Te Kreikan saarilla matkustelleet. Mikä on teidän suosikkisaarenne ja miksi?
Oma suosikkini on Thassos. Pidän pienistä ja rauhallisista saarista
Kommentit (143)
Me käytiin turkin puolen Kyproksella ja ne varastaa Kreikan kansalaisten omaisuutta .
Suomalaiset matkusti Kreikassa kun Venäjä oli Neuvostoliitto ja suljettu maa . Vasta 1990 luvulta venäläiset pääsi sieltä ulos .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loutraki, Parga, Halkidiki, eivät ole suuria turistirysiä.
Mikään noista ei ole saari... 😉
Ja Parga ainakin on ihan täysin turistirysä. Ruuhkainen eikä mitään tekemistä.
Oltiin siellä -96, silloin se oli vielä ok, kiva pieni kylä, mut vtutti kävellä iltaisin vatsa täynnä sitä mäkeä kun hotelli oli sen päällä.
Pargasta oli ainakin vielä 2016 upeita retkiä: Meteora, Korfu, Joonianmeren risteily, kenties Albaniakin. Syyskuussa alkoi olla liian kuumaa joten tulipa jatkossa siirryttyä Madeiralle.
Ja retki Vikos-rotkolle, joka on kyllä mahtavimpia paikkoja maan päällä. 💚
Vierailija kirjoitti:
Egina. Siellä olin nuorena, jäi jälki sydämeen. Oli aito paikallinen, historiaakin löytyi. Illalla kävely polkua pitkin paikalliseen tavernaan syömään ja viereiseltä niityltä kuului lampaiden kellojen lakkautus pimeässä. Ei ole enää ryhmämatkoja sinne tehty. Kuulin ihan vahingossa myöhemmin syynkin.
Mikä se syy on?
Vierailija kirjoitti:
Madeira kuuluu Portugaliin ja MALTALLE pääsee laivalla . Malta on apostolien ajan Melite .
Mikä on sen laivan lähtöpaikka, Sisiliako?
Vierailija kirjoitti:
Me käytiin turkin puolen Kyproksella ja ne varastaa Kreikan kansalaisten omaisuutta .
Kas kun ei yllätä.
Onpa ikävä ihanaa Kreikkaa, kohta pääsee sinne taas hyvään seuraan, juhlimaan ja syömään ihanaa ja terveellistä ruokaa. Suosikkisaarta en osaa nimetä, Mykonos on huippu mesta, jos joku maksaa kustannukset siellä, Santorini sen sijaan vähän tylsä kauniilla näköaloilla, vaikka on koko Kreikan suosituin saari. Ehkä Poros tai Paros, molemmissa ainakin sama vibat, koska molemmat jäävät vähän bileserkun jalkoihin (Hydra, Mykonos).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loutraki, Parga, Halkidiki, eivät ole suuria turistirysiä.
Mikään noista ei ole saari... 😉
Ja Parga ainakin on ihan täysin turistirysä. Ruuhkainen eikä mitään tekemistä.
Oltiin siellä -96, silloin se oli vielä ok, kiva pieni kylä, mut vtutti kävellä iltaisin vatsa täynnä sitä mäkeä kun hotelli oli sen päällä.
Pargasta oli ainakin vielä 2016 upeita retkiä: Meteora, Korfu, Joonianmeren risteily, kenties Albaniakin. Syyskuussa alkoi olla liian kuumaa joten tulipa jatkossa siirryttyä Madeiralle.
Ja retki Vikos-rotkolle, joka on kyllä mahtavimpia paikkoja maan päällä. 💚
Miten te siis menitte sinne? Lähdittekö Pargasta vaan jollekin retkelle? Suunnittelin Vikosin solan päiväretkeä Ateenasta käsin ihan itsekseen, mutta siitä tuli liian monimutkaista lentoineen ym. Järjestetäänkö sieltä Pargasta jotain patikointia sinne esim. GYG:n kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykonos on ylikallis ökypaikka, jossa turisteja viilataan linssiin. Huonointa Kreikkaa.
Valitettavasti totta.
Siellä on myös Kreikan parhaat rannat ja kivoja beach clubeja. Törkeän kallishan se on, ja rahat pois -meininki on aivan avoimesti valloillaan liian monessa paikassa. Mutta saman verran saat maksaa Suomessakin viinistä tai muista drinkeistä (drinkit 15–25e, viinipullo ravintolassa alkaen 70e), vaikkei täältä löydy mitään Scorpiosin veroisia klubeja.
Mykonoksen DJ Line up yksi parhaista. Tässä esim. tämän kesän esiintyjiä
Black Coffee is a resident every Monday at SantAnna.
Francis Mercier, Mochakk, Artbat, Martinez brothers, Mahmut Orhan, and Marco Carola are among the names performing at SantAnna Beach Bar.
Adriatique as residents at Alemagou, every Monday in July & August.
Blondish, Adam Ten, Kaz James, Alex Wann, Solomun and many more will perform at Alemagou from early June until September
The Keinemusic crew – Rampa, Adam Port, & ME, Reznik – will perform multiple times at Scorpios.
Peggy Goo, Bedouin, Who Made Who, Satori, PAWSA, Kaz James, ANOTR, Desire, Valeron, and many more DJs will grace the iconic Scorpios stage.
The resident DJ Jean Claude Ades will host famous DJs every Sunday at the legendary party, which is sold out every week.
Benny Benassi, Ilario Alicante, James Hype, Afrojack, Deborah De Luca, Fisher, DJ Snake and many more will perform at the legendary Cavo Paradiso starting in mid-May.
Sehän on vähän sellainen Kreikan Ibiza. Hippitaustat molemmilla, muttei mitään autenttista menoa enää. Rikkaita, hyvännäköisiä ja rentoja liberaaleja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loutraki, Parga, Halkidiki, eivät ole suuria turistirysiä.
Mikään noista ei ole saari... 😉
Ja Parga ainakin on ihan täysin turistirysä. Ruuhkainen eikä mitään tekemistä.
Oltiin siellä -96, silloin se oli vielä ok, kiva pieni kylä, mut vtutti kävellä iltaisin vatsa täynnä sitä mäkeä kun hotelli oli sen päällä.
Pargasta oli ainakin vielä 2016 upeita retkiä: Meteora, Korfu, Joonianmeren risteily, kenties Albaniakin. Syyskuussa alkoi olla liian kuumaa joten tulipa jatkossa siirryttyä Madeiralle.
Ja retki Vikos-rotkolle, joka on kyllä mahtavimpia paikkoja maan päällä. 💚
Miten te siis menitte sinne? Lähdittekö Pargasta vaan jollekin retkelle? Suunnittelin Vikosin solan päiväretkeä Ateenasta käsin ihan itsekseen, mutta siitä tuli liian monimutkaista lentoineen ym. Järjestetäänkö sieltä Pargasta jotain patikointia sinne esim. GYG:n kautta?
Joo, Pargasta retki, tehtiin se pariinkin otteeseen eri matkoilla.
Mietin silloin myös, miten mennä alueelle itse.
Lentäisin Prevezaan, sieltä bussi Ioanninaan, josta voisi vuokrata mopon tai maksaa kyydistä Zagohoriaan eli sille kyläalueelle, joka on jo Vikosin kansallispuistoa. Siellä sitten patikkaa.
🤩
Hydra, Paros, Skopelos, Milos ja Kimolos tällä hetkellä ne, joista olen pitänyt eniten. Vuosia reissannut Kreikkaan niin, että ottanut lennon joko mantereelle tai isommalle saarelle, ostanut laivapassin ja kierrellyt saaria. En jaksa enää yhtään näitä valmismatkasaaria ja turistirysiä. Vaivaahan se tietysti vähän enemmän vaatii kun lentojen päälle tulee laiva- tai kantosiipialusmatkat mutta se on kyllä sen väärti. Ainakin on saaria, joita valita, eivät lopu ihan heti kesken.
Rodos ja ennen kaikkea Kypros.
Joka syksy mennään pariksi viikoksi Kyprokselle.
Vierailija kirjoitti:
Rodos ja ennen kaikkea Kypros.
Joka syksy mennään pariksi viikoksi Kyprokselle.
Ok, mutta on eri maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madeira kuuluu Portugaliin ja MALTALLE pääsee laivalla . Malta on apostolien ajan Melite .
Mikä on sen laivan lähtöpaikka, Sisiliako?
Sí.
Vierailija kirjoitti:
Kreikan kävijät ovat omanlaistaan porukkaa, leppoisampaa ja fiksumpaa väkeä kuin vaikka Espanja-fanit.
💙
Minusta tällainen on turhaa vastakkainasettelua. Nuo maat kun tarjoaa niin erilaisia asioita ettei niitä mielestäni voi verrata keskenään. Lisätään soppaan vielä Italia, niin taas on uutta tarjontaa. Kaikki aivan ihania, omanlaisiansa etelän maita!
Skopelos, Limnos, Karpathos, Siros, Andros esimerkiksi. Rauhallisia ja jäljellä myös muuta kuin massaturismikohteita. Suosittelen myös saarihyppelyä Ateenan tai jonkun isomman turistisaaren kautta.
Vierailija kirjoitti:
Rodos ja ennen kaikkea Kypros.
Joka syksy mennään pariksi viikoksi Kyprokselle.
Kreikka on Kreikka ja Kypros on Kypros. Ihan eri maat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikan kävijät ovat omanlaistaan porukkaa, leppoisampaa ja fiksumpaa väkeä kuin vaikka Espanja-fanit.
💙
Minusta tällainen on turhaa vastakkainasettelua. Nuo maat kun tarjoaa niin erilaisia asioita ettei niitä mielestäni voi verrata keskenään. Lisätään soppaan vielä Italia, niin taas on uutta tarjontaa. Kaikki aivan ihania, omanlaisiansa etelän maita!
Totta, mutta monta matkaa kumpaankin maahan tehneenä tuo on minun kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikan kävijät ovat omanlaistaan porukkaa, leppoisampaa ja fiksumpaa väkeä kuin vaikka Espanja-fanit.
💙
Minusta tällainen on turhaa vastakkainasettelua. Nuo maat kun tarjoaa niin erilaisia asioita ettei niitä mielestäni voi verrata keskenään. Lisätään soppaan vielä Italia, niin taas on uutta tarjontaa. Kaikki aivan ihania, omanlaisiansa etelän maita!
Tuossa ei puhuttu maista vaan niitä fanittavista ihmisistä.
Miksi pitää Kyprokselle ensin mennä?