Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te Kreikan saarilla matkustelleet. Mikä on teidän suosikkisaarenne ja miksi?

Vierailija
01.06.2026 |

Oma suosikkini on Thassos. Pidän pienistä ja rauhallisista saarista

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttekö siellä kesällä kuumimpaan aikaan?

 

Käyn itse mieluiten syys-lokakuussa. Keväällä taas merivesi vielä kylmää, vaikka luonto on kauneimmillaan.

Onko lokakuussa minkälaiset lämpötilat? 

Voi olla lämmintä tai sitten ei. Viime lokakuussa palelin Naxoksella ja Mykonoksella niin, että tarvitsin kevytuntsikkaa ja kaulahuivia, mutta silloin oli poikkeuksellisen kylmää ja sateista (ja Mykonoksella tuulee aina). Paljon useammin siellä on lokakuussa ollut yli 20 astetta ja merivesikin on silloin lämmintä. Kreetalle menisin mieluiten lokakuussa.

Vierailija
82/143 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttekö siellä kesällä kuumimpaan aikaan?

 

Käyn itse mieluiten syys-lokakuussa. Keväällä taas merivesi vielä kylmää, vaikka luonto on kauneimmillaan.

Onko lokakuussa minkälaiset lämpötilat? 

Viimeksi kun olin lokakuussa (toissa vuonna) oli ihan täys helle. Loppukuusta alkaa vähän viilentyä mutta marraskuussakin on vielä ihan ookoo kelit jollei nyt välttämättä halua koko reissua vain rannalla maata. Lokakuun loppu- marraskuu sopii hyvin patikointiin, autoiluun, kulttuuri- ja historiajuttuihin tutustumiseen. Ja ei ole ruuhkia! Saattaa sadella jonkin verran. 

Mä siis puhun nyt Rodos & Kos- seudusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta saarihyppelystä Kreikan saaristossa? Itsellä ollut pitkäaikainen haave.

Ainakin Dodekanesiassa onnistuu hyvin, paljon yhteyksiä saarten välillä. Ei mukavuudenhaluisimman ihmisen juttu kuitenkaan, eikä varsinkaan korkeasesongin aikaan. Lautat on täynnä, hotellit on täynnä, hitokseen kuuma. 

Vierailija
84/143 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykonos on ylikallis ökypaikka, jossa turisteja viilataan linssiin.  Huonointa Kreikkaa.

 

Valitettavasti totta.

Siellä on myös Kreikan parhaat rannat ja kivoja beach clubeja. Törkeän kallishan se on, ja rahat pois -meininki on aivan avoimesti valloillaan liian monessa paikassa. Mutta saman verran saat maksaa Suomessakin viinistä tai muista drinkeistä (drinkit 15–25e, viinipullo ravintolassa alkaen 70e), vaikkei täältä löydy mitään Scorpiosin veroisia klubeja.

Mykonoksen DJ Line up yksi parhaista. Tässä esim. tämän kesän esiintyjiä

 

 

Black Coffee is a resident every Monday at SantAnna.

Francis Mercier, Mochakk, Artbat, Martinez brothers, Mahmut Orhan, and Marco Carola are among the names performing at SantAnna Beach Bar.

Adriatique as residents at Alemagou, every Monday in July & August.

Blondish, Adam Ten, Kaz James, Alex Wann, Solomun and many more will perform at Alemagou from early June until September

The Keinemusic crew – Rampa, Adam Port, & ME, Reznik – will perform multiple times at Scorpios.

Peggy Goo, Bedouin, Who Made Who, Satori, PAWSA, Kaz James, ANOTR, Desire, Valeron, and many more DJs will grace the iconic Scorpios stage.

The resident DJ Jean Claude Ades will host famous DJs every Sunday at the legendary party, which is sold out every week.

Benny Benassi, Ilario Alicante, James Hype, Afrojack, Deborah De Luca, Fisher, DJ Snake and many more will perform at the legendary Cavo Paradiso starting in mid-May.

 

https://mykonos.luxury/blog/mykonos-dj-line-up-2026

Vierailija
85/143 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta saarihyppelystä Kreikan saaristossa? Itsellä ollut pitkäaikainen haave.

Olin viime vuonna touko-kesäkuussa 11 päivää. Ateena-Paros-Nacos-Santorini. Oli hieno matka, lauttamatkat lyhyitä ja helppo varata. Joka kohteessa oltiin 3 tai 4 yötä. Ehti hyvin tutustua saareen ja taas edessä oli uusi kohde.

Vierailija
86/143 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paxos ja Antipaxos. 

Onko nämä siinä Pargan edustalla?

Joo, Paxoksella kävin Korfulta ja jäi kiinnostelemaan. Länsipuolella oon ollutkin vain Korfulla ja Pargassa, niissä riitti kerta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/143 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saattaa Kreikkakin olla finito.

 

Herätkää puolustamaan Eurooppaa ja sen kieliä ja kulttuureita. Stop geneeriselle 'kansainvälisyydelle' ja bröykkeninglishille, väkivallalle ja kerjäläisille,  ja iso KYLLÄ omaperäisille ja tunnistettaville kulttuureille, joissa on ihanaa pistäytyä virkistäytymässä, mutta jonne ei jäädä pskoimaan ja loisimaan.

Vierailija
88/143 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta saattaa Kreikkakin olla finito.

 

Herätkää puolustamaan Eurooppaa ja sen kieliä ja kulttuureita. Stop geneeriselle 'kansainvälisyydelle' ja bröykkeninglishille, väkivallalle ja kerjäläisille,  ja iso KYLLÄ omaperäisille ja tunnistettaville kulttuureille, joissa on ihanaa pistäytyä virkistäytymässä, mutta jonne ei jäädä pskoimaan ja loisimaan.

Kreikkalaiset ainakin itse arvostavat omaa kieltään ja kulttuuriaan, ja paljon siellä käy myös turisteja nimen omaan kulttuurin ja historian takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole erityistä suosikkia. Pidän vain siitä, että voin raahautua hotellin buffaan ja altaille, ja kutsua sitä ulkomaanmatkailuksi. Matkailu avartaa.

Rodos?

Kai niitä hotellin buffia ja altaita muuallakin on? 

Vierailija
90/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Kosilla, Rodoksella ja Santorinilla. Jälkimmäinen oli lemppari kauneuden ja rauhallisuuden takia.

Santorini rauhallinen?! millä vuosikymmenellä kävit siellä? Minä olin viime kesänä ja ihmisiä oli aivan hirvittävästi, varsinkin Oiassa ja Firassa. Hyvä kun mahtui kadulla kävelemään. 

Onneks tosiaan tuli Santorinilla käytyä v1992, oli tosiaan rauhallista. -Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korfu. Kreikan saaristo on kokonaisuutena upea, itä- ja länsisaaret hyvin erilaisia.

 

Kos oli ehkä pettymys.

Mulla just toisinpäin. Korfulla riitti kerta, Kosilla kävin kai 1994 ja nyt 2024 taas, olikin kiva paikka, uudestaan mennään vielä. 

Vierailija
92/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko seuranneet Unelma Kreikasta -sivua Facessa?

 

Suomalaispari pitää pientä majataloa Telendoksella.

 

💕

Söpö juttu on.   Telendos on tosi pieni paikka, matkan teko taitaa olla joku lautta Kosilta jollekin saarelle ja sieltä vielä Telendokselle veneellä tms.

Kosilta Kalymnokselle ja sieltä Telendokselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kuvittelevat,  että Kreeta on yhtä kuin Platanias ja sen ympäristö ja sen perusteella tekee päätelmät koko saaresta turistirysänä.

Kiinnostaisi joskus käväistä, mä olen käynyt tuolla alueella joskus vuosina 1991-2004, kasvoi sinäkin aikana ihan hurjasti. 

Hanian satama-alueen baareista on paljon muistoja nuoruusvuosilta. 

Vierailija
94/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vielä, vasta kuusi saarta käytynä.

Hyvä tahti jo.

 

Mihin seuraavaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyrpos.

Kirjoitat huonosti, eikä Kypros ole Kreikkaa.

Vierailija
96/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korfu. Kreikan saaristo on kokonaisuutena upea, itä- ja länsisaaret hyvin erilaisia.

 

Kos oli ehkä pettymys.

Mulla just toisinpäin. Korfulla riitti kerta, Kosilla kävin kai 1994 ja nyt 2024 taas, olikin kiva paikka, uudestaan mennään vielä. 

Jokaiselle jotain. 🙂

Vierailija
97/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole erityistä suosikkia. Pidän vain siitä, että voin raahautua hotellin buffaan ja altaille, ja kutsua sitä ulkomaanmatkailuksi. Matkailu avartaa.

Rodos?

Kai niitä hotellin buffia ja altaita muuallakin on? 

Varmasti.  Tuo heitto oli lähinnä arvaus.

Vierailija
98/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Kosilla, Rodoksella ja Santorinilla. Jälkimmäinen oli lemppari kauneuden ja rauhallisuuden takia.

Santorini rauhallinen?! millä vuosikymmenellä kävit siellä? Minä olin viime kesänä ja ihmisiä oli aivan hirvittävästi, varsinkin Oiassa ja Firassa. Hyvä kun mahtui kadulla kävelemään. 

Onneks tosiaan tuli Santorinilla käytyä v1992, oli tosiaan rauhallista. -Eri

Ajattelin käydä siellä päiväseltään, jos mahdollosta.

Vierailija
99/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan kävijät ovat omanlaistaan porukkaa, leppoisampaa ja fiksumpaa väkeä kuin vaikka Espanja-fanit.

 

💙

Vierailija
100/143 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Kreikan merestä.

Meri Kreikan. Kreikan Meri.