Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni kahvinkeitin yhdelle ihmiselle? Kapseli vai perinteinen pikkukeitin?

Vierailija
01.06.2026 |

Olen jo jonkin aikaa yrittänyt löytää pientä kahvinkeitintä, joka ei veisi puolta tasoa keittiöstä. Kahvia menee yleensä 1 tai 2 mukillista aamulla, joten iso 10 kupin keitin tuntuu aika turhalta. Silti en haluaisi ostaa mitään sellaista kevyttä muovirimpulaa. Minulla oli aiemmin pieni suodatinkeitin, taisi olla noin 0,6 litran malli. Kannu roiski helposti, suodatinosa jäi märäksi ja vesisäiliötä oli hankala saada kunnolla puhtaaksi. 

Nyt mietin, kannattaako ostaa vähän parempi pieni suodatinkeitin vai siirtyä johonkin muuhun. Pressopannulla kahvista tulee omaan makuun hyvää, mutta en jaksa aina sitä säätöä aamulla. Kapselikeitin taas kuulostaa helpolta, mutta mietityttää hinta ja roskat?

Haussa olisi siis pieni keitin. En tarvitse ajastimia, näyttöjä tai mitään erikoisia toimintoja. Riittää, että se tekee yhden tai kaksi kuppia kunnollista kahvia ilman sotkua. Onko teillä kokemusta pienistä kahvinkeittimistä?

Kommentit (619)

Vierailija
601/619 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on erinomainen ratkaisu: 

Clever Coffee Dripper L + 100 suodatinpaperia - Crema

Vierailija
602/619 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pressopannuun menee karkeajauhatuskahvia, pannujauhatusta karkeampaa. Joudut siis ostamaan papuja ja tarvitset siis lisäksi kahvimyllyn. Jos et osta erikoisliikkeestä valmiiksi pressojauhettua kahvia.

Ikinä kuullutkaan mistään "pressojauhetusta" kahvista. Pressopannuun menee ihan mikä tahansa jauhettu kahvi. Nimim. 20 vuotta moista kapistusta käyttänyt.

Olet keittänyt siis kahvisi väärin jo 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/619 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin! Etsit sopivan kokoisen.

Vierailija
604/619 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä säätöä pressopannun kanssa on? Vähemmän kuin muissa keittimissä mielestäni, kaikkein helpoin. Menee tiskikoneeseenkin kaikki osat eikä tarvi huolehtia mistään putkien puhdistamisesta. 

Kuumaa vettä pannuun, kahvinporot sekaan ja sitten painaa männän alas. Ei tarvi ostaa ja asetella suodatinpussejakaan. 

Sen puhdistaminen on työlästä

Mutteripannu on paras

Vierailija
605/619 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressopannu, toimii hyvin eikä vie tilaa. Meillä mä olen ainoa kahvinjuoja ja juon yleensä kaksi mukillista, 

Vierailija
606/619 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele toki keittämään kahvisi pannussa!

Siitä tulee paljon parempaa, et tarvitse suodattimia ja tiskattavaakin tulee vähemmän.

Vierailija
607/619 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niinkuin amerikkalaiset ostaa joka kupin kahvilasta kiskasta tai bensa-asemalta. Fakta.

Miksi mä niissä kiertäisin Suomen räntä- tai lumikeleillä.

Vierailija
608/619 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tollainen käytössä

https://tinyurl.com/yjt8k3ny

Vierailija
609/619 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikone tietenkin. Vie tilaa ja maksaa jonkin verran, mutta on niin helppo ja mukava. En vaihtaisi pois. Tekee tarvittaessa 20 erilaista kahvia vaikka aina juonkin melkein aina sitä samaa.

Vierailija
610/619 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni paras ja edullisin ratkaisu minulle on ollut pikakahvi: yksi teelusikallinen kupillista kohti ja sitten lähes kiehuvaa vettä päälle. Pikakahvin laatu on nykyään huomattavasti parempi kuin ennen.

Vierailija
611/619 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Philips senseo tekee kupillisen kahvia helposti

Vierailija
612/619 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahvia ei aja paperisuodattimen läpi, nousee kolesteroli.

Vierailija
613/619 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo pikakahvia

Hyvä neuvo, jos haluaa pilata päivänsä. Normi-ihminen sanoisi tuosta; forget it!

Vierailija
614/619 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Vierailija
615/619 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa kahlata monta kymmentä sivua jotain kahvinkeitinkeskustelua läpi ja epäilen, ettei moni muukaan. Niin aiemmille ja nykyisille ketjua lukeville ihan vain tiedoksi, että tässä kahvinkeittimen valinnassa kannattaa ajatella myös omaa terveyttään. Varsinkin jos on muutenkin taipumusta korkeaan kolesteroliin niin kuin meillä suomalaisilla melkein kaikilla on.

Turvallisia kahvinvalmistustapoja kolesterolin kannalta on kaksi: suodattimen avulla tai sitten pikakahvin juominen. Vanhanaikainen kahvipannu hellalla, ulkomailta Suomeenkin tulleet pressopannut ja nämä kapselikahvinkeittimet ovat kaikki sellaisia, että kahviin jää haitallisia aineita, jotka nostavat kolesterolia. Joillakin ihmisillä todella paljonkin.

Vierailija
616/619 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikeitintä on turha ostaa jos et juo muuta kuin tavallista kahvia. 

Vierailija
617/619 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Aeropress. Tosin vesi pitää keittää ensin jossain mutta tosi nopea keittää 1 kupillinen eikä koskaan enää tarvi juoda seisonutta kitkerää kahvia.

Vierailija
618/619 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni kahvinkeitin, siis tavallinen. 

Itse en juo kahvia, mutta ostin sen vieraita varten.

Vierailija
619/619 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klisee nyyh nyyh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä