Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te Kreikan saarilla matkustelleet. Mikä on teidän suosikkisaarenne ja miksi?

Vierailija
01.06.2026 |

Oma suosikkini on Thassos. Pidän pienistä ja rauhallisista saarista

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikan kävijät ovat omanlaistaan porukkaa, leppoisampaa ja fiksumpaa väkeä kuin vaikka Espanja-fanit.

💙

Minusta tällainen on turhaa vastakkainasettelua. Nuo maat kun tarjoaa niin erilaisia asioita ettei niitä mielestäni voi verrata keskenään. Lisätään soppaan vielä Italia, niin taas on uutta tarjontaa. Kaikki aivan ihania, omanlaisiansa etelän maita!

Tuossa ei puhuttu maista vaan niitä fanittavista ihmisistä.

Mikä vika on Espanja-faneissa? Osaavat usein kieltäkin?//eri

Vierailija
142/165 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikan kävijät ovat omanlaistaan porukkaa, leppoisampaa ja fiksumpaa väkeä kuin vaikka Espanja-fanit.

💙

Minusta tällainen on turhaa vastakkainasettelua. Nuo maat kun tarjoaa niin erilaisia asioita ettei niitä mielestäni voi verrata keskenään. Lisätään soppaan vielä Italia, niin taas on uutta tarjontaa. Kaikki aivan ihania, omanlaisiansa etelän maita!

Ei mitään. Ota ihan rauhallisesti vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesbos. Koska siellä asuu vain, noh, tiedätte kyllä :)

Niin, vain joku juntti viittaa asiaan tuolla tavalla! Siellä asuu myös ihan tavallisia hetero pareja. Saari oli suosittu lesbo naisten keskuudessa joskus 60-80 luvuilla. Saaren nimi ei juonnu siitä....

Vierailija
144/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Kosilla, Rodoksella ja Santorinilla. Jälkimmäinen oli lemppari kauneuden ja rauhallisuuden takia.

Santorini rauhallinen?! millä vuosikymmenellä kävit siellä? Minä olin viime kesänä ja ihmisiä oli aivan hirvittävästi, varsinkin Oiassa ja Firassa. Hyvä kun mahtui kadulla kävelemään. 

Onneks tosiaan tuli Santorinilla käytyä v1992, oli tosiaan rauhallista. -Eri

Ajattelin käydä siellä päiväseltään, jos mahdollosta.

Korkeasesongin aikaan huono idea, on oikeesti niin ruuhkaista, siis jos Thiran kaupunkia meinaat. 

Vierailija
145/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loutraki, Parga, Halkidiki, eivät ole suuria turistirysiä.

Mikään noista ei ole saari... 😉

Ja Parga ainakin on ihan täysin turistirysä. Ruuhkainen eikä mitään tekemistä. 

Oltiin siellä -96, silloin se oli vielä ok, kiva pieni kylä, mut vtutti kävellä iltaisin vatsa täynnä sitä mäkeä kun hotelli oli sen päällä.

Pargasta oli ainakin vielä 2016 upeita retkiä: Meteora, Korfu, Joonianmeren risteily, kenties Albaniakin. Syyskuussa alkoi olla liian kuumaa joten tulipa jatkossa siirryttyä Madeiralle.

Tää on hauska kun monet Parga-faniy sanoo just että hienoa kun sieltä pääsee niin helposti pois ;-D 

Vierailija
146/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä jauhaa Kyproksesta, ihan eri valtio. 

Vierailija
147/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

💙

Ja Kreikkafanit osaa usein kreikkaa - se kai vaatii enemmänkin kun on eri kirjaimistokin. 

Vierailija
148/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suosikkia. Riippuu vähän haluaako rauhallisemman vai menopaikan tai kaupunki tai rantakohteen, muuten aika samanlaista lämpötilojen ja sään suhteen eli aurinkoa. Kaikissa on puolensa. Ainoa neuvo mitä ensikertalaiselle antaa on että jos et tiedä mitä kuumuus tuolla yleensä on kesäkuukausina niin vältä jos kuumuus on ongelma ja mene keväällä tai syksyllä.

Vierailija
149/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Kosilla, Rodoksella ja Santorinilla. Jälkimmäinen oli lemppari kauneuden ja rauhallisuuden takia.

Santorini rauhallinen?! millä vuosikymmenellä kävit siellä? Minä olin viime kesänä ja ihmisiä oli aivan hirvittävästi, varsinkin Oiassa ja Firassa. Hyvä kun mahtui kadulla kävelemään. 

Korkeasesongin aikaan huono idea, on oikeesti niin ruuhkaista, siis jos Thiran kaupunkia meinaat. 

Ok. Lähinnä sen maiseman haluaisin nähdä sieltä ylhäältä, ei minun niitä kujia kiinnosta kulkea.

Pitää katsoa nyt, kun en toisaalta yöpyäkään siellä haluaisi.

Vierailija
150/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesbos. Koska siellä asuu vain, noh, tiedätte kyllä :)

Niin, vain joku juntti viittaa asiaan tuolla tavalla! Siellä asuu myös ihan tavallisia hetero pareja. Saari oli suosittu lesbo naisten keskuudessa joskus 60-80 luvuilla. Saaren nimi ei juonnu siitä....

Juuri niin, nimi tuottaa loputonta iloa yksinkertaiselle porukalle.

Apropoo, tietopähkinäksi tamaan syssyyn se, että latinan 'homo' ja kreikan 'homo' tarkoittavat eri asioita; latinassa ihmistä ja kreikassa samaa.

Vierailija
151/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loutraki, Parga, Halkidiki, eivät ole suuria turistirysiä.

Mikään noista ei ole saari... 😉

Ja Parga ainakin on ihan täysin turistirysä. Ruuhkainen eikä mitään tekemistä. 

Oltiin siellä -96, silloin se oli vielä ok, kiva pieni kylä, mut vtutti kävellä iltaisin vatsa täynnä sitä mäkeä kun hotelli oli sen päällä.

Pargasta oli ainakin vielä 2016 upeita retkiä: Meteora, Korfu, Joonianmeren risteily, kenties Albaniakin. Syyskuussa alkoi olla liian kuumaa joten tulipa jatkossa siirryttyä Madeiralle.

Tää on hauska kun monet Parga-faniy sanoo just että hienoa kun sieltä pääsee niin helposti pois ;-D 

No joo, hehheh, sehän onkin se juttu, no ei ole.

Pargasta tykkään, koska se on mantereella, ja lomasta voi tehdä halutessaan hyvin monipuolisen. Pääsee Korfullekin, monille upeille retkille, Ateenaankin, mutta se rentoutumisen paikka on tukikohta Pargassa.

Vierailija
152/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä jauhaa Kyproksesta, ihan eri valtio. 

Trollipeikko, enas trollos.

Vierailija
153/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Lähinnä sen maiseman haluaisin nähdä sieltä ylhäältä, ei minun niitä kujia kiinnosta kulkea.

Pitää katsoa nyt, kun en toisaalta yöpyäkään siellä haluaisi.

NIin ja jos vaikka meneekin myöhemmin syksyllä.

Vierailija
154/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja, minulle ihan uusia saarten nimiä tullut tässä ketjussa vastaan.

Vierailija
155/165 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoja, minulle ihan uusia saarten nimiä tullut tässä ketjussa vastaan.

Siitä vaan tutkimaan!

Huomasin muuten että ens kesänä on suorin lennoin pakettimatkoja Samokselle pitkästä aikaa - Pythagorionin hotellitarjonta ei vaan Apollon paketeissa ollut mitenkään mieluisa. Ehkä sitten vaan se lento ostettava. 

Vierailija
156/165 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella saarella olen käynyt, mutta Rodoksella en.  Mainehan sillä saarella on, joskin taitaa olla vähän parantunut.

Sinne voisi lähteä syksymmällä.

Vierailija
157/165 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella saarella olen käynyt, mutta Rodoksella en.  Mainehan sillä saarella on, joskin taitaa olla vähän parantunut.

Mä olin ekaa kertaa Rodoksella ehkä 15v sitten, sitä ennen kiertänyt muualla Kreikassa paljonkin. Yllätyksekseni tykästyin tosi paljon ja nyt oonkin käynyt aikalailla joka vuosi ainakin kerran, tälle vuodelle tulee kolme reissua. 

Mihin lähinnä viittaat tuolla maineella? 

Vierailija
158/165 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amorgos, Syros, Paros top 3

Vierailija
159/165 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sattumoisin joku käynyt Kastellorizolla? Syksyllä menossa piipahtamaan, näyttää kivalta. 

Vierailija
160/165 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ekaa kertaa Rodoksella ehkä 15v sitten, sitä ennen kiertänyt muualla Kreikassa paljonkin. Yllätyksekseni tykästyin tosi paljon ja nyt oonkin käynyt aikalailla joka vuosi ainakin kerran, tälle vuodelle tulee kolme reissua. 

Mihin lähinnä viittaat tuolla maineella? 

Sitä on pidetty junttipaikkana, Pikku-Suomena kieliä osaaamattomille örveltäjille.

Ehkei enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan