Kaikki tuntemani, jotka saaneet kesätyöpaikan, ovat saaneet sen isänsä firmasta
Ylelläkin jutussa jossa kerrottiin nuorten työllistymissetelin vähälle käytölle jäämisestä Tampereella, oli tyttö, joka oli saanut kesätyön nimenomaan isänsä puodista. Työnhaussa tärkein sääntö on siis: pitää olla sukulaisuussuhteita yrityksiin. Muistakaa tämä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Minä sain ensimmäisen kesätyöpaikan kyllä hankkimalla itse, mutta ensimmäisessä lauseessa pienellä paikkakunnalla kerroin olevani "Veikon" tytär. Isä oli ihan tavallinen duunari, mutta arvostettu kun hänen työhönsä kuului kierrellä korjaamassa maatalojen koneita.
Voihan tuo "suhteilla" olla vähän liukuva käsite, ensimmäiseen oikeaan kesätyöhön hain ihan itse hakemuksella, ja haastattelussa vasta esimies kysyi suoraan, että oletkos "xxxxn" poika. Molemmat vanhempani olivat olleet tehtaalla töissä ja isäni oli silläkin hetkellä, niin miksi olisi pitänyt valehdella? Ei siitä ainakaan haittaa ollut ja toinen kesä samassa paikassa olikin sitten selviö.
Muistutan, ettei työpaikan saaminen suhteilla tarkoita sitä, että äiti tai iskä kysyy töitä lapsensa puolesta, eikä aina edes sitä, että yritys on vanhempien ja perheyritys.
Aika moni kesätyökaveri oli samoin perheestä, jonka toinen vanhemmista vähintään oli tehtaassa töissä, osa alemmassa johdossa ja osa ihan liukuhihnalla.
Ja minä kun jouduin hommaamaan teininä kesätyöpaikkani itse eikä isä päästänyt firmaansa ajamaan rekkaa. Voiko lasun tehdä jälkikäteen?
Sukulaisten tai sukulaisten kavereiden kautta on melkein kaikki tuntemani nuoret päässeet kesätöihin. Siksi kai köyhyys ja osattomuus periytyy, jos ei ole sitä verkostoa auttamassa ihmistä työuran alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun jouduin hommaamaan teininä kesätyöpaikkani itse eikä isä päästänyt firmaansa ajamaan rekkaa. Voiko lasun tehdä jälkikäteen?
Teinit ei aja rekkaa, muuta kai siellä olisi voinut jotain muuta hommaa olla. Hienoa, että löysit itse töitä!
Vierailija kirjoitti:
Näin sen kuuluu mennä.
T: presidentti.
Tarkoititko Tavjaa? Hänhän on presidentti kuten Saulikin. Saulin nuorimmainen on vielä alakoulussa mutta Tavjan tytär on saanut ullatus ullatus ulkopolitiikkaan liittyvän valtiorahoitteisen työpaikan. Se sinulla taisi olla mielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sen kuuluu mennä.
T: presidentti.
Tarkoititko Tavjaa? Hänhän on presidentti kuten Saulikin. Saulin nuorimmainen on vielä alakoulussa mutta Tavjan tytär on saanut ullatus ullatus ulkopolitiikkaan liittyvän valtiorahoitteisen työpaikan. Se sinulla taisi olla mielessä?
Taisi olla opposition vaalitappiokrapulaa.
kyllä minä tunnen myös useita, jotka ovat saaneet kesätyöpaikan samasta firmasta, jossa heidän äitinsä on töissä.
Miksi et ota aikuista?
Miksi AINA NUORET?