Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MasterChef Australia 2026 official

Vierailija
01.06.2026 |

No niin. Tänään alkaa. Kiva, kun tulee jotain mukavaa katsottavaa. Juuri, kun niin moni muu ohjelma jää kesätauolle.

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grace ja Luke ovat vähän sellaisia sählääviä nuoria, eivät ajattele aina loppuun asti :D 

Stone nimenomaan vielä alkuun mainitsi, että pihvi/liha otetaan aina huoneenlämpöön ennen paistamista. Taisi mennä Gracelta jotenkin ohi. Ei sentään pudonnut vaan toinen nuori eli Bella mokasi kaiketi vielä pahemmin ja kotiinlähtö koitti -taas.

Vierailija
182/206 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätön muuten se Gracen pihvi jääkaappiin-homma. Mä en eläissäni ole pihviä paistanut, enkä syö, mutta eikös tuo nyt ole ihan perusasia että huoneenlämpöisnä aletaan paistella? 

Paistan pihvin pari kertaa vuodessa. Kotikokkina tiedän, että liha pitää ottaa huoneenlämpöön tunti pari ennen paistoa. Miten Grace laittoi lihan jääkaappiin maistumaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petro oli jo ennestään mun suosikkeja, ja nyt kävi ilmi että on halloumimaakari. Ainoa juusto josta tykkään paljon. 

Vierailija
184/206 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pat on jotenkin vähän huomaamatta hiipinyt ihan parhaimmistoon, on joka kerta parhaiden joukossa. 

Vierailija
185/206 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pat on jotenkin vähän huomaamatta hiipinyt ihan parhaimmistoon, on joka kerta parhaiden joukossa. 

Muistan kun Pat mokaili eikä vakuuttanut alussa, mut nyt omia suosikkeja

Vierailija
186/206 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ikäni ymmärtänyt jotenkin väärin, että dippi on se mihin dipataan jotakin? Tänään tulleessa jaksossa "dipissä" oli jo valmiina rapuja, lihaa ym.ym.

Vierailija
187/206 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petro oli jo ennestään mun suosikkeja, ja nyt kävi ilmi että on halloumimaakari. Ainoa juusto josta tykkään paljon. 

Voi, itse rakastan juustoja. Useita!

Vierailija
188/206 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ikäni ymmärtänyt jotenkin väärin, että dippi on se mihin dipataan jotakin? Tänään tulleessa jaksossa "dipissä" oli jo valmiina rapuja, lihaa ym.ym.

Niin, miten tätä nyt tuossa jakson alussa kuvattiin mutta dippi "toppingeilla" ja jotain millä sitä kauhotaan. 

Vierailija
189/206 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, itse rakastan juustoja. Useita!

Mulla on oikeastaan tosiaan vain toi halloumi, sitä syön Kreikassa käydessä varmaan päivittäin ja melkein aina sitä on kotonakin, ja tänään piti käydä Hesen kana-halloumitortillalla. 

Mozzarellakin on ihan ookoo, ja täytyyhän pizzassa se olla. Saganaki kuuluu myös siellä Kreikassa kattaukseen ja paistellaan välillä kotonakin. 

Muuten juustot on herttaisen yhdentekeviä, ja homejuustojahan mä inhoan. 

Tuon Kreikka-asian takia mä olisin toivonut että Lydia olis päässyt pitemmälle. 

Vierailija
190/206 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petro, Pat ja Vinnie sekä Annabel alkaa omasta mielestä erottua kärkikastiin. Tuo Bella putosi eilen, nuori hänkin mutta lähinnä osasi vain hienoja jälkiruokia, ja tämä ei ole jälkiruoka ohjelma. Toki taas ensijaksossa jotain suklaan väsäämistä. Ja kuten olen ennenkin todennut , on olemassa erikseen australian masterchef Desserts, siksi harmittaa tuo jälkiruokien runsas tekeminen aina välillä.  Kondiittorit ovat ihan oma rotunsa, tässä ohjelmassa tehdään Ruokaa.

Vierailija
191/206 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petro, Pat ja Vinnie sekä Annabel alkaa omasta mielestä erottua kärkikastiin. Tuo Bella putosi eilen, nuori hänkin mutta lähinnä osasi vain hienoja jälkiruokia, ja tämä ei ole jälkiruoka ohjelma. Toki taas ensijaksossa jotain suklaan väsäämistä. Ja kuten olen ennenkin todennut , on olemassa erikseen australian masterchef Desserts, siksi harmittaa tuo jälkiruokien runsas tekeminen aina välillä.  Kondiittorit ovat ihan oma rotunsa, tässä ohjelmassa tehdään Ruokaa.

Kyllähän noi mielettömät monimutkaiset jälkiruoka-pudotushaasteet/painetehtävät on vähän outoja - tuskin niistä joku Curtis Stonekaan selviäisi noin vaan. Aina niissä ärsyttää sekin että kilpailijoille annetaan niin minimi aika että on mahdotonta saada kaikkea oikein. Jos joku kondiittorimestari Tibballs tekee hökötyksen kolmessa tunnissa niin kilpailijoille annetaan aikaan kolme tuntia ja vartti? 

Vierailija
192/206 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaron pärjäsi myös pitkään ihan hyvin mutta nyt on ollut nähtävissä, että hänellä on alkanut tulla raja vastaan. Kuten myös Gracella, Lukellä ja Emilyllä takkuilee tekeminen jo aikalailla.

Vierailija
193/206 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että heidät on ohjeistettu reagoimaan voimakkaasti ik. näyttelemään, onhan tuo viihdeohjelmaksi merkattu.

Vierailija
194/206 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että heidät on ohjeistettu reagoimaan voimakkaasti ik. näyttelemään, onhan tuo viihdeohjelmaksi merkattu.

Mitä tarkoittaa "ik.näyttely"?

Vierailija
195/206 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "ik.näyttely"?

Ikään kuin? En tiiä. 

Vierailija
196/206 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohilla jotenkin unohtuu suu tosi usein ihan valtavan auki. Sille voisi työntää helposti kokonaisen uuniperunan suuhun.

Jäänyt päälle suihinotosta.

Vierailija
197/206 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein meni tämän päivän pudotus, hyvä että Grace tippui. Selkeästi taidot eivät enää riittäneet tässä vaiheessa kilpailua. Onneksi Aaron ei pudonnut vaikka lähellä oli: uskoisin, että hänellä on vielä näytettävää.

Vierailija
198/206 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti illan jaksossa ei liikaa vauvalässytystä. 

Vierailija
199/206 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun Pat mokaili eikä vakuuttanut alussa, mut nyt omia suosikkeja

Samoin minun. Herttaisen vaatimaton, mutta hyviä ideoita ja oivalluksia ja osaa keskittyä ne tekemään oikein. 

Vierailija
200/206 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkikymmenikössä on oikeat kilpailijat. Patista on tullut voittajasuosikkini, hänellä on sopiva itseluottamus. 

Luulin aiemmin juttuja Declanista ja Sarahista vitsiksi. Kai se on pakko uskoa heidän olevan pariskunta, kun he saapuivat keittiöön vauvat kainaloissaan. Onnellisen näköinen pari. 

Declanilla on vielä raskauskiloja, aika söpöä. 

Onko tämän kauden lemmenpari sitten Pat ja Petro? Silleen platonisesti.