Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tais mennä naapurilla hieman yli...

Vierailija
04.06.2026 |

Asutaan kerrostaloalueella ja tässä talojen keskellä on puistoalue ja pieni jalkapallokenttä. Niin kauan kuin tässä olen asunut (n. 15 vuotta) tuossa kentällä on pelanneet ihan kaiken ikäiset ihmiset. Eilen toinen lapsistani oli pelaamassa kavereiden kanssa kun kuulin parvekkeelle asti miten naapuri meni valittamaan lapsille metelistä, alkoi valittamaan että ovat jo liian isoja leikkimään ja hiillostamaan heitä asuvatko edes täällä. Vähän ajan päästä lapsilla alkoi mennä hermo ja joku korotti ääntään niin tämä naapuri alkoi heille huutamaan että hänelle ei puhuta noin. Itse kuitenkin ilmeisesti saa huutaa ja meuhkata... Jännä kun toisilla menee kaikki ilonpito tunteisiin. Pitäisi varmaan vaan itkeä ja murjottaa niin olisi parempi.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neukkukuutioihmisillä on neukkukuutioihmisten ongelmat. Sääli että lapsista on tehty neukkukuutiolapsia.

Ja mitähän tällä tarkoitat? Me viihdytään kerrostalossa ja se on aika yleinen asumismuoto kaupungeissa.

Niin oli neukkulassakin.

Nippelitietona, ne oli suomalaiset jotka vei ko rakentamisenmallin neukkulaan..

Ja ne oli neukut jotka toivat nykyisen tyylin (jälkeen puukerrostalojen) tänne, eikä siitä ole vieläkään päästy eroon.

Vierailija
42/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä ole mitään jalkapallokenttää lähellä? Voi olla raskasta kuunnella sitä mylvintää esimerkiksi töiden jälkeen. Eiköhän tuokin kenttä ole tarkoitettu lähinnä maalin tekoon. Ottakaa naapuri huomioon.

Kyllä ne puistot ja kentät on tarkoitettu ihan siellä leikkimiseen ja pelaamiseen. Enemmänkin soisi lasten sitä harrastavan. Kun itse olin lapsi niin leikkipuistot ja kentät olivat täynnä lapsia pelaamassa iltamyöhään. 

Iltamyöhään, niinpä. Naapurilla saattaa olla aikainen nousu aamulla. Pelaaminen on ihan ok ja kivaa, mutta jatkuva huutaminen ei. Lapsena siitä kyllä huomautettiin. Olen nähnyt lapsia kentällä puolen yönkin aikaan, se ei kyllä ole ok. Omassa lapsuudessa oli kotiintuloajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan noita vanhoja setiä tätejä on ollut, jotka meuhkaavat ja raivoavat lapsille milloin mistäkin tyhjästä.

Seuraavaksi sanot papalle että turpa tukkoon tai se turpoaa tukkoon, ja jos ei auta niin soita poliisit.

Mustakin on tullut näin ajanmyötä ääniyliherkkä ja tekisi mieli mennä kuristamaan tuo naapurin räksyttävä rakki. Ja asun ihan omakotitalossa jossa on kohtuu iso piha ja se koirakin on parin talon päässä..

Vanhusten ärtyneisyys ei johdu pelkästään luonteesta, kun taustalla vaikuttavat monet inhimilliset tekijät. Ikääntyminen vaikuttaa tunteiden säätelyyn ja suuremmat muutokset tapahtuu juurikin aivojen toiminnassa.

Vierailija
44/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neukkukuutioihmisillä on neukkukuutioihmisten ongelmat. Sääli että lapsista on tehty neukkukuutiolapsia.

Sulla itse neukkukuutio ihmisenä ei sitten koskaan ole muuta sanottavaa, tuota samaa tulet aina huutamaan.

Vierailija
45/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla itse neukkukuutio ihmisenä ei sitten koskaan ole muuta sanottavaa, tuota samaa tulet aina huutamaan.

Väärin. Vain silloin kun aloituksessa neukkukuutioihmiset jauhaa neukkukuutioihmisten ongelmista.

Vierailija
46/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita? Jäi vähän epäselväksi sinun mielipiteesi aiheeseen, jota edellinen sentään edes sivusi.

Vierailija
47/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tämä on julkinen tila jossa syntyy ns sivujuonipäivityksiä. Annoit aiheen, haluaisit nyt varmasti kovasti että mammalahko syöksyisi saatanallisesti syyllistäen tuon meuhkaavan aikuisen kimppuun, mutta kukaan meistä ei ollut paikalla näkemässä miten lapsesi ja muut käyttäytyivät. 

Sukupolvien välinen kuilu. Vanhempi saapumiserä on elänyt eri ajan vaikutuksessa. 

Harva vaatii taaperolta Finlandia-palkittua romaania. Suunnilleen yhtä kohtuuttomia odotuksia asetamme sukupolville, jotka ovat kasvaneet emotionaalisessa erämaassa.

Jos emotionaalinen sademetsä aiheuttaa eläimellistä ja päätöntä kirkumista 24/7, niin ei kiitos. Savanni käy vallan hyvin ja aromaa.

Vierailija
48/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt jo aika vanha. Kuulostaa hölmöltä. Me oltiin mopoiässä samalla tavoin ja Dingo lauloi radiosta niihin aikoihin. Ajeltiin mopoilla ja pelattiin jalista lähinnä kesäisin. Ei ollut pelejä ja vehkeitä. 

Tosta mopoilustakin aina oli jotain katupartioita ja valittajia liikenteessä. 

Kerran yksi ukko tuli just valittamaan kun potkittiin palloa ja aika kovia tykkejähän me potkitiin myös talon seinään. Pelattiin seinistä, kaikki jotka muistaa niin sanoo jausaa.

Sitten kaveri kyllästy sen ukon valitukseen ja lopputulos oli että tää mies yritti lyödä ja mehän pistettiin turpaan sitä. Makaili maassa ja voivotteli selkäsaunan saaneena. Oliin teininä jo aika riskejä jannuja ja Karate kidit oli katsottu monta kertaa nauhalta. Niin tämä ukko uhkasi että hakee puukon ja kirveen. Eihnä me sitä jääty odottelemaan vaan lähdettin kotiin ja kerrottiin äidille mitä tapahtui. Äiti soitti poliisit ja ukko pidätettiin. 

Kirves ja puukko oli ja olisi tullut niiden kanssa, kun ei pärjännyt mies miestä vastaan tappelussa pojille. 

Väkivalta on vähä-älyisen reaktio.

Vierailija
49/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan noita vanhoja setiä tätejä on ollut, jotka meuhkaavat ja raivoavat lapsille milloin mistäkin tyhjästä.

Seuraavaksi sanot papalle että turpa tukkoon tai se turpoaa tukkoon, ja jos ei auta niin soita poliisit.

Mustakin on tullut näin ajanmyötä ääniyliherkkä ja tekisi mieli mennä kuristamaan tuo naapurin räksyttävä rakki. Ja asun ihan omakotitalossa jossa on kohtuu iso piha ja se koirakin on parin talon päässä..

Olen viiskymppinen ja minusta tuntuu että lapset huutaa ja kiljuu enemmän kuin ennen. 

Vierailija
50/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä ole mitään jalkapallokenttää lähellä? Voi olla raskasta kuunnella sitä mylvintää esimerkiksi töiden jälkeen. Eiköhän tuokin kenttä ole tarkoitettu lähinnä maalin tekoon. Ottakaa naapuri huomioon.

Kyllä ne puistot ja kentät on tarkoitettu ihan siellä leikkimiseen ja pelaamiseen. Enemmänkin soisi lasten sitä harrastavan. Kun itse olin lapsi niin leikkipuistot ja kentät olivat täynnä lapsia pelaamassa iltamyöhään. 

Nimenomaan näin! Ne ovat aivan liian vähällä käytöllä.

Vierailija
51/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Vain silloin kun aloituksessa neukkukuutioihmiset jauhaa neukkukuutioihmisten ongelmista.

Minkäsmaalaisessa kuutiossa sinä itse sitten asustelet?

Vierailija
52/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuo on mennyt rehellisesti tarkasteltuna, silleen oikeasti...

Vierailija
53/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten ärtyneisyys ei johdu pelkästään luonteesta, kun taustalla vaikuttavat monet inhimilliset tekijät. Ikääntyminen vaikuttaa tunteiden säätelyyn ja suuremmat muutokset tapahtuu juurikin aivojen toiminnassa.

No ei tarvitse olla vanhuskaan, jos on vaikka korkeassa kuumeessa, niin tuntuu, että pää halkeaa äänistä. Tai jos kärsii migreenistä. Stressi taas lyhentää pinnaa muutenkin.

Vierailija
54/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viiskymppinen ja minusta tuntuu että lapset huutaa ja kiljuu enemmän kuin ennen. 

Ennen käskettiin pitää pienempää ääntä, nykyään ei. Oikeasti on pitänyt joskus sanoa tutuille, että tuo lasten huuto kirjaimellisesti sattuu päähän. En tiedä, onko vanhemmilla kuulovaurio jo siinä vaiheessa, niin eivät itse huomaa.

Vierailija
55/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäsmaalaisessa kuutiossa sinä itse sitten asustelet?

Suomalaisessa hirsitalossa. 4vuotta neukkukuutiota riitti.

Vierailija
56/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksu et puuttunut asiaan? 

Kyllä mä huikkasin lapset sisälle kun ukko alkoi kovin meuhkaamaan. Siinäpä mesosi. Tänään varmasti jatkavat pelaamista eikä sitä voi kieltää vaikka se kuinka harmittaisi. 

Sinun olisi pitänyt mennä paikalle sanoa, että lapsilla on oikeus täällä olla pelaamassa. 

Ap sanoi, että lapset menevät sinne tänään. Varmaan puuttuu, mikäli naapuri alkaa meuhkata. Itse soittasin kytät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi