Tekisi mieli irtisanoutua
Hyväpalkkainen työ. En vaan jaksa. Olen henkisesti täysin romuna. Ei tämä ole sitä mitä haluan elämälläni tehdä.
Mukavampaa päivää sinulle.
Kommentit (43)
Minä olen aina valinnut osa-aikatyön tai työttömyyden. Kokoaika vie kyllä mehut ihmisestä. Työmatkoihin menee aikaa ja palautumiseen.
Mielummin lasken elintasoani. Haluan itse päättää elämästäni ja miten sen kulutan. Elämä on lyhyt, varsinkin se aika kun on terve ja voimissaan.
Itse teen ajallani taidetta, retkeilen luonnossa, luen hyvää kirjallusuutta, teen käsitöitä. En koskaan pitkästy.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä se tarve irtautua työstä kokonaan liityy siihen että silloin voisi tehdä suuremman elämänmuutoksen, esim. muuttaa ulkomaille, koska en näe että pystyn täällä tekemään sitä mitä eniten haluan.
Mitä sinä nyt oikein selität?
Meinaatko, että lähdet 55 vuotiaana jonnekin Australiaan asumaan ja opettelet surffaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Työ tekee elämän ihanaksi
Työ tekee vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ tekee vapaaksi.
1) Raha tekee vapaaksi
2) Töitä tekemällä saa rahaa!
3) Hyppää takaisin kohtaan yksi
Näin oravanpyörä keksittiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ tekee vapaaksi.
1) Raha tekee vapaaksi
2) Töitä tekemällä saa rahaa!
3) Hyppää takaisin kohtaan yksi
Näin oravanpyörä keksittiin
Juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän meidän kaikkien. No onneksi enää 30 vuotta eläkkeelle.
2,5 vuotta 😎 ja sen jälkeen muutto ulkomaille
Lopettaisin heti työt jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Toki olen pätkätöissä joten ne voi päättyä koska tahansa teen työni hyvin tai en. Työ itsessään on raskasta ja vuorotyötä. Ei tule ikävä paitsi palkkaa joka on tietenkin naurettavan pieni. Onneksi mulla on alle 7v eläkeikään. Viimeiset työvuodet aion olla työttömänä jollei löydy parempaa työtä. Jätän ilomielin tämän raadannan nuoremmille.
Mullakin oli ennen kevyt työ joka vei aikaa vähän liikaa yli työajan. Uskokaa pois, vaihtaisin riemusta kiljuen 10-12h päiviin (ilman erillistä korvausta) joiden vastapainoksi voi sitten tehdä lyhyempiä päiviä ja hoitaa omia asioita kesken työpäivän ilman stressiä. Parasta tietenkin se että työt sai tehdä etänä kotoota eikä palkassa ollut valittamista. Oikeasti, ette tiedä kuinka hyvin teillä on asiat. En yhtään väheksy kenenkään tuntemuksia mutta näin molemmat puolet nähneenä voin sanoa että teillä on asiat todella hyvin. Ei kannata haaveilla työttömyydestä ja sen tuomasta vapaa-ajasta. Työttömyys tuo omat haasteensa ja stressinaiheensa. Oli mullakin ehkä sen ekat 6kk jonkinlainen euforia päällä ja kuvittelin löytäväni uuden vastaavan työn helposti. Eipä löytynyt ja sitten tulikin korona ja kaikki muu. Säästötkin hupeni nopeammin kuin olisin halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Tylsää se olisi vaan kaiket päivä maata kotona
Tuskin kukaan makaa kaiket päivät. Terve ihminen keksii tekemistä aikansa kuluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ tekee vapaaksi.
Jawohl!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida tehdä. Jos sinulla on ihanaa,ei se tarkoita,että kaikilla muillakin on ihanaa.
Minusta on ihanaa töissä katsella kuinka ahkerasti alaiset ahertaa askareidensa parissa.
Oletko kysynyt alaisiltasi,et onko heillä ihanaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina valinnut osa-aikatyön tai työttömyyden. Kokoaika vie kyllä mehut ihmisestä. Työmatkoihin menee aikaa ja palautumiseen.
Mielummin lasken elintasoani. Haluan itse päättää elämästäni ja miten sen kulutan. Elämä on lyhyt, varsinkin se aika kun on terve ja voimissaan.
Itse teen ajallani taidetta, retkeilen luonnossa, luen hyvää kirjallusuutta, teen käsitöitä. En koskaan pitkästy.
Mutta teet tämän kaiken muiden veronmaksajien piikkiin. Kuulostaa toki hienolta tehdä mitä haluaa eikä sitoa kaikkea valveillaoloaikaa työntekoon mutta ei se ihan reilua ole olla koko ikänsä vapaamatkustaja. Sulle ei kerry riittävästi eläkettä joten jatkat samalla tavalla myös koko eläkeiän. Hemmetin itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta teet tämän kaiken muiden veronmaksajien piikkiin. Kuulostaa toki hienolta tehdä mitä haluaa eikä sitoa kaikkea valveillaoloaikaa työntekoon mutta ei se ihan reilua ole olla koko ikänsä vapaamatkustaja. Sulle ei kerry riittävästi eläkettä joten jatkat samalla tavalla myös koko eläkeiän. Hemmetin itsekästä.
Kukin valitsee polkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tekisi mieli irtisanoutua, mutta kun ei edes ole hyväpalkkainen työ, niin ei ole säästöjäkään voinut kerryttää. Olisi edes koulun opettajien lomat, mutta ei. Aivan LOPPU!
T. päiväkodin työntekijä
Mikä sinua väsyttää eniten päiväkotityössä?
-Meteli
-Jatkuvasti sijaisia. Lapset kääntyvät ensisijaisesti tutun aikuisen puoleen ->koko homma kaatuu minun niskaani.
-korvattomat lapset. Mikään, mikään(!) ei mene perille.
-Inkluusio. aggressiiviset lapset, pelko että sattuu toisille lapsille jotain. Ei avustajia.
-lumihiutaleiden vanhemmat vaatimuksineen ja arvosteluineen
-21 lasta, monelleko ehdit antaa huomiota päivän aikana? Riittämättömyyden tunne.
-turhat oheistyöt, aika on pois lapsilta.
Siinä aluksi. Paljon muutakin epäkohtia löytyy, jotka yksistään olisi siedettäviä, yhdessä kuormittaa valtavasti.
Tärkeintä on että muistat heti eläkkeelle päästyäsi 75-vuotiaana kuolla mahdollisimman pian
Noissa hyväpalkkaisissa töissä ei välttämättä huomata jos jäät pois, kuten se vessan kuollut, että jää vain pois ja katso montako viikkoa tai kuukautta kestää, että kukaan huomaa mitään, ihan huumori ja testimielessä!!!
Vierailija kirjoitti:
Noissa hyväpalkkaisissa töissä ei välttämättä huomata jos jäät pois, kuten se vessan kuollut, että jää vain pois ja katso montako viikkoa tai kuukautta kestää, että kukaan huomaa mitään, ihan huumori ja testimielessä!!!
herrat voi olla veskissä 3 viikkoa, siivooja myöhästyy 10 minuuttia ja uudenmaan rajat suljetaan
Täällä kans yks väsynyt. Pyysin syksylle 1kk vuosilomaa ja sen päälle 2kk palkatonta, mutta ei onnistu. Kun työtilanne on mikä on. Opintovapaa olisi ainoa mahdollisuus päästä hetkeksi pois. Yritän keskiä jotkut opinnot, joiden kautta pääsen nostamaan kytkintä.
Ap, olen samassa veneessä. Hyväpalkkainen ja aika helppo etätyö kotisohvalla. Tiedän, että kuulostaa monen mielestä unelmalta mutta tää on ihan helvetin tylsää välillä ja tulee tunne et päivät menee hukkaan. Että näinkö tosiaan haluan elämääni viettää. Rahaa on joo kertynyt, mutta ei niin paljon että uskaltaisin opiskella jonkun sellaisen ammatin, jossa työ tuntuisi merkitykselliseltä - tai edes siltä että siitä on hyötyä jollekin muullekin kuin osakkeenomistajille. Ne työt, mitkä vois tulla kyseeseen olisi aika pienipalkkaisia. On tosi vaikeaa sit kuitenkin hypätä tästä sellaiseen. Täytyy varmaan kerätä rohkeutta ja sitä rahaa vielä pari vuotta ainakin. En voi mitenkään kuvitella et oon tässä vielä vaikka 58-vuotiaana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä se tarve irtautua työstä kokonaan liityy siihen että silloin voisi tehdä suuremman elämänmuutoksen, esim. muuttaa ulkomaille, koska en näe että pystyn täällä tekemään sitä mitä eniten haluan.
Mitä sinä nyt oikein selität?
Meinaatko, että lähdet 55 vuotiaana jonnekin Australiaan asumaan ja opettelet surffaamaan?
Niin? Miksi ei voisi? Luuletteko, että mielenkiinto mennä, tehdä ja kokea loppuu 30-vuotiaana?
Sitten jos firmat vois vielä palkata enemmän opiskelijoita kesätöihin näitä paikkaamaan niin olis win-win-tilanne. Uusien työntekijöiden perehdyttäminen on toki suuri ponnistus.