Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit siitä, että puolisosi viettäisi mielummin lomansa vanhempiensa kuin sinun ja lasten kanssa?

Vierailija
01.06.2026 |

Eli kesälomaa viitisen vk, molemmilla juhannuksesta heinäkuun loppuun. Ja puolisosi olisi suunnitellut (päättänyt) että viettää omat lomaviikkonsa vanhempiensa luona eikä sinun ja lasten kanssa. Hänen vanhemmat ei ole mitään huonokuntoisia apua tarvitsevia vanhuksia vaan hyvävointisia eläkeläisiä. Heidän luonaan ei ole järkevästi tilaa isommalle määrälle väkeä, eli lapset ja sinä ei sinne kunnolla mahtuisi (lapsetkaan ei halua nukkua jossain patjalla tuvan lattialla). Eli puolisosi ei viettäisi käytännössä yhtään lomaa lastensa kanssa ja sinulle taas jäisi oman lomasi ajaksi lapset vastuullesi yksin koko ajaksi. Mitä ajattelisit tällaisesta?

Kommentit (173)

Vierailija
61/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on rankkaa.Näin isoona.Se että lapsenlapset kesää viettää mummulassa on ihanaa.Viettää he muutenkin lomaillaan.Ei olla vanha.kanssa yhdessä nykyään paljon mitä pakko Ei tuu yhteen törmäystä.Yhteiskunta kasvattaa lapset suurin osa,vanhemmat siinä sivussa..Miten tähän on tultu.Sitten ollaan hyvää vanhempaa kun on vastuu muille syydetty.Olen itse kasvattaja työkseni ollut nähnyt niin kaikkea,kerran oli ihana tyttö,hän ei lomaillaan saanut olla kotonaan ,tuotiin pkiin.Vanhemmat relax.JahyväLapsen sukulainen kertoi,.Niin herttainen tyttö,ja hyvän perheen lapsi,päälle päin,menestyneet vanhemmat,ehkä he teki töitä 12/24?.yrittäjiä??. .Itse pidin toista lastani paljon kotona,aina kun itse olimme kotona,olin silloin muualla töissä jo,,vanhin hoidettiin kotona eikä eskarissa edes käynyt.Hoitolapsia oli hänen aikaan.Meitä on moneksi ei yleistetä. Lapsi tarvitsee läheisensä.

Mitähän kummaa sinäkin tässä oikein yrität sanoa ja miten sinun työ päiväkodissa liittyy aloittajan tilanteeseen?

Vierailija
62/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vetäisin ranteita auki kun olisin noin tyhmiä lisääntymispäätöksiä elämässäni tehnyt.

Kerrotko vielä miten tällaisen voi ennustaa vuosikausia etukäteen? Mistä voi tietää taskautta suunnitellessa, että hei, 9 vuoden päästä tuo tyyppi ei aio viettää lomaansa lastensa kanssa? Ap

Onko tämä siis eka kerta, kun näin tapahtuu? Ja mies aikoo olla koko 5 viikkoa vanhempiensa luona? 

Tuo on niin outo tilanne, että vaikea kommentoida muuta kuin että väärin mieheltä ehdottomasti. Mutta suunnittelisin jonkun hauskan reissun ja lomatekemistä kotona lasten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jotain huonokäytöksisiä, marisevia pentuja haluaisi lomaansa pilaamaan?

Sinäkin olet ollut huonokäytöksinen, mariseva lapsi. Missä sinä vietit lomasi?

Vierailija
64/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on rankkaa.Näin isoona.Se että lapsenlapset kesää viettää mummulassa on ihanaa.Viettää he muutenkin lomaillaan.Ei olla vanha.kanssa yhdessä nykyään paljon mitä pakko Ei tuu yhteen törmäystä.Yhteiskunta kasvattaa lapset suurin osa,vanhemmat siinä sivussa..Miten tähän on tultu.Sitten ollaan hyvää vanhempaa kun on vastuu muille syydetty.Olen itse kasvattaja työkseni ollut nähnyt niin kaikkea,kerran oli ihana tyttö,hän ei lomaillaan saanut olla kotonaan ,tuotiin pkiin.Vanhemmat relax.JahyväLapsen sukulainen kertoi,.Niin herttainen tyttö,ja hyvän perheen lapsi,päälle päin,menestyneet vanhemmat,ehkä he teki töitä 12/24?.yrittäjiä??. .Itse pidin toista lastani paljon kotona,aina kun itse olimme kotona,olin silloin muualla töissä jo,,vanhin hoidettiin kotona eikä eskarissa edes käynyt.Hoitolapsia oli hänen aikaan.Meitä on moneksi ei yleistetä. Lapsi tarvitsee läheisensä.

Anteeksi mitä?

Vierailija
65/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kyllä varsin outona että puolisoni haluaisi viettää koko loman vanhempiensa kanssa? Missä hän loman viettäisi kun vanhemmat on kuolleet? Hautausmaalla?

Ap tilanteessa ehkä ainakin yrittäisin keskustella mistä on kysymys. Miksi tilannne on muuttunut esim. edellisestä vuodesta?

Vierailija
66/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pallo näille isovanhemmille. Heidän kuuluu sanoa pojalleen, että kun olet perheen perustanut, niin siitä myös huolehdit. Turha tulla tänne meidän tupaan passattavaksi aikuinen mies. 

Luulen, että he ovat vain iloisia kun saavat lapsensa luokseen niin pitkäksi aikaa. Ap

Lapsenlapsista viis?

Vierailija
67/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oma äiti on miehelle aina tärkein, tärkeämpi kuin vaimo ja lapset. 

Ei herranen aika, ei todellakaan noin.

Vierailija
68/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienon isän olet lapsillesi valinnut

Tietenkin naisen syytä, kun mies on ääliö.

Tämä on surkuhupaisa palsta.

No on ap myös melko onalaatuinen. Eikö se nyt ole selvää, mitä kaikki olisivat mieltä tuossa tilanteessa. Itse en kyllä suostuisi olemaan tuollaisessa ihmissuhteessa, missä toinen tekee tuollaista. Ei se voi olla hyvä ja terve ihmissuhde kenellekkään.

Vähän vastaavassa tilanteessa vein kynnysmattoilun yllättävän pitkälle, kun yritin saada pidettyä lapselle ydinperheen.

Eihän se tietenkään yksin onnistu. Ja henkisiä jälkiä korjaan yhä, siis sitä kun toinen vuosikausia käyttäytyy huonosti ja yrität siinä esittää jotain tasapainoista perhe-elämää.

Nyt kun oma elämä on rakennettu, en mene yhteen enää kenenkään kanssa.

Vierailija
69/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sinä olet syy siihen, että ette mene sinne koko perhe vaikka pariksi viikoksi. 

Mun yks tuttavaperhe ainakin toimi niin, että sitä naista ei huvittanut mennä sinne miehen vanhempien luo, niin mies sitten lomalla meni sinne yksin tai lasten kanssa. Vaimonsa mollasi paikkaa. Vinkui, että miehen on valittava ensisijaisesti hänet. 

Naisen vanhemmat asui samassa kaupungissa kuin tuo tuttavaperheeni. Miehen vanhemmat asuivat hevon kuusessa. Tottakai heitäkin oli syytä tavata. Mies oli siellä ehkä pari viikkoa kerrallaan. Vaimonsa ei mennyt sinne ollenkaan loppujen lopuksi. 

(Miehellä oli runsaasti lomaa. Kunnalla erikoislääkärinä ja vaihtoi kaiken mahdollisen lomapäiviksi.)  

Vierailija
70/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vetäisin ranteita auki kun olisin noin tyhmiä lisääntymispäätöksiä elämässäni tehnyt.

Kerrotko vielä miten tällaisen voi ennustaa vuosikausia etukäteen? Mistä voi tietää taskautta suunnitellessa, että hei, 9 vuoden päästä tuo tyyppi ei aio viettää lomaansa lastensa kanssa? Ap

Onko tämä siis eka kerta, kun näin tapahtuu? Ja mies aikoo olla koko 5 viikkoa vanhempiensa luona? 

Tuo on niin outo tilanne, että vaikea kommentoida muuta kuin että väärin mieheltä ehdottomasti. Mutta suunnittelisin jonkun hauskan reissun ja lomatekemistä kotona lasten kanssa. 

Olen nykyään epäluuloinen kpää. Mutta itse saattaisin seuraavan kerran anopin kanssa puhuessa ottaa puheeksi tuon 5 viikon kyläilyn.

Meinaan, että onko oikeasti menossa sinne.

Vierailija
71/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että sinä olet syy siihen, että ette mene sinne koko perhe vaikka pariksi viikoksi. 

Mun yks tuttavaperhe ainakin toimi niin, että sitä naista ei huvittanut mennä sinne miehen vanhempien luo, niin mies sitten lomalla meni sinne yksin tai lasten kanssa. Vaimonsa mollasi paikkaa. Vinkui, että miehen on valittava ensisijaisesti hänet. 

Naisen vanhemmat asui samassa kaupungissa kuin tuo tuttavaperheeni. Miehen vanhemmat asuivat hevon kuusessa. Tottakai heitäkin oli syytä tavata. Mies oli siellä ehkä pari viikkoa kerrallaan. Vaimonsa ei mennyt sinne ollenkaan loppujen lopuksi. 

(Miehellä oli runsaasti lomaa. Kunnalla erikoislääkärinä ja vaihtoi kaiken mahdollisen lomapäiviksi.)  

No vähän eri asia jos mies käyttää jotain omia ekstralomiaan vanhempiensa luona kyläilyyn, ja ottaa välillä lapsetkin mukaan.

Vierailija
72/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän kummaa sinäkin tässä oikein yrität sanoa ja miten sinun työ päiväkodissa liittyy aloittajan tilanteeseen?

Varmaan humalassa kirjoittaa tää päiväkotityöntekijä. Mitään tolkkua ei ole sisällössä eikä tekstin rakenteessa.

Vierailija
73/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nykyään epäluuloinen kpää. Mutta itse saattaisin seuraavan kerran anopin kanssa puhuessa ottaa puheeksi tuon 5 viikon kyläilyn.

Yliarvostettua puhua asiasta suoraan puolison kanssa?

Vierailija
74/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, päästäisin miehen menemään ja muuttaisin loman aikana kaikessa hiljaisuudessa lasten kanssa pois. Uusi koti ja avioerohakemus tulille.

Vierailija
75/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuumaisin, että jos on ihan vakavissaan, niin saa jäädä sinne vapaasti loman jälkeenkin. 

Vierailija
76/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Moikka, mietin hei kuule sitä sun 5 viikon lomaa vanhempiesi luona. Niin että ootko oikeasti menossa sinne, vai jonnekin mistä et kerro?".

On varmaan tosi hyvä keskustelu.

Vierailija
77/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Moikka, mietin hei kuule sitä sun 5 viikon lomaa vanhempiesi luona. Niin että ootko oikeasti menossa sinne, vai jonnekin mistä et kerro?".

On varmaan tosi hyvä keskustelu.

Ai teidän keskustelut puolison kannssa on tuollaisia? No oikeastaan en yhtään ihmettele miksi edes lomia ei haluta viettää yhdessä. Kukin toki tyylillään.

Vierailija
78/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap:n mies haluaa eron mutta ei uskalla suoraan sanoa...

Vierailija
79/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin eivät osaa oma-aloitteisesti tehdä mitään? Tietenkin osaavat. Mutta se paikka on heille melko vieras, pienehkö talo jossa isovanhempien tavat ja tarkat säännöt mitä ei saa tehdä ja missä ei saa olla. Pihalla nyt ei niin paljon tekemistä, missään ei kavereita ja kaupoille automatkan verran matkaa. Ap

Pihallahan vasta tekemistä onkin. Puuttuuko lapsiltasi mielikuvitusta?

Ai jos se on esimerkiksi iso nurmikkoalue, missä ei ole mitään muuta kuin nurmikkoa. Tällaisia omakotitalojen pihoja näkee aika paljon. 

Vierailija
80/173 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ap:n mies haluaa eron mutta ei uskalla suoraan sanoa...

Mistä syystä mies haluaisi erota? Tilannehan vaikuttaa hänen kannaltaa ihan hyvälle. Vaimo hoitaa lapset ja hän saa tehdä mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme