Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomusnuoret ehdottaa: kaikki työttömät pakkotyöhön

Vierailija
03.06.2026 |

Eli tulevaisuudessa tästä maasta saadaan oikea unelmayhteiskunta, jossa kenellekkään ei makseta työstä palkkaa ja kaikki pakotetaan töihin!

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikkä potkitaan työntekijät ulos ja sitten osoitetaan takaisin pakkotyöllä työttömyystukia vastaan. Kieltämättä talous lähtisi nousukiitoon.

Eliitin talous voi nousta hetkeksi, mutta kellään ei olisi varaa mihinkään, joten täystuho edessä

Vierailija
122/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin vailla järkeä ja elämänkokemusta olevien nuorien hölmöjen sekoilua koko idea. Kuka työnantaja haluaa vaivoikseen "pakkotyöläisiä" ? Joilla ei ole mitään osaamista, eikä etenkään motivaatiota. Lisäksi suurella osalla päihde-, mielenterveys- ja mitä tahansa terveysongelmia. Pakkotyö toimii korkeintaan jossain marjanpoiminnan kaltaisilla aloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eduskunta hyväksyi potkulain."

https://yle.fi/a/74-20200730

Vierailija
124/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin päättää niin työnteko olisi aina vapaaehtoista, mutta jos ei töitä tekisi niin silloin yhteiskunta ei antaisi euroakaan.

No siinäpä sinulla on ristiriita. Jos siis otat vapaaehtoisuuden tosissasi. "Olet vapaaehtoinen tekemään X, mutta jäät kodittomaksi kadulle ilman ruokaa, jos et tee X"

Niin, siinä on sellainen terve lähtökohta että ihmisen täytyy tehdä työtä jos haluaa syödä. Varsin oikeudenmukaista, toisin kuin toisten lompakoilla lokkeilu.

Vierailija
125/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtuisiko oikeistolaisten maailmankuvaan, että kaikille halukkaille taataan töitä? Palkallista työtä. Ilman pakkoja. Miksei tämä ole heidän ehdotuksensa? Mistä kumpuaa oikeistojumipäiden ajatus siitä, että ihmiset eivät halua tehdä mitään, jos heillä on mahdollisuus olla tekemättä. Että ihminen haluaa vain istua katsomassa piirrettyjä ja syömässä jäätelöä, jos häntä ei PAKOTETA toimimaan. Kertonee lopulta jotain oikeistolaisten omakuvasta, siitä miten näkevät itsensä, eivät osaa kuvitellakaan että ihmiset työskentelisivät/tekisivät asioita omasta aloitteestaan, vapaaehtoisesti.

Eikös ne päinvastoin vasemmistolaiset kierrä ihan tv:ssäkin julistamassa olevansa ideologisesti työttömiä, että ei huvita tehdä mitään mutta rahaan jostain käsittämättömästä syystä kyllä kuvittelevat olevansa oikeutettuja.

Vierailija
126/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772937.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa saadaan se vajaa 600 euroa per kk ja sillä maksetaan matkat ja syömiset paikan päällä.

Mulla se vajaa 600€ menee kyllä kokonaan omistusasunnon kuluihin. Millä mä sitten syön jos tarvitsen vielä enemmän energiaa jos pitää jonnekin mennä, kysynpä vaan. Toki jos tuki nostetaan Tanskan tasolle niin se on sitten eri asia, 1500€ riittää asumiseen, ruokaan ja matkoihin. 

Vierailija
128/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitten odottelemaan että pääsee nauttimaan kalanpääsoppaa ja homeisia parakkeja samaan malliin kuin marjayrittäjät on tehnyt tunnetuksi. Ne on oikeita trend settereitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomusnuoret pitäisi tuomita jo pelkästään tuon lausumansa perusteella ihmisoikeusrikoksista vankeuteen.

Vierailija
130/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä aika tarkkaan kokoomuslaisten arvoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin vailla järkeä ja elämänkokemusta olevien nuorien hölmöjen sekoilua koko idea. Kuka työnantaja haluaa vaivoikseen "pakkotyöläisiä" ? Joilla ei ole mitään osaamista, eikä etenkään motivaatiota. Lisäksi suurella osalla päihde-, mielenterveys- ja mitä tahansa terveysongelmia. Pakkotyö toimii korkeintaan jossain marjanpoiminnan kaltaisilla aloilla.

Mutta veronmaksajat maksaa palkan. Se on sitä "parempaa" yritystukea.

Vierailija
132/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat kokoomuslaisille sama kuin juutalaishet natsheille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos tehtäis siten, että joka ainoa puolue ja nuorisojärjestö ja poliittinen järjestö joutuu ansaitsemaan jäsentensä tekemillä julkisen sektorin (vain esim. hoitotyö tai vastaava suorittava työ kelpaa) työtunneilla saamansa tukiaieurot euro kerrallaan. Ihan normi esim. hoitoalan tuntipalkkojen (miinus verot) mukaan tehtynä. Huom, myös puoluejohdon on osallistuttava työntekoon eikä sitä saa teettää puolueen nuoriso- tai muilla maksamattomilla jäsenillä. 

Vierailija
134/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat kokoomuslaisille sama kuin juutalaishet natsheille.

Ja kuitenkin niitä nassebileitä harrasti demarijohtaja, sama puolue toki on kehittänyt vuosikymmenten mittaan joka ainoan työttömän kyykyttämis- ja muun pelleilybyrokratian työkkäriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elinkeinoelämän keskusliitto (EK) on esittänyt Suomeen tavoitteeksi 45 000 työperäistä maahan.muuttajaa vuosittain ja vaatii nykyiseen maahan.muuttopolitiikkaan merkittäviä uudistuksia. Järjestön Elinkeinoelämän keskusliitto mukaan tavoite on välttämätön huoltosuhteen turvaamiseksi ja yritysten osaajapulan ehkäisemiseksi. 

EK valehtelee osaaja pulasta kun todellisuudessa kyse on halpatyövoima pulasta 

RKP sanoo sen jopa selkeämmin. He haluavat joka vuosi väh. 40 000 ulkomaista työntekijää, työvoiman saatavuusharkinta pois (saa palkata mistä päin maailmaa tahansa, vaikka Suomestakin löytyisi työntekijöitä), ja he vastustavat oleskeluluvan tulorajan korotusta (1600 €/kk). Ei tuon selkeämmin voi puolue enää ilmoittaa, että maa tulee täyttää kehitysmaista halpatyövoimalla. 

 Työyhteisöillä on oltava vastaanottohalua ja -kykyä. Uskon, kun firmoissa saadaan pää auki, niin niissä on aina helpompaa ja jouhevampaa palkata seuraava ulkomaalainen työntekijä, Satonen jyrähtää.

Kokoomus odottaa konkreettisia tuloksia perskokhallituksen kohdemaamallilta, jolla Suomi tuo työvoimaa neljästä kohdemaasta eli Brasiliasta, Filippiineiltä, Intiasta sekä Vietnamista.

Kysymyksessä on valtiotason sopimus.

Valitut maat ovat luontevia yhteistyökumppaneita. Niissä on paljon ihmisiä, jotka haluavat siirtyä työn perässä uuteen asuinmaahan.

Satonen tarkentaa, että Intiasta odotetaan nimenomaan korkeasti koulutettuja modernien alojen eksperttejä. Filippiineiltä ja Vietnamista puolestaan löytyy motivoituneita tekijöitä sote-alalle ja maatalouteen sekä kaupan piiriin.

Avainasemassa ovat kohdemaiden Suomen suurlähetystöt, joihin hallitus satsaa työvoimatuonnin onnistumiseksi.

Vierailija
136/136 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta: 

-oikeisto ja omistava luokka haluaa elinkeinoelämälle halpatyövoimaa reserviksi, siksi he suunnittelevat kymmeniätuhansia uusia moniosaajia tänne (varsinkin kokkarit, rkp), mutta 

-osa oikeistosta on kuitenkin myös erittäin ulkkisvastaista (prsut, osa keskustaa ja kokkareita), varsinkin jos tulijat ovat ahriikasta tai arabeja. Ja jotta kuitenkin palveltaisiin sitä oikeiston herraa eli omistavaa luokkaa ja sen elinkeinoelämää, niin siksi patistetaan, pakotetaan, ajetaan osaa omasta kansasta tähän halpatyövoimaluokkaan, alaluokaksi, tottelevaiseksi ja nöyräksi reserviksi, jolla ei ole mitään suojaa. Ettei tartte niitä ahriikasta tuottaa ja iräkistä. 

 

Oikeistolaisissa diktatuureissa on AINA upporikkaat ja ghetot. Se on oikeistolaisuuden päämäärä ja onnen tae. Maat, jossa on vasemmistolaisia tasoittamassa pahimpia oikeistolaisia höyrähdyksiä, on enemmän niitä 1950-80-lukujen pohjoismaisia hyvinvointivaltioita. Ei upporikkaita, mutta eipä juuri ghettojakaan suurina määrinä tai vakiona. Tasaisempaa ja totta kai: monesta niin veeeetun tylsää. Ei voinut edes ökyillä, kun kaikki katsoi vain ihmeissään, ei kateissaan! Mitä se sellainen on? Nyt, kun 'huonostivointi'yhteiskunnat ovat kaukana takanapäin,  on parempi: köyhät pitää alistua hyväksikäytettäväksi tai vaikka sitten tappaa että saisivat rahnaa ja ökyilyä. Ja heidän pitää olla niiiin kateellisia rikkaille. Silloin vasta pystyy oikeistolainen olemaan onnellinen. 

Yhtälailla sosialismissa kansa on köyhä. Kuubassa koko väestö on köyhyysrajan alapuolella. Samaan aikaan Havannan eliittialueilla kommunistisen hallinnon virkamiehet ajavat loistoautoilla ja asuvat Luxus taloissaan.

Köyhiä tarvitaan. Köyhillä on oma tärkeä tehtävänsä yhteiskunnassa. Sosialistit tarvitsevat köyhiä käyttämään julkisia palveluita ja äänestämään, ja miljoona osakkeenomistajaa työvoimareserviksi polkemaan työn hintaa ja tekemän paskaduuneja yritysten kilpailukyvyn eteen.

Jos köyhät äkkiä rikastuisivat häviäisi sosialismi ja yritysten kilpailukyky. Siksi on tärkeää että köyhyyttä ei poisteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän