Alakuloinen olo yo-juhlien jälkeen. Moni asia meni pieleen
Tilattu kakku oli outo ruma väkerrys, eikä sitä monikaan ottanut edes. En ehtinyt jutella juurikaan vieraiden kanssa. Sotkut on kyllä vieläkin siivoomatta. Ylioppilaan kaverit eivät halunneet lähteä illalla jatkoille ja tuore yo vietti loppuillan yksin omassa huoneessaan.
Kommentit (28)
Nuo ovat pieniä juttuja. Kukaan ei käyttäytynyt ikävästi tms. Muistelet tätä päivää vielä haikeudella ja ylpeydellä. Tärkeintä lapsesi hieno suoritus ja että häntä saavuttiin muistamaan.
Siellä on sitten kasvamassa taas yksi syrjäytynyt peräkammarin loinen.
Jos yhtään lohduttaa, niin ihmiset eivät viikon kuluttua enää edes muista, mitä juhlissa oli tarjolla, paitsi jos ovat saaneet ruokamyrkytyksen. Mutta ilmeisesti näin ei käynyt, joten onnea, olet saanut onnistuneet juhlat tehtyä!
Tyhjyys ja alakulo seuraavat useinkin kun tavoite on saavutettu eikä tarvitse enää stressata. Nyt pieni lepotauko ja sitten kohti uusia haasteita!
"Krapula" on ihan luonnollinen tila kun suurin tapahtuminen, ostosten, yms jälkeen.
Älä stressaa tai syyttele itseäsi, järjestit onnistuneet juhlat. Ihmiset ovat nykyään kaikki väsyneitä ja halusivat kukin vain kotiin lepäämään. Itse en jaksaisi edes lähteä mihinkään juhliin vaikka masentunut en ole. Tämä nykyaika vain on niin kiireistä ja somen ja metelin täyttämää. Nauti elämästäsi sekä tulevasta kesästä. Älä päästä paholaista kuiskuttelemaan valheita korvaasi vaan olkaa alati iloiset. Siunausta sinulle ystäväni.
Vierailija kirjoitti:
Lapset oppii esimerkistä. Sen sijaan että oltaisiin esim yhdessä siivottu ja menty sen jälkeen yksille jonnekin jokainen tuijotti ruutua yksinään ja sitten ihmetellään miten on nuutunut olo.
Meillä kakut olivat hyviä, sillä tehtiin ne itse. Kova vaiva oli kaikessa ja olin ihan puhki, vaikka ei edes mitään isoja juhlia ollut ja kakkukahveilla mentiin. Päivänsankari oli pahalla päällä, ei ollut saanut unta edellisenä yönä, sillä ihottuma oli taas pahana. Onneksi juhlapäivänä iho ei ollut pahimmillaan ja naaman ihottuma ei ollut silmiinpistävän paha.
En ehtinyt minäkään seurustelemaan vieraiden kanssa, vaan koko ajan olin työn touhussa, sellaista se on. Illalla tuli nuorisoa meille, juhlakalu ei jaksanut/halunnut lähteä kaupungille.
Sotkut siivosin eilen, jotain astioita vielä ajelee pöydillä, ne laittelen tänään takaisin kaappeihin.
Ihan kivat juhlat oli, hieno ja ikimuistoinen päivä.
AINA isojen itselle merkityksellisten juttujen, joihin on panostanut, jälkeen tulee se tyhjä olo.
Se vaan menee niin. Psyyke.
On ollut täyttä ja touhua. Ja sitten ei enää olekaan.
Tuo hieman turha oman lapsen sääliminen on kyllä ikävää. Kyllä se lapsi pärjää. Ei halunnut mennä. Pärjäsi näinkin.
Älä nyt kavereitten niskaan kaikkea.
Pitkä kevät ja loppurutistukset ja juhlapäivä.
Vapouja tulee.
Eikö ole vain hyvä asia ettei nuori lähtenyt " jatkoille", vaan oli perheen kanssa kotona, näin minä ajattelisin!
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole vain hyvä asia ettei nuori lähtenyt " jatkoille", vaan oli perheen kanssa kotona, näin minä ajattelisin!
Kyllä, näin ajattelen minäkin. Kuinkahan monen oven takana seissyt poliisi lapsen kanssa juhlayönä laittomista päihteistä, myös alkoholista. Pari nuorta pääsi myös hengestään sekä runsaasti pahoinpitelyjä. Tuonneko ehdontahdoin olisitte lapsenne halunneet ?
Vierailija kirjoitti:
No niin, laita sun yhteystietosi, niin sitten teitä on kaksi?
Vierailija kirjoitti:
Älä stressaa tai syyttele itseäsi, järjestit onnistuneet juhlat. Ihmiset ovat nykyään kaikki väsyneitä ja halusivat kukin vain kotiin lepäämään. Itse en jaksaisi edes lähteä mihinkään juhliin vaikka masentunut en ole. Tämä nykyaika vain on niin kiireistä ja somen ja metelin täyttämää. Nauti elämästäsi sekä tulevasta kesästä. Älä päästä paholaista kuiskuttelemaan valheita korvaasi vaan olkaa alati iloiset. Siunausta sinulle ystäväni.
Nykyaika ja nykyaika, huoh. Mikään ei riitä, kun ei riitä itselleen. Missä mukamas on se täydellisen ihmisen malli, jonka mukaan meitä mitataan? Ei missään. Olemme itse kehittäneet sen omassa päässämme. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä. Joka hetki voi siis valita mitä ajattelee ja miten toimii. Emme ole ohjelmoituja robotteja vaan meillä on oma tahto ja vapaa valinta päättää, miten toimimme. Huijaamme itseämme alistumalla ”olosuhteisiin”. Elämä ei ole vankila, vaikka aika moni tuntuu niin välillä uskovan.#toksinenpositiivisuus
Kuten jotkut ovat jo sanoneet, "kpapula" on normaalia. Ja pettymyksen tunteetkin on osa isoja saavutuksia.
Omissa yo juhlissani varasimme koko vakuutusyhtiö talon katto huoneiston saunoineen kaikkineen, johon ei saapunut yhtään vierasta minua juhlimaan. Ainut kuva jossa minut otettiin muiden ihmisten parissa oli läheisessä räkälässä jossa kukaan ei kiinnittäynt mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos se on 15v, mutta nyt kyseessä on itsenäinen aikuinen. Joo, ja jos hän olisi ollut sen perheen kanssa ja esim "auttanut" äitiään siivouksesssa ja osoittanut siten edes vähän kiitollisuutta juhlistaan.
Uhrasit itsesi, mutta et saanut osaksi kehuja ja myötätuntoa? Marttyyrius on narsismin piirre.
Oman nuoren juhlat oli sekasortoinen tapahtuma. Ihmisiä tuli ja meni, osaa en edes tuntenut. Kakut oli tilattu leipomosta, ne oli erittäin hyviä. Mukava tunne jäi juhlista, toivottavasti myös ylioppilaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, näin ajattelen minäkin. Kuinkahan monen oven takana seissyt poliisi lapsen kanssa juhlayönä laittomista päihteistä, myös alkoholista. Pari nuorta pääsi myös hengestään sekä runsaasti pahoinpitelyjä. Tuonneko ehdontahdoin olisitte lapsenne halunneet ?
Ylioppilas on täysi-ikäinen, eikä mikään alaikäinen teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä, tai esitätkö tyhmää? Ylioppilas on jo täysi-ikäinen ja saa käyttää laillisesti alkoholia. Naurettava olettamus, että kaikki kokeilevat laittoma aineita. Sun tosin kannattaisi polttaa pilveä, voisi vähän rentouttaa tuota tiukkapipoista asennetta.
Eipä meilläkään pari vuotta sitten yo-juhlat menneet ihan jetsulleen. Mutta mitä sitten. Ei kaikkea voi aina tietää etukäteen.