Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä 40-50-luvulla syntynyt eläkeläinen et ole "kovalla työllä rakentanut tätä maata"

Vierailija
06.06.2026 |

Sodan käynyt sukupolvi rakensi. Olet ihan yhtä lailla tästä nauttijan roolissa kuin nykysukupolvet. Ei MITÄÄN eroa. Huom. MITÄÄN.

Kommentit (1639)

Vierailija
1281/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä nyt voi olla ihan mitä vaan,ei kaikkea kannata uskoa.Ja onko nykyään edes kukaan raskaana???Se lapsentekohan on nykyään niiiiiiin vaikeaa..

No, naisille ei varmuuden vuoksi tehdä jatkossa kuin noita vuoden työsopimuksia, koska on raskausmahdollisuus.

Niitä minäkin tein jo 80-luvulla. Kerran vuodessa mittailtiin silmämääräisesti vyötäröä, ja sitten tarjottiin uutta vuoden pätkää.

Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt miksi raskautumisen kustannukset sälytetään niin suuressa määrin yksittäisen työnantajan kontolle. Kyllä sitä kustannusta pitäisi jakaa yhteisvastuullisesti. Mutta ehkä sekin kuuluu kansallisen hivuttavan itsemurhan politiikkaan. 

Äitiysloman ja sairausloman kustannukset ovat samat. Äitiyslomissa ongelmaksi tulee niiden pitkä kesto, ja uuden sijaisen kouluttaminen.

Vierailija
1282/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa,tämä muuttuikin joksikin psykopaatti narsisti ketjuksi.eiköhän niitä oo ollu jo tarpeeksi?

Niitä on työpaikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te edes kehtaatte varrata entistä aikaa nykyaikaan! Otatte paloja sieltä täältä katsomatta kokonaisuutta. 

Vierailija
1284/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla venäläisistä on rahaa ja moni haluaa tällä hetkellä Venäjältä pois.

Luuletko että ne ainakaan vapaaehtoisesti ja pysyvästi Suomeen haluaa.

Kun Putin piti puheensa entisestä venäjän imperiumista ja nykyvenäjän tavoitteista 'venäläisen maailman' suhteen, niin Suomessakin havahduttiin hakemaan NATO-jäsenyyttä. 

Vierailija
1285/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa,tämä muuttuikin joksikin psykopaatti narsisti ketjuksi.eiköhän niitä oo ollu jo tarpeeksi?

Niitä on työpaikoilla.

Niinhän niitä on, ja on aina ollut, mutta kyseessä ei ole mikään erityisesti 40- ja 50-luvulla syntyneisiin kohdistuva juttu.

Vierailija
1286/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla narsisti eläkeläisen tunnistaa siitä, että kehuu itseänsä ja haukkuu nuorempia. 

Vierailija
1287/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla venäläisistä on rahaa ja moni haluaa tällä hetkellä Venäjältä pois.

Luuletko että ne ainakaan vapaaehtoisesti ja pysyvästi Suomeen haluaa.

Kun Putin piti puheensa entisestä venäjän imperiumista ja nykyvenäjän tavoitteista 'venäläisen maailman' suhteen, niin Suomessakin havahduttiin hakemaan NATO-jäsenyyttä. 

Kannattaisi venäjänkin hakeutua Natoon. Tuli nimittäin aika sakiaa savua Pietarista.  ;D

Vierailija
1288/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla narsisti eläkeläisen tunnistaa siitä, että kehuu itseänsä ja haukkuu nuorempia. 

Luuserin tunnistaa siitä kun ne haukkuu vanhempiaan, äitiään ja isäänsä.

Vierailija
1289/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja persoonallisuushäiriöisen siitä, kun aina muilta voidaan leikata ja itselle korotuksia rahoihin.

Vierailija
1290/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä nyt voi olla ihan mitä vaan,ei kaikkea kannata uskoa.Ja onko nykyään edes kukaan raskaana???Se lapsentekohan on nykyään niiiiiiin vaikeaa..

No, naisille ei varmuuden vuoksi tehdä jatkossa kuin noita vuoden työsopimuksia, koska on raskausmahdollisuus.

Niitä minäkin tein jo 80-luvulla. Kerran vuodessa mittailtiin silmämääräisesti vyötäröä, ja sitten tarjottiin uutta vuoden pätkää.

Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt miksi raskautumisen kustannukset sälytetään niin suuressa määrin yksittäisen työnantajan kontolle. Kyllä sitä kustannusta pitäisi jakaa yhteisvastuullisesti. Mutta ehkä sekin kuuluu kansallisen hivuttavan itsemurhan politiikkaan. 

Äitiysloman ja sairausloman kustannukset ovat samat. Äitiyslomissa ongelmaksi tulee niiden pitkä kesto, ja uuden sijaisen kouluttaminen.

Aitiyslomaa maksetaa monella alalla vain 30 päivää, mikä on minimi, jotta työnantaja saa kelasta ylimääräisen 2500 perhevapaakorvauksen. Lisäksi työnantajalle maksetaa vanhempainpäiväraha siltä ajalta kun raskausvapaa on palkallista. Eli ei noi nyt suuressa määrin lankea työnantajan maksettavaksi. Toki monessa tessissä mksuajat ovat samat kuin mitä maksettaisiin sairausajan palkkaa, yleensä max. 56 päivää, eli alle kahden kuukauden palkka Ja näistä työnantaja saa kuitenkin kelan päivärahat.

Vierailija
1291/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Olen myöhemmin syntynyt, ja minulla on ollut työkaverina noita noina vuosina syntyneitä. Ei se sen ahkerammin ole töitä tehneet kuin nuoremmat. Kahvi- ja ruokatunnit ovat venyneet ylipitkiksi, työaikana soiteltu työnantajan piikkiin kaukopuheluita (tämä oli aikaan ennen kännyköitä), on ollut aikaa roikkua toisen työhuoneen ovenpielessä rupattelemassa. 

Ennen oli työtahti verkkaisempi. Liike-elämään kuuluivat pitkät kosteat lounaat. Raksamiehet ruokatunnilla joivat pari kaljaa, ennen kuin palasivat lapionvarteen nojailemaan. Oli työtehtäviä, joissa lähinnä odoteltiin. Minullakin jossain opiskeluaikojen kesäduunissa 80-luvulla pari viikkoa, jolloin oikeaa työtä oli muutama tunti vain, ja palkka silti juoksi. Oli aikaa tehdä työt kunnolla, tarpeeksi henkilökuntaa. Töissä oli sanalla sanottuna leppoisaa.

Ja eläkkeelle moni jäi jo 60-vuotiaana.

Vierailija
1292/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on haukkunut äitiään ja isäänsä?

Vierailija
1293/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä täällä on kommentti, että joku on haukkunut äitiään tai isäänsä?

Vierailija
1294/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Olen myöhemmin syntynyt, ja minulla on ollut työkaverina noita noina vuosina syntyneitä. Ei se sen ahkerammin ole töitä tehneet kuin nuoremmat. Kahvi- ja ruokatunnit ovat venyneet ylipitkiksi, työaikana soiteltu työnantajan piikkiin kaukopuheluita (tämä oli aikaan ennen kännyköitä), on ollut aikaa roikkua toisen työhuoneen ovenpielessä rupattelemassa. 

Ennen oli työtahti verkkaisempi. Liike-elämään kuuluivat pitkät kosteat lounaat. Raksamiehet ruokatunnilla joivat pari kaljaa, ennen kuin palasivat lapionvarteen nojailemaan. Oli työtehtäviä, joissa lähinnä odoteltiin. Minullakin jossain opiskeluaikojen kesäduunissa 80-luvulla pari viikkoa, jolloin oikeaa työtä oli muutama tunti vain, ja palkka silti juoksi. Oli aikaa tehdä työt kunnolla, tarpeeksi henkilökuntaa. Töissä oli sanalla sanottuna leppoisaa.

Ei mulla ainakaan ole roikkua missään tekemättä työtä. Ollaan työparin kanssa eri ikäluokkaa ja molemmat paahtaa täysillä, kun aikataulu ei salli lusmuilua. Ja jos iäkkäämmällä on pakollisia lääkärikäyntejä muutaman kerran vuodessa, niin sillä nuoremmalla on niitä pakollisia omia menoja lasten takia. Että ihan turha väittää, että iäkkäämmät vaan vetää lonkkaa.

Vierailija
1295/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly vie suurimman osan toimistotöistä. Kelakin irtisanoo 1000.

Vierailija
1296/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly vie suurimman osan toimistotöistä. Kelakin irtisanoo 1000.

Ja sitten ei taaskaan suju mikään.

Vierailija
1297/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole roikkua missään tekemättä työtä. Ollaan työparin kanssa eri ikäluokkaa ja molemmat paahtaa täysillä, kun aikataulu ei salli lusmuilua. Ja jos iäkkäämmällä on pakollisia lääkärikäyntejä muutaman kerran vuodessa, niin sillä nuoremmalla on niitä pakollisia omia menoja lasten takia. Että ihan turha väittää, että iäkkäämmät vaan vetää lonkkaa.

Olen myös ollut jo 80-luvulla töissä tehtaassa.Henkilökohtaiset urakat varmisti sen että töitä todellakin tehtiin jos aikoi edes kohtuullisen palkan saada!! Laiskoista ei siihen työtahtiin ollut,tauot sen 15min korkeintaan,välillä ei pidetty ees taukoja jos oli ns.tiukka urakka. Nykyään on ryhmä urakka,et voi siinäkään venyä,muuten pysähtyy koko linja.Liike-elämän kosteista lounaista en tiedä joten en kommentoi.

Vierailija
1298/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja persoonallisuushäiriöisen siitä, kun aina muilta voidaan leikata ja itselle korotuksia rahoihin.

Kuvailit juuri Kokoomus poliitikon ja persupellen😄

Vierailija
1299/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat hyvä esimerkki tästä nauttijasukupolvesta. Kaiken ovat saaneet elämässä helposti ja halvalla. Osoittavat kiitollisuuttaan ja tyytyväisyyttään elämäänsä haukkumalla ja arvostelemalla minun elämästäni KAIKEN, kun yritän millenniaalina rakentaa elämää ja luovia tässä rajusti muuttuneessa maailmassa.

Mun isä ja äiti ei saaneet mitään helposti. Isä s. 38 oli 14 vuotiaasta alkaen metsätöissä ja duunari eläkkeeseen asti. Äiti s. 41, isä kuollut heti sodan jälkeen ja mummo kasvattanut 4 lasta yksinään, joten töihin ovat lapset menneet jo nuorena. Äiti teki välillä kahta työtä, välillä kolmeakin.

Vierailija
1300/1639 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat hyvä esimerkki tästä nauttijasukupolvesta. Kaiken ovat saaneet elämässä helposti ja halvalla. Osoittavat kiitollisuuttaan ja tyytyväisyyttään elämäänsä haukkumalla ja arvostelemalla minun elämästäni KAIKEN, kun yritän millenniaalina rakentaa elämää ja luovia tässä rajusti muuttuneessa maailmassa.

Mun isä ja äiti ei saaneet mitään helposti. Isä s. 38 oli 14 vuotiaasta alkaen metsätöissä ja duunari eläkkeeseen asti. Äiti s. 41, isä kuollut heti sodan jälkeen ja mummo kasvattanut 4 lasta yksinään, joten töihin ovat lapset menneet jo nuorena. Äiti teki välillä kahta työtä, välillä kolmeakin.

Sama mun vanhemmilla.Äiti täytti 3vuotta samana päivänä kun talvisota alkoi.Isänsä oli sodassa 5 vuotta,haavoittui kranaatin sirpaleista,lapsena ihmettelin niitä kuoppia papan selässä,kaikkia sirpaleita ei saatu koskaan pois.Oma isäni joutui kaksi kertaa lähtemään evakkoon ja sekalaosilla töillä mm.savotassa meni nuoruus.Pienviljelijöinä olivat työikänsä.Meitä lapsia oli viisi aikanaan,enää on vain minä ja siskoni.Eläkkeet heillä oli himpun yli tonnin joten aika vähään ovat joutuneet tyytymään ,molemmat jo edesmenneet.Rauha heidän muistolleen🌹