Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan laihtunut vain poistamalla sokerin ruokavaliostaan?

Vierailija
15.05.2007 |

Olen normaalipainoinen ja yritän pudottaa kolmisen kiloa. Ryhdyin yli kolme viikkoa sitten karppaamaan poistamalla ruokavaliosta sokerin,

jauhot, pastan, perunan ja riisin.

Syön yhtä paljon kuin ennenkin, enkä laske hiilareita.

Mutta... paino ei ole tippunut kolmessa viikossa kuin puoli kiloa, ja tuo voi olla hyvin nestettä. En ymmärrä... eikö kaiken järjen mukaan pitäisi laihtua pelkästään jättämällä sokeri pois?

Normaalielämässä syön päivittäin karkkia, paljon muroja ja aika paljon leipääkin. Eli suurin muutos on tässä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiison lautasellisen ruis-kaurapuuroa marjojen kera ja ihmettelen suuresti, miten voi olla nälkä heti tunnin kuluttua. Viikonloppuisin syön leipää juustolla ja sillä pötkii monta tuntia ilman nälkää. Ihmetyttää siis, kun joka paikassa kehotetaan syömään puuroa, jotta aamupäivä menisi mukavasti.

Vierailija
2/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätät nyt ne pois, niin laihdut kilon. Kyllä siihen määrään jo aika paljon saa karkkia popsia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se toimii - tosin hitaasti :) Paitsi en syö myöskään leipää (se on minun kompastuskiveni sokerin ohella).

Voihan pieni painonpudotus johtua siitä, että sinulla ei ole paljon pudotettavaa. Kuukautiskiertokin vaikuttaa (ainakin mulla) painoon helposti kilon pari. Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
4/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ruokaan kuin ruokaan, ja syödään 1000 kertainen määrä kymmenenvuoden takaiseen.

Vierailija
5/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa minä luen hiilaritietoja, koska tavallaan " karppaan" . Eli hiilarit palastavat piilosokerit.

Mietin vain, onko tässä mitään järkeä... Aamuisin on ongelma sen kanssa, mitä söisin, kun tykkään niin muroista, myslistä, ja haluaisin syödä sen leivän. Nyt kituutan, eikä näy edes missään...

Vierailija
6/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun sen lopetat, tulee kilot takaisin, kokemusta todellakin on!! Ala syömään ihan normaalisti, tietenkään ei mitään herkkuja jos laihtua haluat, mutta kyllä voit hiilareita syödä, kun pysyt kohtuudessa. Unohda ne murot ja myslit, sen sijaan syö aamulla joko kaurapuuroa tai ruisleipää ja vihanneksia. Lounaaksi vaikkapa joku kanasalaatti tms. Välipalana voit syödä jonkun hedelmän tai vaikkapa rahkaa. Päivälliseksi syöt vaikkapa lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia, sekä vähän riisiä/perunaa/makaronia. Iltapalaksi vielä sitten jotain, vaikkapa ruisleipä, jonka päällä on salaattia, kurkkua, paprikaa. Takuulla laihdut. Ja kerran viikossa voit sitten vähän herkutellakin.

Vierailija
7/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kannata itseään rääkätä. Laihdut, jos syöt vähemmän kuin mitä kulutat oli keino sitten mikä tahansa. Mullakin tavoitteena 3 kg pudotus ja mulle se on paljon. Vaikeaksi tekee sekin, että olen kaiket päivät kotona.

Tsemppiä sulle ja hyvää kesän odotusta.

Vierailija
8/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt saada tätä kolmea kiloa pois jo puoli vuotta... Eli yritin ensin tuolla tavalla: söin huipputerveellisesti. Mutta ei lähtenyt, ei. Ehkä syy alkaa olla tämä ikäkin; olen 38 v, eikä nuo kilot enää karise noin vain.

En halua karpata lopun elämääni. En välitä perunasta enkä pastasta enkä oikeastaan riisitäkään, mutta pakko ne on varmaan otettava ruokavalioon takaisin, kun ruokalasku on niin huikea ilman niitä.

Toisaalta karppaus on huipputerveellistä; en ole koskaan aikaisemmin syönyt niin paljoa kasviksia kuin nyt.

Ongelmani on siis sokeriaddiktio. Ainoa tapa, josta olen saanut himon pois, on tämä karppaus.

Vierailija
9/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää veren sokerin pitkään tasaisena. puurosta ja muroista on taas nälkä melkein hetinmiten...

Vierailija
10/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän tässä minullekin on vaikeaa: teen töitä kotona...

ap

Vierailija
11/19 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reilun viikon syömättä lainkaan herkkuja ja kappas, mahtui taas vanhat housut jalkaan. Vaa'alla en ole käynyt joten lukemia en osaa sanoa. Olo on kuitenkin kevyempi ja vatsa litteämpi. Vähensin samalla kahvinjuontia kahteen kupilliseen päivässä ja jätin niistä sokerin pois. Mitään muita muutoksia en tehnyt eli söin muuten ihan samoin kuin ennenkin, eli leipää, jogurttia, hedelmiä, pastaa jne tavallista ruokaa ilman rajoitteita. Ennen söin herkkuja joka päivä monen vuoden ajan.

Puurosta sen verran että se ei minullakaan pidä nälkää. Joskus syön illalla lapsen kanssa puuroa, ja joudun syömään myöhemmin vielä toisen iltapalan. aamuisin puuro ei tule kuuloonkaan vaan luotan leipään. Kokeiltu on raejuustolla ym, ei auta. Nälkä tulee jo alle parin tunnin päästä kun taas leivällä jaksaa aamuseiskasta yhteentoista.

Vierailija
12/19 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurimman osan vuodesta sokerittomalla. Kesällä ja joululomalla "sallin" itselleni myös satunnaisen jäätelön tai suklaapatukan. Pullasta, kakusta yms en edes tykkää. Painoon tämä elämänmuutos ei aikoinaan vaikuttanut sitä eikä tätä, eikä se heittele em. lomienkaan aikana.

Piilosokerin suhteen en ole ihan ehdoton vaan syön arkisin usein lounaan ulkona. Ketsuppia yms en käytä.

Vierailija
13/19 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 4 kk paleolla, joss aon myös hiilarit hyvin alhaalla, ja ei todellakaan mitään lisättyä sokeria, koska kivikausiruokavalioon se ei kuulu. Painonlasku: ekalla viikolla 1,5 kg, nesteenpoistumista pienemmän hiilarimäärän takia. Sen jälkeen paino ei laskenut yhtään. Tuo 1,5 kg tuli heti takaisin kun lopetin paleon ,ja loppusaldoksi jäi että olin lihonut noin kilon.

Mä oon sittemmin laihtunut Välimeren ruokavaliolla ja ihan kalorilaskennalla haluamani kilot. Nautiskellen myös pastasta ja makeista jälkkäreistä.

Vierailija
14/19 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kommentteja,mutta jätä hiilarit pois. Alle 20g/pvässä. Syö hyviä rasvoja.. Itse alotin juuri karppauksen ja syön tuotteita jossa vain 5g h/100g.. Niitä on paljon! Paino tippunu kilon 3pvän aikana.. Painoin n.55 kg ja haluan painaa 50kg.. Kesä toi herkkujen kera kilojakin! Itse söin aamulla mehukeittoa johon lisäsin pellavasiemenrouhetta ja vehnälesettä sekä ruokalusikallisen oliiviöljyä... Seuraavaa ruokaa miettiessä.. En ole edes liikuntaa harrastanut vielä tällä viikolla..

Tsemppiä pudotukseen!😎

Vierailija
15/19 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin tai milloin sitä puuroa syötte, niin jos raejuusto menee alas, sitä puuron päälle marjojen kanssa. Pitää sitä nälkää paremmin kuin ilman. Tai kananmuna lisukkeeksi (ei puuron päälle😁) siinäkin protskua, pitää nälkää.

Vierailija
16/19 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se puuro. Ei pidä nälkää ainakaan myöskään minulla.. Syö proteiinipitoinen aamiainen kuten vaikka 2 munaa.. :) ja leipä nostattaa himoa sokeriin.. Sokeria syömällä (edes vähän) ylläpidät himoa sokeriin..

Vierailija
17/19 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vuodelta 2007, eiköhän ap ole löytänyt keinot laihtua 3 kiloa tähän mennessä...

Vierailija
18/19 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pitkään miettinyt, mitä ihmiset tarkoittavat, kun sanovat, että jätin sokerin pois ruokavaliosta. Tarkoitetaanko sillä pelkästään lisättyä sokeria ja sellaisia herkkuja, joissa sokeria on reilusti? Lienee päivänselvää, että karkit, kakut ja pullat ja limut jää silloin pois. Mutta sokeriahan on luontaisesti hedelmissä ja maidossa, sitä laitetaan moniin leipiin jne. Jätättekö nekin pois?

Vierailija
19/19 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin reilun viikon syömättä lainkaan herkkuja ja kappas, mahtui taas vanhat housut jalkaan. Vaa'alla en ole käynyt joten lukemia en osaa sanoa. Olo on kuitenkin kevyempi ja vatsa litteämpi. Vähensin samalla kahvinjuontia kahteen kupilliseen päivässä ja jätin niistä sokerin pois. Mitään muita muutoksia en tehnyt eli söin muuten ihan samoin kuin ennenkin, eli leipää, jogurttia, hedelmiä, pastaa jne tavallista ruokaa ilman rajoitteita. Ennen söin herkkuja joka päivä monen vuoden ajan.

Puurosta sen verran että se ei minullakaan pidä nälkää. Joskus syön illalla lapsen kanssa puuroa, ja joudun syömään myöhemmin vielä toisen iltapalan. aamuisin puuro ei tule kuuloonkaan vaan luotan leipään. Kokeiltu on raejuustolla ym, ei auta. Nälkä tulee jo alle parin tunnin päästä kun taas leivällä jaksaa aamuseiskasta yhteentoista.

Puuroon kannattaa lisätä rasvaa, niin pitää nälkää paremmin. Mulla ei tavallinen puuro pidä nälkää parista tunnista pidempään, mutta kun olen lisännyt rasvaa ja raejuustoa niin nälkä pysyy poissa kuusikin tuntia.