munasolujani HETI

- Tämän jälkeen kaikki vapaa-aika (pl. hyvinvoinnin kannalta pakolliset liikunnat ym.) miehen etsimiseen. Äläkä sitten tee samoja virheitä kuin sen edellisen urpon kanssa, äläkä ohita varoitusmerkkejä vain koska niin kovasti jo haluaisit sen perheen. Yksin ja lapsettomanakin on paljon parempi kuin pallo jalassa jonkun ääliön takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/100 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

39-vuotiaan naisen vinkit:

 

- Lopeta hormonaalinen ehkäisy. Hajuaisti auttaa kumppanin valinnassa. Miehet myös haistavat ovulaation.

- Älä aliarvioi naisellisen pukeutumisen ja pitkien, luonnollisten hiusten voimaa. Klassisella tyylillä on helpompi saada täyspäisten, tavallisten miesten huomio.

- Harkitse kumppaniksi ulkomaalaista miestä, esimerkiksi ruotsalaista tai virolaista. 

- Älä pelkää siirtyä nopeasti yhden miehen tapailusta toiseen, jos huomaat pitkän parisuhteen kannalta jotain epäilyttävää. Maksimoi mahdollisuutesi. Kiinnostunut mies järjestää teille aikaa ja tekemistä, joten älä roiku roikottajissa.

- Älä luota pelkästään deittisovelluksiin, ne eivät halua sinun löytävän pitkää parisuhdetta.

 

Onnea matkaan.

Vierailija
48/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti. Markkinat käy kuumana juuri tuon ikäisillä, ja omista tutuistani monet pariutuivat juurikin tuossa 28-32v. 

Omassa kaveri- ja tuttavapiirissä tuossa noin kolmikymppisinä sitouduttiin lopullisesti ja perustettiin perhe. Siis jokainen pariskunta oli seurustellut vähintään sen muutaman vuoden eikä siinä minusta enää mitään markkinoita ollutkaan vaan ne muutamat sinkkuna pörräilleet jäi vähän tyhjän päälle kun kaikilla alkoi samoihin aikoihin uusi elämänvaihe.

Osa kyllä erosi sitten lähempänä neljääkymppiä.

 

 

Njoo, 28-32v on kuuma markkina kaupungeissa, muusta en tiedä. 

Perhe perustetaan usein nykyään siinä 33-35v. Jotkut myöhemmin, jotkut hieman aiemmin.

"perhe perustetaan" nainen tekee hedelmälliset vuodet uraa ja sitten jänniksen yhden illan jutusta tulee vahinko.

Nainen saa itse päättää missä, koska ja kenen kanssa lisääntyy. Mielestäni tuo on ihan hyvä tapa, että elää omaa elämäänsä nuoruuden, kerää kokemusta, vakiinnuttaa asemaansa ja toimeentuloa, ja sitten valitsee siemenen sellaiselta joka on 

a. pienin riski ja

b. paras perimä lapselle.

Valitettavasti kun katsoo miten miehet kohtelevat naisia parisuhteissa ja avioliitoissa, voi tosiaan olla että karkuun juokseva kuhnurisiittäjä-jännis on todellakin pienempi riski ja laadukkaampi perimä kuin kontrollihullu, naista pahoinpitelevä ja r aiskaava, lasta sairaalloisesti omistava "kilttimies". Elukka on elukka, vallanhimoinen ja sairaalloinen ihmismies elukkaa paljon pahempi.

Ongelmaksi voi toki nykyaikana muodostua sossu, joka kädestä pitäen pakottaa myös näitä hunsvottimiehiä leikkimään "huoltajia" joka sitten aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Eli kannattaa olla tarkka minkälaiselta jännikseltä sen siemenen ottaa. Senhän voi hakea vaikka toiselta mantereelta ja jättää miehen sinne.

Väestöliiton asiantuntijat ovat huolissaan siitä, että naisilla ei tunnu olevan todellista vapautta tehdä lapsia jo silloin, kun siihen on hedelmällisyyden kannalta paras aika. Samalla hetkellä pitäisi tehdä uraa.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201804102200851996

 

”Naisilla hedelmällisyys laskee jyrkästi jo 30 ikävuoden jälkeen.

Myös nuorten mielenterveyspalveluilla tuetaan sitä, että ihmiset pystyvät toivomaan ja saamaan lapsia.

Turvattomuuden tunteeseen voidaan Klemetin mielestä vaikuttaa esimerkiksi tuomalla positiivista viestiä siitä, kuinka yhteiskunnassa tehdään töitä kestävän kehityksen puolesta ja ilmastonmuutosta vastaan.”

Toisin sanoen kyse on mielenterveydellisestä ongelmasta ellei jopa pandemiasta. Kuka on aivopessyt meidän nuoret lapsi vastaisiksi?

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010111174.html

 

 

 

YHDYSVALTALAISEN tubettaja Ashley Ridgway sikiöllä on todennäköisesti Downin oireyhtymä

Ashley Ridgway was born on May 16, 1995, making her 31 years old.

 

https://www.is.fi/viihde/art-2000012063637.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tutustuu mieheen 3 vuotta. Sitten mietitään lapsia pari vuotta ja sitten ehkä tekee lapsen niin olet jo 40 v kun saat ehkä lapsen. Harva yli 30 v mies jaksaa enää lapsia tehdä.

Vierailija
50/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin uutta etsimään. Teet vaan uudelle ehdokkaalle heti selväksi, että suhde loppuu, jos vastapuoli ei halua lapsia. Ja teet myös selväksi, että et ole valmis kovin pitkään odottelemaan sitä perheen perustamista.

Varasuunnitelmana alkaisin säästää,jotta voisin tarvittaessa ryhtyä itselliseksi vanhemmaksi. Mihinkään tuollaisiin kumppaniusvanhemmuus säätöihin en lähtisi. Helpompaa sitten yksin huolehtia lapsesta.

Turvaverkot olisi hyvä olla kunnossa, jos teet lapsia yksin. Itsellä ei ole, eikä ole taloudellisesti riittävän turvattu tilanne myöskään, joten lapset jää minulta tässä elämässä saamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kun toteutti näitä asioita, niin tottakai kun puhuttiin sitten yhteisistä lapsista ja muista niin uskoin nekin puheet. Pari päivää ennen eroa näytti innoissaan kaupungistamme kivoja taloja netistä ja suunnitteli itse ääneen missä voisi olla lastenhuoneet yms. Ap"

 

Kannattaa suositella sille exälle uutta uraa näyttelijänä. Sen verran hyvin tuo on vetänyt.

Vierailija
52/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan parhaan kaverin kanssa mietitty sellaista, että molemmat hankkiutuu raskaaksi ja muutetaan yhteiseen kimppakämppään. Molempien lapsilla olisi kaksi huolehtivaa aikuista ja hoitoa vuorottelemalla molemmat saisi myös aikaa levätä. Ja raskautuminen siis luovuttajan avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, se raitis ja kunnollinen 40v+ mies on paras vaihtoehto. Siittää kunnolla eikä harrasta mitään typeryyksiä (ryyppääminen, riitely, festarit).

Vierailija
54/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii vielä. Kaveri tapasi lastensa isän 37 vuotiaana. Paria vuotta myöhemmin oli jo äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti. Markkinat käy kuumana juuri tuon ikäisillä, ja omista tutuistani monet pariutuivat juurikin tuossa 28-32v. 

Ilman sitä vakaata parisuhdetta.

Vierailija
56/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki afrikkalainen mies. Ovat aivan eri maata, kuin suomalaiset miesvauvat. Ovat perhekeskeisiä, miehekkäitä ja komeitakin! 😍

Ruma naama.

Vierailija
57/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeet harrastaa yhden illan suhteita kyllä sieltä siementä irtoo jos haluaa.

Vierailija
58/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käytettävissä peppuseksipainotteiseen laastarusuhteeseen.

 

t. Pula-ajan Adonis

Jatka homoilua 🐒🦍

Vierailija
59/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoiko mikä oli syy ettei ole varma haluaako lapsia sinun kanssasi? Jäi vain kiinnostamaan.

Eipä mitään kunnollista syytä sille ollut, ainakaan sellaista joka on mielestäni oikea syy pidemmässä parisuhteessa. Olin itse sillä kannalla että oma parisuhteeni tähtää lasten tekoon, ja jos kanssani ei niitä haluta, niin se ei ole enää minulle parisuhde ja heihei. Ap

No kai tähän joku järkevä syy oli jos mies oli katsellut niitä asuntojakin ihan hetkeä ennen?

Miehet voi valehdella mitä vain oman etunsa varmistaakseen. 

Vierailija
60/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti. Markkinat käy kuumana juuri tuon ikäisillä, ja omista tutuistani monet pariutuivat juurikin tuossa 28-32v. 

Omassa kaveri- ja tuttavapiirissä tuossa noin kolmikymppisinä sitouduttiin lopullisesti ja perustettiin perhe. Siis jokainen pariskunta oli seurustellut vähintään sen muutaman vuoden eikä siinä minusta enää mitään markkinoita ollutkaan vaan ne muutamat sinkkuna pörräilleet jäi vähän tyhjän päälle kun kaikilla alkoi samoihin aikoihin uusi elämänvaihe.

Osa kyllä erosi sitten lähempänä neljääkymppiä.

 

 

Njoo, 28-32v on kuuma markkina kaupungeissa, muusta en tiedä. 

Perhe perustetaan usein nykyään siinä 33-35v. Jotkut myöhemmin, jotkut hieman aiemmin.

"perhe perustetaan" nainen tekee hedelmälliset vuodet uraa ja sitten jänniksen yhden illan jutusta tulee vahinko.

Eli mielisairaan juopon 😁

Mies etsii pääasiassa ulkonäöllä tyhmän naisen ja saa palkaksi tyhmät lapset. Siinä illat kuluukin hyvin, kun yrittää opettaa niitä edes lukemaan🕯📖

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme