Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 35v ja en usko että enää työllistyn

Vierailija
02.06.2026 |

Oma ala ei työllistä. Kukaan ei kerro mitä alaa pitää alkaa lukea. Uravalmentaja ei osannut auttaa. Työvoimapalvelut ei auta.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi opiskelin yli viisikymppisenä ammatin, jossa voisin työllistyä, mutta työt eivät tule kotiin eikä vapaa-ajalle. Tällaisessa työssä saan vapauden tehdä taidetta vapaa-ajallani.

Sinäkin pelkäät työttömyyttä, tai kertoisit suoraan, millä alalla työllistyit. 

Vierailija
122/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa itse auttaa itseäsi? Miksi ulkoistat elämäsi? Eihän kukaan muu tunne sinua yhtä hyvin kuin sinä eikä tiedä mistä olet kiinnostunut, mitä osaat tai haluat tehdä.

35-vuotiaalla ei jumalauta ole varaa sanoa noin.

Minä täytin toissa päivänä 67 ja aion nyt lopettaa työnteon.

eI minua kiinnosta kuin taide ja se ei työllistä

Voi jumalauta mikä velliperse. Työ ei ole harrastus vaan sillä elätetään itsensä.

T: Eri

Niin? Olen yrittänyt etsiä uutta alaa, mutta kukaan ei auta. Kävin 3kk uravalmentajalla

Etkö sinä itse tiedä, mihin ammattiin voisit kouluttautua? Tai hae työpaikkaa, mihin ei tarvita pitkää koulutusta?

Jos työ ei vaadi koulutusta sinne on ihan tolkuttomasti hakijoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 vuotias vastavalmistunut on ainakin liian vanha työelämään tekniikan alalla

Onkohan muuten edes olemassa alaa mihin keskivertokyvyillä (ei siis mikään lääkäri tms.) voi opiskella keski-ikäisenä ja sitten vastavalmistuneena vielä työllistyä. 

Yleensä kuitenkin valitaan mieluiten se nuori ja tuossa tapauksessa vanhemmalla hakijalla ei olisi edes kokemusetua, niin toivottomalta vaikuttaa.

Vierailija
124/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaakuntoisena lähes nelikymppisenä samat sanat. Joutaisi kuolla jo hiiteen täältä.

Vierailija
125/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa itse auttaa itseäsi? Miksi ulkoistat elämäsi? Eihän kukaan muu tunne sinua yhtä hyvin kuin sinä eikä tiedä mistä olet kiinnostunut, mitä osaat tai haluat tehdä.

Voi jumalauta mikä velliperse. Työ ei ole harrastus vaan sillä elätetään itsensä.

Niin? Olen yrittänyt etsiä uutta alaa, mutta kukaan ei auta. Kävin 3kk uravalmentajalla

Etkö sinä itse tiedä, mihin ammattiin voisit kouluttautua? Tai hae työpaikkaa, mihin ei tarvita pitkää koulutusta?

Pitää olla myös itselle sopiva. Ei sitä ihan mihin vaan voi kouluttautua tai muuten alkaa työelämä tympästä nopeaa ja pian on burn out.

Vierailija
126/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistää se. Teet sometilin, perustat yrityksen ja alat opettaa muita. 

Vierailija
127/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työ ei vaadi koulutusta sinne on ihan tolkuttomasti hakijoita. 

Niinpä. Siksi edes kaupan kassalle ei tuosta vain mennä. Sielläkin on esim. nättejä yliopiston kävyneitä naisia, jotka menevät työttömänä kituuttaneen tavispenan edelle. Enkä sitä ihmetele ollenkaan. itsekin palkkaisin mieluiten edustavan naisen kaupan alalle, vaikka ihan perustehtäviin.

Vierailija
128/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja kokeillut mennä töihin?

Monet sanovat, että pitää vain mennä töihin vaikka risusavottaan.

Vaikka olisit tarkoittanut sarkasmiksi kommenttisi, se ei ole yhtään enää hauskaa eikä fiksua sanoa kellekään. Se on ihan puhdasta vttuilua ja se saa loppua nyt!

Vierailija
129/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 43v enkä usko että enää työllistyn. Olen tehnyt nuoresta asti töitä. Kaikki mahdolliset ns. Hanttihommat käyty läpi. Mullakin on vain taidealan koulutus. En osaa niitäkään hommia. Oon liian uupunut, kömpelö, hidas ja vaivainen mihinkään hanttihommiin eikä niihin edes oteta näin vanhoja. 

Vierailija
130/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hankalaa työllistyä nyt... outoja solvaavia kommentteja täällä. Opiskelujen kautta ei pääse töihin, työhakemuksilla ei pääse töihin, mitä vaan voisi tehdä. Pitää varmaan jatkaa hakemista, ja hakea myös työllistäviä koulutuksia.

Töissä käyvät on turhaantuneita kun joutuu maksamaan korkeaa veroa. Sitten kun ihmiset ei pääse töihin. Pitää purkaa se turhautuminen johonkin. Se nyt sattuu olemaan työttömät. Vaikka ongelmia ja vikoja on monessa paikassa ei vain yhdessä.

T.Kelaloinen

Vierailija
131/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka laitoshuoltajaksi. Saat töitä isosta kaupungista jos olet fiksu ihminen.  Hoitajana saisit varmasti myös töitä ennemmin tai myöhemmin (poislukien tuppukylät). Aikuisuuteen kuuluu myös itse asioista selvää ottaminen, ei kaiken tarvitse tulla valmiina

Vierailija
132/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten ostovoima tuhottiin rikkaan rahastavan eliitin ahneudella 2020-2023 ja siitä alkoi Suomen tuhoutuminen

töitä ei ole, todellinen työttömyysprosentti on ainakin 40%

ja mikään ei enää koskaa parane, vain rikkaan rahastavan eliitin alasajolla saadaan jotain muutosta aikaan

Vierailija
133/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomalaisten ostovoima tuhottiin rikkaan rahastavan eliitin ahneudella 2020-2023 ja siitä alkoi Suomen tuhoutuminen

ja mikään ei enää koskaa parane, vain rikkaan rahastavan eliitin alasajolla saadaan jotain muutosta aikaan

Minä veikkaan että tilanne ainakin vähän paranee kun maailman talous paranee ja sota loppuu.

T.Kelaloinen

Vierailija
134/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa ihmisistä tekee työtä ansaitakseen elantonsa. Kiinnostavat harrastukset ovat sitten asia erikseen. 

Vierailija
135/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää Kokoomushallitusta! Hyh. Jos seuraavaksi olisi keskustan vuoro näyttää onko siitä enää yhtään mihinkään? Tosiasiassa taitaa kyllä SDP tai Persut voittaa vaalit.

Vierailija
136/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään usko että työllistyisin enkä ehkä enää ikinä tee töitä. Myös mt vaikeudet vaikuttavat asiaan. Ahdistus, masennus ja psykoosi. M41

Vierailija
137/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neste ilmoitti että ei jatka työhaastattelu vaiheeseen, heikon yhtiön merkkejä siis

Vierailija
138/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielest heikot yhtiöt jos ei pysty keskustelee.

Vierailija
139/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut ammatinvalintapsykologilla ja sanoi samaa "sopisit taidealalle". Oikeasti. Ehkä Suomen tilanne on vääränlainen tapa auttaa työttömiä. Vaikka pidän taiteesta, en ole taiteilija. Just ja just jaksan maalata, vaikka pidän siitä.

Jos olisin ollut terveyden ja muun takia salliessa parempi oppilas koulussa, valitsisin tekniikan ja tieteen alan. Mutta (olen myös keski-ikäinen) se on myöhäistä. Olen käyttänyt kaikki korttini. Yritän pysyä hengissä sairauteni kanssa, en voi muuta. Jos ap olet terve, sulla on paremmat mahdollisuudet työllistyä kuin perussairaalla. 

Vierailija
140/145 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sitten 30 vuotta työttömänä.