Kela katsoo jokaisen tilille tulevan euron
ja laskee sen tuloksi.Kela ei katso mitä sillä on vähennetty.Jos sinulla on tässä kuussa 60 euroa yli heidän naurettavien laskelmien se jaetaan seuraaville kuukausille kunnes ei siitä jää enää viivan ylle.Vaikka alunperinkin olit LAINANNUT rahan joka pitää maksaa takaisin ja tätä kela EI HUOMIOI.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vähän tietoa teille jotka kadehditte työttömiä.
Kuka kadehtii?
Tuskin kukaan, mutta haluaa, että omat verorahat käytetään oikein.
Luetko sä näitä muita ketjuja? työtön vaan nukkuu pitkään ,lorvii ,käyttää hyväkseen jne teitä kunnon kansalaisia.
Älkää yleistäkö asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi työttömiä oletusarvoisesti oletetaa olevan rikollisia.
Ei työttömien tilejä tarkasteta vaan toimeentuloasiakkaiden.
Aika harvan pelkkä työttömyysetu riittää laskuihin ja ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiltä ja muiltakin alistavilta jutuilta välttyy kun kustantaa itse elämisensä.
Joo ja ei.
Palkkatyössä voi joutua monenlaisen alistamisen ja simputuksen kohteeksi, vaatimuksia, vastuita ja dediksiä on koko ajan.
Niin että kyllä sitä rahojensa eteen joutuu tekemään jos jonkinmoista piruettia, oli työllinen tai työtön.
Vierailija kirjoitti:
tietenkin katsoo kaikki tulot. mitä jos möisin kirpparilla 600e:lla ja sanoisin kelalle että kaverin lainasi?
ei ne etuudet puusta puroa ja niitä maksella hälläväliä tyylillä.
Joo pidä toi ,sopii sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vähän tietoa teille jotka kadehditte työttömiä.
Kuka kadehtii?
Tuskin kukaan, mutta haluaa, että omat verorahat käytetään oikein.
Luetko sä näitä muita ketjuja? työtön vaan nukkuu pitkään ,lorvii ,käyttää hyväkseen jne teitä kunnon kansalaisia.
Älkää yleistäkö asioita.
Luen kyllä ja olen ollut myös työtön.
Työttömiä ei tässä kukaan arvostele, vaan toimeentulotuen jakamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi työttömiä oletusarvoisesti oletetaa olevan rikollisia.
Ei työttömien tilejä tarkasteta vaan toimeentuloasiakkaiden.
Aika harvan pelkkä työttömyysetu riittää laskuihin ja ruokaan.
Siitäkin huolimatta kyse on toimeentulotuen saajista, heitä on myös työllisissä.
Vierailija kirjoitti:
No käytä käteistä.
Niin eihän tällainen käytäntö niitä haittaa jotka muutenkin hoitavat bisneksensä katukaupassa ja pimeinä töinä, mutta vuokranmaksua tai yllättävän suurta tai yllättävästi ajoitettua sähkölaskua ei ihan niin vaan hoidetakaan käteisen kanssa huppari päällä kadun kulmassa.
Hyvä tietysti informaatiosodan ym. kriisien varalta jos ihmiset tottuvat käyttämään käteistä. Ehkä päässälaskutaitokin pysyy yllä. Hallitus saa siis jotain hyvääkin aikaan eikä ainaostaan konkurssiennätyksiä ja massatyöttömyyttä.
Lappilaiskansanedustaja Heikki Autto (kok) on kevään taksikuningas eduskunnassa, käy ilmi Ilta-Sanomien selvityksestä.
Autto ajoi tammi-huhtikuussa taksilla veronmaksajien piikkiin 2 740,40 euron edestä. Hän teki tarkastelujakson aikana kaikkiaan 81 taksimatkaa eduskunnan taksikortilla.(IS)
Siinä teille verorahojen käyttöä ,kun hänellä ei ilmeisesti ole itsellä varaa...
Vierailija kirjoitti:
Pitää käteisenä ottaa se laina.
Juurikin mm. tuollaisen toiminnan vuoksi käteistä halutaan päästä eroon.
-Köyhän on pysyttävä köyhänä. Aina ja ikuisesti. T: J. Käteinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä että asioita pidetään silmällä!
Kaikelta nöyryyttävältä urkinnalta ja tilien tutkimisilta välttyy parhaiten kun kustantaa itse oman elämänsä.
En halua että rahojani jaetaan lusmuille ja laiskoille ketkuilijoille.
Mä nyt en ymmärrä, miten se sun taloutta hetkauttaa jos kela katsoo kuukausittaiset s-bonarit tuloksi ja miinustaa ne. Viimeksi taisi olla huikeat 3 senttiä :D ei se mullakaan tunnu, lähinnä huvittaa kun te ette tajua, että niiden muutamien senttien tai kymppien syynäämiseen kuluu enemmän rahaa kuin mitä sillä säästetään :D
Plus ihmiset oppii vaan kiertämään sääntöjä ja rikollisuus lisääntyy.
Mulla tuli viime kuussa 30e vinted myyntiä, oon laittanut ne suoraan mutsin tilille, joka antaa ne käteisenä tai maksan OMILLA "TIENESTEILLÄ" laskuja.
Meinasin muuten mennä mustikkaan ja myyn käteisellä jahka aika tulee, haluatko ilmoittaa kelalle että kelakyttä voi tulla etsimään vai tuletko ihan itse kurittamaan?
Suomalainen tunnetusti maksaa satasen siitä ettei naapuri saa paria kymppiä ilmaiseksi. Sitä tää kyttäys on.
Totta etenkin viimeisin kappale. Kerroppa heti tietosi niin ilmoitan ne Lasse Lehtoselle. Hän kyllä pistää velmuilijat kuriin.
Jos olet työkokeilussa ja saa 9 euroa päivässä niin kela vähentää sen toimeentulotuesta. Minulta vähennettiin. Miettikää siis kannattaako tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kuka tahansa voi sairastua ,joutua työttömäksi jne turha sinun elvistellä yhtään.Olen ikäni ollut työssä huonolla palkalla.
ihmettelen kans näitä huutelijoita. Kukaan ei ole immuuni vakavasti sairastumiselle.
T : pitkäaikaissairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikelta nöyryyttävältä urkinnalta ja tilien tutkimisilta välttyy parhaiten kun kustantaa itse oman elämänsä.
Sinun rahojasi 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
No aina enemmän kuin sun tienaamiasi verorahojasi 🤣😂🤣😂🤣😂😂
Terv -Eri
Et ole nettoveronmaksaja. Ja lopeta porsiminen muiden piikkiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun rahojasi 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
No aina enemmän kuin sun tienaamiasi verorahojasi 🤣😂🤣😂🤣😂😂
Terv -Eri
Jos sinun palkka 2500e/kk brutto ja siitä veroja esim. 25% niin se tekee 625e mistä menee veroa 0,6% toimeentulotukeen. Sun osuus on huimat 3-4e/kk. Kyllähän tuosta summasta voi jo henkseleitä paukutella. Osta ens kerralla sillä rahalla kortsuja niin ei tuo saatanan pihi suku jatku.
Vierailija kirjoitti:
tietenkin katsoo kaikki tulot. mitä jos möisin kirpparilla 600e:lla ja sanoisin kelalle että kaverin lainasi?
Etkö sinä pässi tajua että jos lainaa kaverilta niin se lainan maksu takaisin pitää näkyä tilillä eli ne laskee sen +-0. Näin se oli ennen. Taidat olla aika saatanan pässi kun ei tuo suomen kielikään näytä onnistuvan
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet tainut pudota puusta useaan kertaan
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksoit peuskoulusta sekä muusta koulutuksesta? Miksi maksat lääkkeesi täyimääräisenä ilman KELA:n tukea jne?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri voi toimia pankkina tai siirtyy tavaranvaihtoon. Sopii jotkut Tori-kaupat jonnekin Cittarin parkkipaikalle ja ostaja käy hakemassa pari limupulloa tms maksuksi.
Käteisen käyttö ok.
Ora S-bonukset käteisenä, ei oo vaikeeta.
Mutta nyt särähti tuo limu. Olen palkansaaja enkä osta limua eikä lastenkaan pitäisi. Turhia ja tyhjiä kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ei.
Palkkatyössä voi joutua monenlaisen alistamisen ja simputuksen kohteeksi, vaatimuksia, vastuita ja dediksiä on koko ajan.
Niin että kyllä sitä rahojensa eteen joutuu tekemään jos jonkinmoista piruettia, oli työllinen tai työtön.
En minä ainakaan joudu mitään tekemään, omistan tiettyjä osakkeita ja elelen osinkotuloilla, ei kyttää ketään tilejäni.