kokemuksia duopussista
haluaisin siis kuulla kokemuksia emmaljungan duopussista ja erityisesti vastasyntyneellä/vaunuikäisellä: onko toimiva? kuinka paljon tarvitsee topata vaatetta pussiin etenkin talvivauvalla? miten pussin yläosa toimii eli se jonka pitäisi suojata päätä? näyttää niin kuin sitä ei saisi yhtä kätevästi kurottua pään suojaksi kuin esim lämpöpussia?
duopussi vaikuttaisi kuitenkin kätevältä, kun on monikäyttöinen eli kävisi sitten myös rattaissa. mutta onko kuitenkin epäkäytännöllinen pienellä ja parempi vasta sitten ratasiässä?
toivottavasti joku jaksaisi vastailla kun en ole oikein käyttökokemuksia netistä löytänyt! :) (ja toivottavasti nyt oikealle osastolle tämän viestin laitoin...)
Kommentit (4)
eli juuri sen suuntaisia kokemuksia sinulla kuin vähän epäilinkin. voisikohan äitiyspakkauksen unipussia käyttää yläosan suojana duopussin kanssa vai alkaisikohan mennä jo liian topatuksi?:)
vielä saa laittaa kokemuksia!:)
eli jos ihan vauvalle sitä käyttää niin saa kyllä pukea päälle ihan kunnolla kun on sen verran avoin tuo yläosa. Meillä ollut käytössä duopussi n. vajaasta yksivuotiaasta eteenpäin ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Rattaissa on siis ollut aina käytössä tuo duopussin alaosa (suojaa hyvin rattaiden istuinosaa lialta ja on helppo puhdistaa), päälliosa on niin helppo laittaa tarpeen tullen jos vaikka uni yllättää kesken kaiken ja haluaakin jättää lapsukaisen ulos nukkumaan.
kun poika alkoi nukkua vaununkopan lisäksi myös rattaissa. Meillä oli samat vaatteet kuin kopassa ja makuupussi duopussin sisällä. Mä sain duopussi ylimmät nepparit venytettyä kuomuun kiinni, joten oli vähän suojaisampi. Mutta olen kyllä samaa mieltä muiden kanssa siitä että duopussi ei ole ihan vauvan juttu. Mutta muuten on kyllä ollut tosi kätevä. Meilläkin alaosa on kokoajan paikoillaan ja jalkaosaa käytetään tarvittaessa.
Mutta meillä jonkun muun merkkinen esikoisella käytössä ollut duopussi ja aion ostaa vauvalle myös lämpöpussin. Juuri siksi, että tuota duopussia ei saa kunnolla pään suojaksi ja myöskään pääliosaa ei saa tarpeeksi ylös ja on yläosastaan sivulta vielä vähän auki. Rattaissa duopussi on kyllä hyvä, mutta pienelle vauvalle lämpöpussi on minusta parempi. Meillä duopussin alaosaa on käytetty paljon myös pulkassa lämmikkeenä.