Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla tätä ilmiötä että mies on tosi kiltti, vähän lapanen jopa

Vierailija
06.06.2026 |

Ja ei koskaan riitele vaan hiljenee ja vetäytyy TAI jotenkin luikertelee muuten tilanteesta

 

Muuten aivan todella ihana mies, mutta ei mitään kykyä selvittää konflikteja tai oikein edes kestää niitä. Välillä tosi yksinäistä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että nasauttaa sinua kärsään pari kertaa edes harrastusmielessä. Jos se yhtään helpottaisi oloasi.

Vierailija
4/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paha sauma: vaimolla yllinkyllin kykyä tuottaa konflikteja ja miehellä taipumus vältellä niitä. 

Vierailija
5/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko yrittää etsiä riitelyseuraa parisuhteesi ulkopuolelta?

Vierailija
6/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko tulla antamaan sinulle kunnolla remmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla joku

Vierailija
8/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko yrittää etsiä riitelyseuraa parisuhteesi ulkopuolelta?

Niin eli kaikki paitsi hymistely on pahasta ja riitelyä? Et ole tainnut illa pitkässä suhteessa kun et ymmärrä että kaikki ei voi mitenkään mennä kuin liukuhihnalla. Välillä joutuu käymään kunnon keskusteluja ja jopa riitoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi. Olisihan tuollainen selkärangaton nuljaska vähän ällö. Omani uskaltaa olla eri mieltä ja esittää sen asiallisesti sekä kuunnella oman puoleni. 

Vierailija
10/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely ja selvittely ovat kaksi eri asiaa. Oletko ap katsonut itsekriittisesti koskaan peiliin, josko ilmaisussasi olisi aikuistumisenvaraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draamataret taas vauhdissa. Eikö teille mikään riitä? Huutoa, riitaa ja väkivaltaako pitäisi olla? 

Vierailija
12/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä, että nasauttaa sinua kärsään pari kertaa edes harrastusmielessä. Jos se yhtään helpottaisi oloasi.

Ihmisellä ei ole kärsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi. Olisihan tuollainen selkärangaton nuljaska vähän ällö. Omani uskaltaa olla eri mieltä ja esittää sen asiallisesti sekä kuunnella oman puoleni. 

Selkärangattomia ihmisiä ei ole olemassa .

Vierailija
14/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse kestäisi olla tällaisen miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin omaa käytöstäsi, puhetyyliäsi, eöeitä, ilmeitä ja äänenpainoja kun on joku ristiriita selvitettävänä. Johtuisiko siitä että oletko ehkä liian hyökkäävä, vaadit vastausta heti yässä ja nyt, korotat ääntäsi tsi käyttäydyt ehkä muuten uhkaavasti. Jos on noin, Hän menee lukkoon ei osaa valita oikeita sanoja tai ei uskalla tuoda julki omia mielipiteitä koska ehkä torppaat ne heti ja päätät kuitenkin mitä tehdään tai ei tehdä sille ongelmalle. Hän voi olla tyyppi joka tarvii vähän aikaa miettiäkseen miten kommunikoi haastavissa tilanteissa. 

Vierailija
16/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on todella hyväntahtoinen ja kiltti. Hän on ensimmäisenä auttamassa kaikkia, etenkin vanhempiaan ja sisaruksiaan. Mutta minusta tuntuu, että en saa hänestä sitä tukea mitä välillä tarvitsisin. Jos esimerkiksi joku on ilkeä ja tekee epäreiluja ja loukkaavia asioita, mies ei piittaa, kuuntelee jos vuodatan tuskaa muttei sano oikein mitään. Mun mielestä puolisoiden pitäisi tukea toisiaan.  esimerkiksi äitinsä on pariin otteeseen loukannut minua ja lapsuudenperhettäni möläyttelemällä mielipiteitään, mutta mies ei edes pahoittele.

Vierailija
17/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena sellane poikaystävä monta vuotta. Tosin ei meillä ollu juuri mitään riitaakasn koska ei ollu aihetta. Vaihdoin sitten lennossa siihen jonka olin oikeesti aina halunno jo teinistä saakka ja eipä aikaakaan ku oli jo eka konflikti valmis. Hänkin oli muuten kiltti, ei koskaan sanonut mulle rumasti eikä ikinä ollut pelkoa että olisi fyysisesti tarvinnut pelätä, hän ei oikeestaan koskaan suuttunut edes mulle. Hänessä vain oli sitä vikaa että poikien kans saunaillat ja baaroreissut ym miltei mikä tahansa tuli ennen minua ja vaikka oltiin jotsin sovittu, jossain kylmä kaljatölkki sihahti auki, häntä vietiin ja minä unohduin. Kaverit ja kalja oli ykkösiä.  Se hiton naistennaurattaja oli viedä multa järjen.... sydänmen se särki ja vei mennessään.

Joten oo kiitollinen että sulla on kiltti mies, etsi agressiollesi vastine jostain muualta.

Vierailija
18/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on todella hyväntahtoinen ja kiltti. Hän on ensimmäisenä auttamassa kaikkia, etenkin vanhempiaan ja sisaruksiaan. Mutta minusta tuntuu, että en saa hänestä sitä tukea mitä välillä tarvitsisin. Jos esimerkiksi joku on ilkeä ja tekee epäreiluja ja loukkaavia asioita, mies ei piittaa, kuuntelee jos vuodatan tuskaa muttei sano oikein mitään. Mun mielestä puolisoiden pitäisi tukea toisiaan.  esimerkiksi äitinsä on pariin otteeseen loukannut minua ja lapsuudenperhettäni möläyttelemällä mielipiteitään, mutta mies ei edes pahoittele.

No tätä on poikien kasvatus Suomessa

Vierailija
19/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet edes katselee draamattaria?

Vierailija
20/32 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ensin omaa käytöstäsi, puhetyyliäsi, eöeitä, ilmeitä ja äänenpainoja kun on joku ristiriita selvitettävänä. Johtuisiko siitä että oletko ehkä liian hyökkäävä, vaadit vastausta heti yässä ja nyt, korotat ääntäsi tsi käyttäydyt ehkä muuten uhkaavasti. Jos on noin, Hän menee lukkoon ei osaa valita oikeita sanoja tai ei uskalla tuoda julki omia mielipiteitä koska ehkä torppaat ne heti ja päätät kuitenkin mitä tehdään tai ei tehdä sille ongelmalle. Hän voi olla tyyppi joka tarvii vähän aikaa miettiäkseen miten kommunikoi haastavissa tilanteissa. 

jos tilanteessa ei ole henkisen tai fyysisen turvallisuuden uhkaa, pitää aikuisen pystyä sietämään toisen aikuisen tunne. Pitää osata kommunikoida vaikka toinen olisikin esim vaativa tai intensiivinen