Häädettävä perhe maalannut graffiteja asunnon seinälle ja ihmettelee vuokranantajan päätöstä
Eteisen tuulikaapissa on graffititaidetta, XXX:n mukaan perheen ”vieraskirja”, johon saa jättää viestinsä. ”Sen voi helposti maalata pois”, hän sanoo.
Kommentit (1343)
Vierailija kirjoitti:
Miksei Stubb vedä pressan linnaan spray maali seinää vieraskirjaksi? Olisi kyllä oikea kulttuuriteko! Sinne vaan sitten edustajat maalaaman kukkeleita, hakaristejä sun muita itseilmaisun suurteoksia! Eiköhän pistetä ideaa käyttöön jo tän vuoden itsenäisyysjuhliin, vtut kättelyistä.
Se on Paavo A vassareista, joka niitä graffitteja harrastaa. Harvemmin taitavat niitä Kokoomuksesta tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse ajattelen, että, jos perhe on asunut jo vuosikausia ( yli 10 v ) jossain asunnossa, niin asuntoa ei kutsuta kämpäksi eikä lääväksi, vaan se on heidän kotinsa."
Miksi he sitten itse eivät arvosta ns. kotiaan ollenkaan? Sotkevat ja hajoittavat.
Ja nuo seinäsotkut ei ole mitään graffiteja, joten jos se isä nyt esittäytyy taiteilijana, niin ei, ei ole taiteilija.
Pelkkää sotkua, likaa ja romua joka puolella, ei ehkä pahimmista päästä lapsiperheen asunnoista mutta selvää ettei ainakaan lupia ole kyselty vaan tehty omaa "remppaa ja taidetta".
Ok. Me ollaan sitten nähty varmaan kaksi eri versiota noista kuvista. Lukuunottamatta niitä järkyttävän rumia tägejä niin muut huoneet näyttivät ihan normaalille, eletylle asunnolle. Isolla osalla on tuollaisia kämppiä eikä ainakaan linkin kuvissa mitään ryönää ja romuja tursunnut muissa huoneissa. Vai oletko kenties jossain psykoosissa ja näet omiasi?
Ei ole normaali lapsiperheen koti, jos olohuone on täpötäynnä tavaraa ja epämääräisiä huonekaluja, lattiasta puuttuu laminaatin paloja, ovi on potkittu hajalle, vessa ja keittiö klähmän peitossa ja suorastaan oksettavat jne jne jne
Okei, te sitten tiedätte enemmän kuin minä. Noissa kuvissa ei meinaan näy mitään tuollaista. Jollekkin on hirveä ongelma se sänky olohuoneessa. Mitä ihmeen kermaperceitä tässä keskustelussa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa jutun päähenkilö täällä puolustella omaa lääväänsä:D
Minä olen puolustellut, enkä asu Siltamäessä.
Olen jo vanhempi ihminen ja lastenlapsetkin jo samoja ikiä kuin tuon Salmelan perheen lapset.
Ihmiselämään saattavat kuulua myös äkilliset hankalatkin vastoinkäymiset. Kaikilla ei ole rikkaita sukulaisia tai suuria säästöjä, jotka toimisivat puskureina, kun perhettä kohtaa esim vakava sairastuminen tai työttömyys.
Kovin kylmää kyytiä täällä vauva.fi:lla näyttävät vähävaraiset saavan. Se tekee kyllä surulliseksi, miten armottomasti monilapsista perhettä panetellaan kodin menettämisen uhatessa.
Tämän perheenäidin ratkaisut / tekemiset eivät johdu mistään äkillisestä tapahtumasta elämässä.
Hänen toiminta ja arjenhallintakyky on ollut kadoksissa ilmeisemmin jo pidemmän ajan.
Elämään kuuluu vaikeudet ja yllättävät käänteet, se on totta. Aikuisen ihmisen pitää kuitenkin saada arki sujumaan turvallisesti, etenkin kun taloudessa on alaikäisiä lapsia.
On monta asiaa joista voi päätellä ettei perheessä asiat ole hyvin ja näiden tilanteiden vuoksi ollaan nyt tässä tilanteessa.
Marin pitäisi tehdä ryhtiliike ja ottaa arki haltuun, eikä voivotella Hesarin palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vanhempi ihminen ja lastenlapsetkin jo samoja ikiä kuin tuon Salmelan perheen lapset.
Ihmiselämään saattavat kuulua myös äkilliset hankalatkin vastoinkäymiset. Kaikilla ei ole rikkaita sukulaisia tai suuria säästöjä, jotka toimisivat puskureina, kun perhettä kohtaa esim vakava sairastuminen tai työttömyys.
Kovin kylmää kyytiä täällä vauva.fi:lla näyttävät vähävaraiset saavan. Se tekee kyllä surulliseksi, miten armottomasti monilapsista perhettä panetellaan kodin menettämisen uhatessa.
Ei tässä ole kyse mistään äkillisestä hankalasta vastoinkäymisestä, vaan pitkäkestoisesta sössimisestä. Ja niihin äkillisiin varautuminen on perusvanhemmuutta, joka tässä laiminlyöty myös.
Ei tässä ole kyse vähävaraisuudesta, vaan hengenköyhyydestä. Eikä köyhä tarkoita sitä, että koti saa olla likainen, sotkuinen ja risa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse ajattelen, että, jos perhe on asunut jo vuosikausia ( yli 10 v ) jossain asunnossa, niin asuntoa ei kutsuta kämpäksi eikä lääväksi, vaan se on heidän kotinsa."
Miksi he sitten itse eivät arvosta ns. kotiaan ollenkaan? Sotkevat ja hajoittavat.
Ja nuo seinäsotkut ei ole mitään graffiteja, joten jos se isä nyt esittäytyy taiteilijana, niin ei, ei ole taiteilija.
Pelkkää sotkua, likaa ja romua joka puolella, ei ehkä pahimmista päästä lapsiperheen asunnoista mutta selvää ettei ainakaan lupia ole kyselty vaan tehty omaa "remppaa ja taidetta".
Ok. Me ollaan sitten nähty varmaan kaksi eri versiota noista kuvista. Lukuunottamatta niitä järkyttävän rumia tägejä niin muut huoneet näyttivät ihan normaalille, eletylle asunnolle. Isolla osalla on tuollaisia kämppiä eikä ainakaan linkin kuvissa mitään ryönää ja romuja tursunnut muissa huoneissa. Vai oletko kenties jossain psykoosissa ja näet omiasi?
Ei ole normaali lapsiperheen koti, jos olohuone on täpötäynnä tavaraa ja epämääräisiä huonekaluja, lattiasta puuttuu laminaatin paloja, ovi on potkittu hajalle, vessa ja keittiö klähmän peitossa ja suorastaan oksettavat jne jne jne
Okei, te sitten tiedätte enemmän kuin minä. Noissa kuvissa ei meinaan näy mitään tuollaista. Jollekkin on hirveä ongelma se sänky olohuoneessa. Mitä ihmeen kermaperceitä tässä keskustelussa on?
Miksi nimittelet?
Kyllä nuo kaikki ihan kuvissa näkyy. Ja se sänky olkkarissa keskellä lattiaa valtavan rojumäärän keskellä ei ole normaalia lapsiperheen kodin sisustusta.
Tuleekohan yks "mummo" tänne taas paasaamaan kuinka hän ei hauku ketään ja me vauvalaiset ollaan jotakin vaille jääty lapsuudessa kun arvostellaan toisen lääväkotia 🤣🤣😃
Toi asunto ei ole pahimmista päästä vaikka asuntoa on kohdeltukin aika huonosti, tiedän erään yh äidin jolla 3 lasta kaikki eri miehille tehtyjä, on himohamstraaja jonka kodissa hyvä että pääsee kävelemään, metrien korkuisia vaate, kirja, lehti yms kasoja, sukat tarttuu lattiaan kiinni, roskia, likaa joka puolella, kämpässä menee tukkoon haisee pahasti lika, rasva yms, tuulettaa ei saa ja hamstraa vaan lisään roskaa kirppikseltä yms, lapsia käy sääliksi, on jo sosiaalitoimiston tarkkailun alla ja lapset ollut osittain väliaikaisessa sijoituksessa ja on vaikka mitä apua yritetty antaa ja järjestää, mikään ei kelpaa eikä ota neuvoa ja apua edes asiantuntijoilta kärsii psyykkisistä ongelmista ja lellinyt nuorimmaista ihan piloille josta tullut sit röyhkeä ja vaativa muksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän perheenäidin ratkaisut / tekemiset eivät johdu mistään äkillisestä tapahtumasta elämässä.
Hänen toiminta ja arjenhallintakyky on ollut kadoksissa ilmeisemmin jo pidemmän ajan.
Elämään kuuluu vaikeudet ja yllättävät käänteet, se on totta. Aikuisen ihmisen pitää kuitenkin saada arki sujumaan turvallisesti, etenkin kun taloudessa on alaikäisiä lapsia.
On monta asiaa joista voi päätellä ettei perheessä asiat ole hyvin ja näiden tilanteiden vuoksi ollaan nyt tässä tilanteessa.
Marin pitäisi tehdä ryhtiliike ja ottaa arki haltuun, eikä voivotella Hesarin palstoilla.
Hesarin jutussa kyllä viitattiin siihen, että vuosi sitten perheen taloudellinen tilanne vaikeutui ja nuo vaikeudet johtivat vuokrarästeihin.
Noista rästeistähän nuo asunnon määräaikaiset vuokrasopimukset alkoivat. Missään ei sanottu, että arjen hallinta olisi ollut kadoksissa jo pidemmän ajan. Se on sinun tulkintaasi. Sinun on ilmeisesti vaikea hyväksyä sitä, että ihmisillä on erilaisia elämäntapoja. Tässä perheessä on pidetty tärkeänä hankkia useampi lapsi ja eikö se ole ykkösasia ainakin mitä poliitikkoja kuuntelee. Tämä perhe ei pidä niin tärkeänä sisustusta, ilmeisesti eivät seuraa Huviloita ja Huusseja.
Minusta on hyvä, että asia tuli julkisuuteen ja toivon että julkisuuden avulla perhe saisi edelleen asua lapsille tutuksi tulleessa Siltamäessä.
Läävä on läävä ja ei muuksi muutu vaikka kuinka yrität selittää. Asunto on likainen ja vaatisi siivouksen lattiasta kattoon.
substantiivi, murt. navetta.
Halv.
sekaisesta, likaisesta asunnosta tms.
Pitäisi kai siivota tämä läävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin pitäisi tehdä ryhtiliike ja ottaa arki haltuun, eikä voivotella Hesarin palstoilla.Hesarin jutussa kyllä viitattiin siihen, että vuosi sitten perheen taloudellinen tilanne vaikeutui ja nuo vaikeudet johtivat vuokrarästeihin.
Noista rästeistähän nuo asunnon määräaikaiset vuokrasopimukset alkoivat. Missään ei sanottu, että arjen hallinta olisi ollut kadoksissa jo pidemmän ajan. Se on sinun tulkintaasi. Sinun on ilmeisesti vaikea hyväksyä sitä, että ihmisillä on erilaisia elämäntapoja. Tässä perheessä on pidetty tärkeänä hankkia useampi lapsi ja eikö se ole ykkösasia ainakin mitä poliitikkoja kuuntelee. Tämä perhe ei pidä niin tärkeänä sisustusta, ilmeisesti eivät seuraa Huviloita ja Huusseja.
Minusta on hyvä, että asia tuli julkisuuteen ja toivon että julkisuuden avulla perhe saisi edelleen asua lapsille tutuksi tulleessa Siltamäessä.
Ei vaan he on laskeneet resurssinsa väärin jo siinä kohtaa, kun on pyöräytetty lapset 2-4.
Ei se ole kenenkään etu, että resursseiltaan riittämättömät tehtailee lapsia. Ja kuormittaa sitten yhteiskuntaa ja siirtää sen resurssiköyhyyden taas uudelleen ja uudelleen eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan yks "mummo" tänne taas paasaamaan kuinka hän ei hauku ketään ja me vauvalaiset ollaan jotakin vaille jääty lapsuudessa kun arvostellaan toisen lääväkotia 🤣🤣😃
Sinäpä sen sanoit. Tuo arvostelu kertoo enemmän teistä itsestänne.
Ja en usko, että nämä kriitikot ovat edes mitään lapsiperheiden vanhempia vaan trolleja, jotka tuuttaavat omaa pahaa oloaan eri palstoilla aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit. Tuo arvostelu kertoo enemmän teistä itsestänne.
Ja en usko, että nämä kriitikot ovat edes mitään lapsiperheiden vanhempia vaan trolleja, jotka tuuttaavat omaa pahaa oloaan eri palstoilla aamusta iltaan.
Realismi on tässä paikallaan. Toivottavasti perhe ja varsinkin lapset pääsee nyt tehostetun lastensuojelun piiriin niin, että hekin vihdoin havahtuvat realismiin tuolta marinasta.
Vierailija kirjoitti:
Arvostavampaa puhetta toivoisin sinulta, kirjoitat rumasti ihmisten kodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostavampaa puhetta toivoisin sinulta, kirjoitat rumasti ihmisten kodista.
Ko perhe itsehän ei kotiaan arvostaa yhtään, kun ovat päästäneet sen lääväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä "mummo" on jo sen verran nähnyt elämää, että en jostain pikkusotkusta hätkähdä.
Jos sinulla olisi todisteita siitä, että perheen lapsia on kaltoinkohdeltu, olisi helppo yhtyä arvosteluun, mutta sinulla ei taida sellaista olla.
Päinvastoin some-tili todistaa muuta, on kuvia nuoren vanhojen tansseista arvostetussa lukiossa ( vaikea päästä sisään ) on kuvia lasten urheiluharrastuksista, jossa vanhemmat istuvat kannustamassa.
Jos perheessä prioriteetit ovat kuitenkin olleet lapset ja heidän harrastuksensa, en pidä silloin niin tärkeinä niitä kiiltäviä pintoja, varsinkin kun ollaan jo vanhassa asunnossa, jossa on aiemminkin asunut lapsiperheitä. Heidän asuntoaan ei remontoitu, kun he muuttivat ko asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "mummo" on jo sen verran nähnyt elämää, että en jostain pikkusotkusta hätkähdä.
Jos sinulla olisi todisteita siitä, että perheen lapsia on kaltoinkohdeltu, olisi helppo yhtyä arvosteluun, mutta sinulla ei taida sellaista olla.
Päinvastoin some-tili todistaa muuta, on kuvia nuoren vanhojen tansseista arvostetussa lukiossa ( vaikea päästä sisään ) on kuvia lasten urheiluharrastuksista, jossa vanhemmat istuvat kannustamassa.
Jos perheessä prioriteetit ovat kuitenkin olleet lapset ja heidän harrastuksensa, en pidä silloin niin tärkeinä niitä kiiltäviä pintoja, varsinkin kun ollaan jo vanhassa asunnossa, jossa on aiemminkin asunut lapsiperheitä. Heidän asuntoaan ei remontoitu, kun he muuttivat ko asuntoon.
Sometiliin on aikaa muttei työntekoon ja siivoamiseen? Lasten kuvia ei hyvä vanhempi julkaise.
Mahtaa olla teineistä kivaa kun äiti tunkee julkisuuteen ja näyttää kaikelle kansalle tuon alennustilan. Niiiiiin itsekästä.