Sinä 40-50-luvulla syntynyt eläkeläinen et ole "kovalla työllä rakentanut tätä maata"
Sodan käynyt sukupolvi rakensi. Olet ihan yhtä lailla tästä nauttijan roolissa kuin nykysukupolvet. Ei MITÄÄN eroa. Huom. MITÄÄN.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Olen lapsesta asti vihannut lesboja, negroja ja vassareita.
Minulla taas ei ole mielenterveydellisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
En ole rakennellut. Synt. 1950 ja korkeakoulusta valmistuneena lähdin ulkomaille töihin jossa olen edelleenkin. Eläkkeellä on hienoa ja mukavaa kun asun maassa, jossa senioreja ei syytellä ja vihata kuten Suomessa vaan pidetään arvossa ja naapuriapua on aina tarjolla. Nuorempien sukupolvien kateus Suomessa nk. boomereihin on ihan naurettavaa kun eivät tiedä alkuunkaan, millaista työelämä oli pitkään sotien jälkeen ja mikä oli palkkataso ja töiden laatu. Eivät pystyisi tekemään 6 pv. viikkoa fyysistä työtä ja ruoatkin olivat erittäin vaatimattomia.
Miksi edes kommentoit asiaa, kun et asu Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Ap, haistapa oikein piiiiiiitkä mädäntynyt peeeeeerse. 😆 Et tiedä mistään mitään, kersa. 😆🥱😴
Tyylikkäämmin: Haise pahalle, ap!
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa esimerkiksi nämä buumerit eivät välitä vuoronumeroistaan, kun juttelevat tuttujen kanssa. Luulevat että farmaseutit tai proviisorit kiltisti odottavat kun he saavat asiansa juoruttua ja suvaitsevat saapua luukulle. Hämmennys on joka kerta dramaattinen kun vuoro siirtyikin seuraavalle.
Vaikea paikka heille se että samat säännöt koskevat kaikkia.
Kirkonkyläläisen kokemuksia. Asun isossa kaupungissa jossa kymmeniä apteekkeja. Ikinä en ole sattunut tutun kanssa yhtaikaa apteekkiin vaikka boomeri olenkin. Juttelemaan. En edes 12 000 hengen lähiön s-markettiin tutun kanssa yhtaikaa.
AP on tämä eläkeläis -vihaketjuja tahkoava pelle joka päivittäin yrittää samaa vihapuhetta suoltaa.Aina joku tarttuu täkyyn ja vastaa hänelle.Ei kannata!Häneen ei mikään järkipuhe tehoa.Vihaa äitinsä,isänsä ja isovanhempiensa ikäluokkaa.Kasvatus kylläkin mennyt hänen kohdallaan pahasti pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Aina huvittaa, kun 60-luvun huumehuuruiset yhteiskunnan tuhoaja-boomerit esittävät olevansa jotain heti sodan jälkeen Suomea rakentaneita sankareita, vaikka ovat täysin päinvastaista.
No jaa, minun veljeni (1947-2020) ei kyllä huumeita käyttänyt, mutta hitsasi vuosikymmeniä ympäri valtakuntaa reissuhommissa senkin edestä. Ja mm. Viking Isabellan keulavisiirin keskellä merta Turusta Tukholmaan, kun varustamoilla tuli kiire Estonian jälkeen osoittaa suurelle yleisölle, että suhtautuvat vakavasti yleisön huoleen roll on/roll off -laivojen turvallisuudesta ja että yhä on kivaa tulla laivalle rahojaan tuhlaamaan.
Eturauhassyöpä sitten veljen vei vähän päälle seitsemänkymppisenä. Että eipä ole enää täällä sinunkaan halveeraattavanasi, pojuseni.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vihaa eläkeläisiä kohtaan. He ovat aikansa ahertaneet ja nyt haluamme vetää maton heidän altaan. He ovat ansainneet kovalla työllä eläkkeensä isossa kuvassa.
M48
No nimenomaan eivät ole ansainneet, koska maksoivat eläkemaksuja liian vähän ja jäivät liian aikaisin pois työelämästä nauttimaan vuosikymmenten eläkettä. Nykytyössäkäyvät maksavat joka kuukausi palkastaan kovia eläkemaksuja suurten ikäluokkien elättämiseksi ja oma työura on nuorille pidentynyt lähes 70-vuotiaaksi saakka.
Ahne sukupolvi onnistui isäkapinassaan tuhoamaan hyvinvointiyhteiskunnan. Ei mikään vähäpätöinen saavutus.
Jokainen sukupolvi yrittää saada lapsilleen paremmat olot kuin itsellään on ollut. Ja jos verrataan äitiäni, minua ja nyt jo aikuisia lapsia on, niin kyllä voi sanoa, että jokaisella sukupolvella on ollut entistä sukupolvea paremmat mahdollisuudet ja "parempi" elämä. Parempi elämä on suhteellista. Nykylapsilla on liikaa tietoa mitä kamalaa voi tapahtua. Tai tapahtuu. Omassa lapsuudessani energiakriisin ja ydinsota yms oli ihan mutta enpä niistä tiennyt. Nyky lapsi ei voi tiedosta välttyä.
Ap, mitäpä luulet kuinka monta tuon ikäistä täällä av:lla on lukemassa sun haukkumisiasi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen joka on tehnyt 40+ vuoden työ putken on osaltaan ollut rakentamassa tätä maata. Erityisesti yksityissektorin väki, jonka ansiosta rahaa on Suomeen saatu.
Erityisesti julkisen sektorin väki, joka on kouluttanut ne yksityiten alojen ihmiset ja rakentanut infran, josta yksityissektori hyötyy.
Et sinä saa tästä maasta kokoomuksen rakentamaa millään. Kokoomushan verisesti vastusti jopa peruskoulua! Kokoomus haluaa tällä hetkellä tappaa vanhat, sairaat ja köyhät ja estää opiskelun muilta kuin oman tuloluokkansa heikkolahjaisilta kakaroilta.
Ei sillä tavoin pieni ja vähäväkinen maa ole maailman kärkeen noussut vaan nimenomaan laajalla ja kaikille mahdollisella koulutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole rakennellut. Synt. 1950 ja korkeakoulusta valmistuneena lähdin ulkomaille töihin jossa olen edelleenkin. Eläkkeellä on hienoa ja mukavaa kun asun maassa, jossa senioreja ei syytellä ja vihata kuten Suomessa vaan pidetään arvossa ja naapuriapua on aina tarjolla. Nuorempien sukupolvien kateus Suomessa nk. boomereihin on ihan naurettavaa kun eivät tiedä alkuunkaan, millaista työelämä oli pitkään sotien jälkeen ja mikä oli palkkataso ja töiden laatu. Eivät pystyisi tekemään 6 pv. viikkoa fyysistä työtä ja ruoatkin olivat erittäin vaatimattomia.
Miksi edes kommentoit asiaa, kun et asu Suomessa?
Onko se jossain kielletty? -eri
Kokoomus on tuhonnut ja leikannut nyt 40 vuotta putkeen vain neljää vuotta lukuunottamatta (2019-2023), joka oli käännekohta sekä työllisyyden että talouden käännyttyä historiallisen korkeaksi.
Kokoomus ei osaa kuin tuhota ja särkeä. Korjaamaan se ei kykene.
Siksi Vasemmalta ohi 2027!
Ja:
https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364
C--->k
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vihaa eläkeläisiä kohtaan. He ovat aikansa ahertaneet ja nyt haluamme vetää maton heidän altaan. He ovat ansainneet kovalla työllä eläkkeensä isossa kuvassa.
M48
No nimenomaan eivät ole ansainneet, koska maksoivat eläkemaksuja liian vähän ja jäivät liian aikaisin pois työelämästä nauttimaan vuosikymmenten eläkettä. Nykytyössäkäyvät maksavat joka kuukausi palkastaan kovia eläkemaksuja suurten ikäluokkien elättämiseksi ja oma työura on nuorille pidentynyt lähes 70-vuotiaaksi saakka.
Sama virsi jatkuu aina vaan.Kukaan ei voi itse päättää milloin jää eläkkeelle paitsi jos haluaa tehdä pitempään kuin mitä on alin eläkeikä.Minäkin voisin työskennellä 69-vuotiaaksi mutta aion kyllä syksyllä jäädä eläkkeelle.Saa nuoremmat jatkaa.Tosin suorittavan tason tehdastyö ei nuoria pahemmin kiinnosta.
Olen syntynyt 50-luvun alkupuolella hyvin köyhään pientilallisen perheeseen jossa muutama lehmänkanttura navetassa. En edes tiedä mistä se kapea elanto revittiin perheeseen. Yhteiskunnan apu oli lapsilisät. Ravinto oli yksipuolista. Leipää, maitoa, perunoita, puuroa. Vaateavustuspaketteja tuli joskus vauraammilta etelän ihmisiltä. Olin varmaan jo koulussa kun söin ensimmäisen hedelmän. Ei silloin eikä nytkään ole sisäistänyt ajatusta että minulla olisi oikeuksia saada mitään yhteiskunnalta. Toki tiedän että saan koska ajat ovat toiset mutta edelleen vahvin tunne velvollisuuden tunne. Työelämässä onneksi sain panokseni antaa 42 vuoden ajan ja siitä olen kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, haistapa oikein piiiiiiitkä mädäntynyt peeeeeerse. 😆 Et tiedä mistään mitään, kersa. 😆🥱😴
Taisi osua arkaan paikkaan 🤣🤣 40-50-luvulla syntyneet nimenomaan ovat se kuuluisa pullamössösukupolvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
No tsiisus, miksi sitten käyvät työssä, koska se nyt on noin vaikeaa?
Työttömät harvemmin maksavat paljon eläkemaksuja. Siinä teille ratkaisu: ruvetkaa työttömiksi.
Kamalaa valittamista, ja ihan turhaan. 🙄🙄🙄🙄
Boomerit ovat ikuinen vitsaus.