Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakuloinen olo yo-juhlien jälkeen. Moni asia meni pieleen

Vierailija
01.06.2026 |

Tilattu kakku oli outo ruma väkerrys, eikä sitä monikaan ottanut edes. En ehtinyt jutella juurikaan vieraiden kanssa. Sotkut on kyllä vieläkin siivoomatta. Ylioppilaan kaverit eivät halunneet lähteä illalla jatkoille  ja tuore yo vietti loppuillan yksin omassa huoneessaan. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämässä järjestänyt aika monet juhlat ja huomannut että välillä onnistuu ja välillä ei vaan onnistu. Se on vähän mystinen homma että mistä tämä riippuu, ehkä jostain sellaisesta että millä tuulella itse kukin sattuu milloinkin olemaann. Se on ihan tosi perusjuttu että emäntä ei ehdi juttelemaan kenenkään kanssa, vieraat eivät sitä emännältä (tai isännältä) odotakaan. Leuka pystyyn ap, saitte kuitenkin juhlat kunnialla läpi!

Vierailija
22/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole vain hyvä asia ettei nuori lähtenyt " jatkoille", vaan oli perheen kanssa kotona, näin minä ajattelisin!

Tuore yo vietti loppuillan yksin omassa huoneessaan, eikä ollut perheensä kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole vain hyvä asia ettei nuori lähtenyt " jatkoille", vaan oli perheen kanssa kotona, näin minä ajattelisin!

Joo, jos se on 15v, mutta nyt kyseessä on itsenäinen aikuinen. Joo, ja jos hän olisi ollut sen perheen kanssa ja esim "auttanut" äitiään siivouksesssa ja osoittanut siten edes vähän kiitollisuutta juhlistaan. 

Tuo loppu meni sulla nyt vähän överiksi, et voi tietää olisiko auttanut äitiään, et voi tietää kuinka kiitollinen oli. Ihme oletuksia sulla.

Vierailija
24/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämässä järjestänyt aika monet juhlat ja huomannut että välillä onnistuu ja välillä ei vaan onnistu. Se on vähän mystinen homma että mistä tämä riippuu, ehkä jostain sellaisesta että millä tuulella itse kukin sattuu milloinkin olemaann. Se on ihan tosi perusjuttu että emäntä ei ehdi juttelemaan kenenkään kanssa, vieraat eivät sitä emännältä (tai isännältä) odotakaan. Leuka pystyyn ap, saitte kuitenkin juhlat kunnialla läpi!

Yo-juhjat ovat turbosuoritus. Ihmisiä tulee ja menee. Itse pelaan säbää ja kävin kolmissa juhlissa, enkä ole muutenkaan kakkuihmisiä, että söisin sitä kolmessa paikassa. Eli ap, vika ei ole nyt sinussa. 

Vierailija
25/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos se on 15v, mutta nyt kyseessä on itsenäinen aikuinen. Joo, ja jos hän olisi ollut sen perheen kanssa ja esim "auttanut" äitiään siivouksesssa ja osoittanut siten edes vähän kiitollisuutta juhlistaan. 

Tuo loppu meni sulla nyt vähän överiksi, et voi tietää olisiko auttanut äitiään, et voi tietää kuinka kiitollinen oli. Ihme oletuksia sulla.

Se, että jäljet ovat vielä tänäänkin siivoamatta kertoo aika paljon nuoresta. 

Vierailija
26/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näin ajattelen minäkin. Kuinkahan monen oven takana seissyt poliisi lapsen kanssa juhlayönä laittomista päihteistä, myös alkoholista. Pari nuorta pääsi myös hengestään sekä runsaasti pahoinpitelyjä. Tuonneko ehdontahdoin olisitte lapsenne halunneet ?

Oletko tyhmä, tai esitätkö tyhmää? Ylioppilas on jo täysi-ikäinen ja saa käyttää laillisesti alkoholia. Naurettava olettamus, että kaikki kokeilevat laittoma aineita. Sun tosin kannattaisi polttaa pilveä, voisi vähän rentouttaa tuota tiukkapipoista asennetta.

Minä ainakin olin 17 v. päästessäni ylioppilaaksi. 

Vierailija
27/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut juhlia ollenkaan, koska lapsi ei halunnut. Hän ei käynyt edes lakitettavana eikä ostanut lakkiakaan. Hyvät paperit hän kirjoitti. 

Vierailija
28/28 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on sotkut siivoamatta. Juhlat eivät mahtuneet kotiin, piti pitää muualla. Eteisessä tarjoiluastioita, palautuspulloja, ylimääräisiä servettejä, koko suvulta lainattuja valkoisia pestäviä pöytäliinoja yms. Keittiö vielä täynnä perjantailta likaisia tiskejä. Kaikkia ei ole ehditty pesemään. Silityslauta - ja rauta tuossa nenän edessä olkkarissa. Puolipuhtaita pyyhkeitä iso kasa, joihin oli kääritty astioita. Haittaako tuo? 

Nuoriso kokoontui vielä eilen tänne katsomaan matsia ja syömään ylppäreiden  rääppiäisiä. Niiden jäljissäkin löytyy siivottavaa. Olisivat nuoret siivonneet ne, mutta sanoin, että ylppäriviikonlopun kunniaksi, jättäkää siihen.

Tällä viikolla siivotaan. Tänään on vielä kaikilla lomapäivä, ja käydään piknikillä perheen kesken. Siitäkin sitten tulee siivottavaa ja tiskattavaa, mutta nekin ehtii.

Se oli minulla kyllä erilaista, että juhlapaikkaan olin ostanut apuvoimia. Tähän olin säästänyt pienestä palkastani useamman vuoden ajan. Mitään syvällisiä keskusteluja en vieraiden kanssa ehtinyt käymään, mutta jokaisen kanssa hetken juttelin. Ruma kakkukin meillä oli. Niin ruma, että se tuotti hilpeyttä. 

Juhlien jälkeen tulee aina apeus. Siksi minulla on tapana, että juhlien jälkeisenä päivänä on tavalla tai toisella "jatkojuhlat". Siivoaminen saa odottaa.

Ole ylpeä ja iloinen nuorestasi, ole iloinen itsestäsi, kun juhlat järjestit. Kaikilla ei ole vanhempia, jotka juhlia järjestäisivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän