Onko muita joiden aikuinen lapsi muuttaa
Kauas työn perässä?
Hän asuu vielä kotona koska halusi opiskelut loppuun kotoa käsin ja säästää rahaa tähän vaiheeseen.
Vaikka tähän on vielä vähän aikaa mielessä myllertää, olen hänestä ylpeä mutta olisin halunnut että voisi jäädä lähemmäksi.
Pakkohan se on tottua, ei voi jäädä työttömäksikään, ei hän jaksaisi sellaista.
Ikävä tulee, miten muilla on mennyt?
Kommentit (3)
Kyllä mulla on kaikki lapset muuttanut. Kevään ylioppilaskin lähtee muualle opiskelemaan.
Oma lapsi muutti 18-vuotiaana urheilun perässä kesken lukion 400 km päähän ja sinne jäi. Kävi lukion, lopetti urheilun, aloitti yliopistossa, jatkaa lajinsa parissa valmentajana. Tuskin tulee enää takaisin kotipaikkakunnalle, kun on juuret ja sosiaaliset piirinsä sinne kasvattanut.
Vähän se kirpaisi alkuun, varsinkin silloin muuttohetkellä, mutta lasten nyt on tarkoituskin itsenäistyä. Oma tapaus on vielä sellainen, josta olen jotenkin tiennyt aina, että hän lähtee kauemmas.
Kuinka kauas? Toiseen maahan, Toiseen maanosaan? Sen lähempänä ei ole kaukana. :) Onnea nuorelle työpaikan johdosta. Niiden kuuluu itsenäistyä, silloin on kaikki mennyt kuten pitää. Haikeutta kesti täällä suunnilleen vuoden, nyt seitsemän jälkeen en osaisi enää kuvitella elämää kolmistaan. Sama vuosi tuli kokattua ihan liikaa. Poisoppiminen on vaikeaa.