Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on lähtenyt yleistuki ja toimeentulotuki maksut maksuun?

Vierailija
01.06.2026 |

Minulle maksettiin tilille se595 ja rapiat työttömyyden yleistukea,mutta toimeentulotuen laskelmaan laitettiin 640e. 300e pitäisi pärjätä tämä kk. No, eipä se ole kuin tuon 40 e vähemmän, mutta silläkin saisi jo ison kasan ruokaa, täydentävä tukea en ole hakenut vielä kertaakaan.

Miten teillä muilla,miten pärjäätte? Ja onko laskelmat mennyt niin kuin oikein ?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kun tulee. Eipä noita tule seurattua. Tilillä on aina ollut rahaa

Vierailija
22/29 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myn anssari viimeinen erä maksetaan 16.6, milloin voin hakea yleistukea? Heti 16 päivä kelasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

640 € on ihan oikea summa kuukauden yleistuesta. 

Se johtuu juuri siitä että välillä osuu työttömyyskorvaus kahdesti samalle kuulle maksettavaksi. Tämä lukee toimeentulotuen päätöksessä kyllä.

Niin ja syynä on se, että yleistuki maksetaan neljän viikon jaksoissa eikä kuukausittain. 

Kyllä kuten aikaisemmin työmarkkinatukikin on maksettu 4 viikon välein.

Vierailija
24/29 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myn anssari viimeinen erä maksetaan 16.6, milloin voin hakea yleistukea? Heti 16 päivä kelasta?

Työttömyyden perusteella voit hakea työttömyystukea heti ensimmäisestä työttömyyspäivästä alkaen. 

Muista ihan ensimmäiseksi kuitenkin ilmoittautua työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi ensimmäisenä työttömänä päivänäsi. 

Vierailija
25/29 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään että jos tarkoitat että milloin voit hakea toimeentulotukea niin heti kesäkuusta jos tulosi ovat alle menojesi tai sitten heinäkuusta lähtien. Jos lopputilisi on suurehko niin Kela saattaa jaksottaa sitä tuloiksi useammalle seuraavalle kuukaudelle. 

Vierailija
26/29 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat työttömyysetuutta pidemmän aikaa, kerran vuodessa sinulle voi tulla kuukausi, jonka aikana saat kaksi 20 maksupäivän maksuerää työttömyysetuutta. Näistä kahdesta maksuerästä toista ei huomioida toimeentulotuen laskelmalla tulona, vaan seuraavasta kuukaudesta alkaen työttömyysetuuden määrä lasketaan kertoimella 21,5.

Ymmärrän tuon, mutta tällä kertaa kyse minun kohdallani ei ole tuo, oletan , että kun olen yhden myöhässä laittanut tytööttömyyshakemuksen, on tullut se kaksi maksua, ei ne osaa tai eivät halua katsoa todellista tilannetta.

Huomautuksen laitoin.

Vierailija
27/29 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 päivää olen odottanut yleistuen maksua.

Vierailija
28/29 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään että jos tarkoitat että milloin voit hakea toimeentulotukea niin heti kesäkuusta jos tulosi ovat alle menojesi tai sitten heinäkuusta lähtien. Jos lopputilisi on suurehko niin Kela saattaa jaksottaa sitä tuloiksi useammalle seuraavalle kuukaudelle. 

Siis eikö se lasketa 16.6 4 viikon kuluttua, koska se on viimeinen ansiosidonnaisen maksupäivä ?

Vierailija
29/29 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 päivää olen odottanut yleistuen maksua.

Soita kelaan tilanteestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän