Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten töistä irtisanoudutaan

Vierailija
01.06.2026 |

Pitääkö olla joku virallinen kirje vai riittääkö esihenkilölle sähköposti että irtisanoudun?

Saisin toisen työpaikan, kannattaako tuosta mainita?

Ensimmäistä kertaa työelämässä 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ollut muuta, kuin pieni palis pomojen kanssa. Siinäkin vain sovittiin käytännön asioista. Sain puolen vuoden palkan ilman työvelvoitetta ja työtodistus tuli myöhemmin postissa.

Ei se vaikeaa ole. Kunhan nyt vain ilmoitat lopettavasi.

"Sain puolen vuoden palkan"

Miksi? Aika omituinen työsopimus sellainen jossa irtisanoutuva työntekijä saa palkkioksi noin tuntuvan korvauksen.

Puolen vuoden irtisanomisaika, mutta ei työvelvoitetta. Toiset osaa sopia.

Työntekijän irtisanomisaika on lain mukaan 14 päivää jos työsuhde on kestänyt enintään 5 vuotta ja 1 kuukausi jos työsuhde on kestänyt yli 5 vuotta.

Ja tottakai työvelvoite ihan normaaliin tapaan irtisanomisajalla.

Vierailija
22/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ollut muuta, kuin pieni palis pomojen kanssa. Siinäkin vain sovittiin käytännön asioista. Sain puolen vuoden palkan ilman työvelvoitetta ja työtodistus tuli myöhemmin postissa.

Miksi? Aika omituinen työsopimus sellainen jossa irtisanoutuva työntekijä saa palkkioksi noin tuntuvan korvauksen.

Koska kommunismi on valjastettu nykyään hyödyttämään muitakin luin vain niitä maleksijoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ottanut vastaan työnantajan tarjoaman irtisaoutumispaketin YT-neuvotteluissa, muuten ei itse irtisanoutuvalla ikinä ole puolen vuoden irtisanomisaikaa ilman työvelvoitetta.

Mutta tuollainen sopimus YT-neuvottelujen yhteydessä on täysin eri tilanne kuin semmoinen jossa työntekijä itse omasta aloitteestaan haluaa irtisanoutua!!

YT-neuvotteluissa monesti tarjotaan "haluaako joku irtisanoutua vapaaehtoisesti tämmöistä ylimäärästä palkkiota vastaan vai ruvetaanko irtisanomaan väkisin?"

Vierailija
24/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska kommunismi on valjastettu nykyään hyödyttämään muitakin luin vain niitä maleksijoita. "

Mitä hemmetin tekemistä tällä asialla on kommunismin kanssa!?

Vierailija
25/25 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden irtisanomisaika, mutta ei työvelvoitetta. Toiset osaa sopia.

Niin, ne sopia osaavat oli sinun tapauksessa työnantajan puolelta. Mulkero työnantaja olisi voinut sanoa ihan toisin.

Olisi toki voinut. Olisi voinut jopa vaatia olemaan irtisanomisajankin töissä. Toki tiesi, etten kuitenkaan olisi enää tullut. 

Ei isot kansainväliset firmat halua mainettaan pilata työläisten keskuudessa. Työvoiman tarve on kuitenkin huomattava. Tulihan kobolttitehtaassakin oltua 20 vuotta. Ei niillä rahasta ollut kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi