Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tais mennä naapurilla hieman yli...

Vierailija
04.06.2026 |

Asutaan kerrostaloalueella ja tässä talojen keskellä on puistoalue ja pieni jalkapallokenttä. Niin kauan kuin tässä olen asunut (n. 15 vuotta) tuossa kentällä on pelanneet ihan kaiken ikäiset ihmiset. Eilen toinen lapsistani oli pelaamassa kavereiden kanssa kun kuulin parvekkeelle asti miten naapuri meni valittamaan lapsille metelistä, alkoi valittamaan että ovat jo liian isoja leikkimään ja hiillostamaan heitä asuvatko edes täällä. Vähän ajan päästä lapsilla alkoi mennä hermo ja joku korotti ääntään niin tämä naapuri alkoi heille huutamaan että hänelle ei puhuta noin. Itse kuitenkin ilmeisesti saa huutaa ja meuhkata... Jännä kun toisilla menee kaikki ilonpito tunteisiin. Pitäisi varmaan vaan itkeä ja murjottaa niin olisi parempi.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksu et puuttunut asiaan? 

Vierailija
2/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neukkukuutioihmisillä on neukkukuutioihmisten ongelmat. Sääli että lapsista on tehty neukkukuutiolapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä huikkasin lapset sisälle kun ukko alkoi kovin meuhkaamaan. Siinäpä mesosi. Tänään varmasti jatkavat pelaamista eikä sitä voi kieltää vaikka se kuinka harmittaisi. 

Vierailija
4/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neukkukuutioihmisillä on neukkukuutioihmisten ongelmat. Sääli että lapsista on tehty neukkukuutiolapsia.

Ja mitähän tällä tarkoitat? Me viihdytään kerrostalossa ja se on aika yleinen asumismuoto kaupungeissa.

Vierailija
5/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa naapurinne on. Leikkipuisto on pikkulapsille 

Vierailija
6/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta taas kuuluu uutisia.

Vierailija
7/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita hulluja on. Meillä aikoinaan naapurin muijalla oli samanlainen pakkomielle, huuteli partsiltaan pihan n. 10v pojille että olette liian isoja leikkimään täällä, tämä on pienten tyttöjen piha (hah)joten menkää tonne kadulle  vaikka. Mummon lapsenlapsi joka vieraili talossa oli tietenkin tyttö. Hän myös valokuvasi partsiltaan pihalla esim. keinuvia tai juttelevia poikia. Soitin isännöitsijälle aika tulikivenkatkuisen puhelun, käskin mummon pitää turpansa kiinni ja sanoin pojille että kuvatkaa sitä takaisin joukolla aina kun alkaa riehua. Loppui se sekoilu sitten. 

Vierailija
8/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa naapurinne on. Leikkipuisto on pikkulapsille 

Aivan. No siinä tapauksessa. Anteeksi että olen luullut että niissä ei ole ikärajaa. 

Vierailija
9/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä huikkasin lapset sisälle kun ukko alkoi kovin meuhkaamaan. Siinäpä mesosi. Tänään varmasti jatkavat pelaamista eikä sitä voi kieltää vaikka se kuinka harmittaisi. 

Sinun olisi pitänyt mennä paikalle sanoa, että lapsilla on oikeus täällä olla pelaamassa. 

Vierailija
10/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun olisi pitänyt mennä paikalle sanoa, että lapsilla on oikeus täällä olla pelaamassa. 

En viitsinyt. Näytti siltä että hän oli pikkuhupakassa eikä vaikuttanut olevan kovin vastaanottavainen palautteille. Joskus on parempi antaa olla.

Vierailija
11/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se ikä teettää🤷‍

Vierailija
12/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse sotasi. Joskus joutuu valitsemaan huonoista vaihtoehdoista sen vähiten huonoimman. Sitä voi joskus siis myös edes yrittää asettua muiden asemaan. Miltä tuntuisi olla sen vanhemman henkilön kengissä. Voimme kokea empatiaa juurikin järkeilemällä. 

Vierailija
13/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä ole mitään jalkapallokenttää lähellä? Voi olla raskasta kuunnella sitä mylvintää esimerkiksi töiden jälkeen. Eiköhän tuokin kenttä ole tarkoitettu lähinnä maalin tekoon. Ottakaa naapuri huomioon.

Vierailija
14/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeetaaa mitä kaikkee teillä tapahtuuuu.... kamalaaaa.....😂😂😂😂😂

Vierailija
15/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse sotasi. Joskus joutuu valitsemaan huonoista vaihtoehdoista sen vähiten huonoimman. Sitä voi joskus siis myös edes yrittää asettua muiden asemaan. Miltä tuntuisi olla sen vanhemman henkilön kengissä. Voimme kokea empatiaa juurikin järkeilemällä. 

Kyllä mä ymmärrän sen ärsytyksen joka syntyy kun se möykkääminen menee yli. Mikään sosiaalinen normisto ei enää saisi rajoittaa nykylapsia. Ihan turhaa huutamista ja kiljumista suurimmaksi osaksi. 

Vierailija
16/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeetaaa mitä kaikkee teillä tapahtuuuu.... kamalaaaa.....😂😂😂😂😂

😁😁😁

Vierailija
17/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun se istui pardella ja veti lientä kitusiin.

Vierailija
18/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä ole mitään jalkapallokenttää lähellä? Voi olla raskasta kuunnella sitä mylvintää esimerkiksi töiden jälkeen. Eiköhän tuokin kenttä ole tarkoitettu lähinnä maalin tekoon. Ottakaa naapuri huomioon.

Kyllä ne puistot ja kentät on tarkoitettu ihan siellä leikkimiseen ja pelaamiseen. Enemmänkin soisi lasten sitä harrastavan. Kun itse olin lapsi niin leikkipuistot ja kentät olivat täynnä lapsia pelaamassa iltamyöhään. 

Vierailija
19/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse hän tänne kerrostaloon on valinnut tulla asumaan. Menköön mukaan pelaamaan tai laittakoon vastamelukuulokkeet päähän. Kyllä mun lapsella on oikeus tuossa pelata niinkuin kaikilla muillakin. 

Vierailija
20/56 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne puistot ja kentät on tarkoitettu ihan siellä leikkimiseen ja pelaamiseen. Enemmänkin soisi lasten sitä harrastavan. Kun itse olin lapsi niin leikkipuistot ja kentät olivat täynnä lapsia pelaamassa iltamyöhään. 

Joo, mutta tässäkin asiassa on niitä harmaita sävyjä. Joku raja sillä lastenkin perseilyllä on ja on tilanteita jotka vaatii aikuisten puuttumista ja on meidän aikuisten vastuulla opettaa niitä peruskäytöstapoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän