Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Marraskuisten tiistai**

15.05.2007 |

Uusi aloitus tälle päivää

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo, että pahoinvointi alkaisi pikkuhiljaa hiipumaan. Vielä mitä! Eilen piti taas muutaman viikon tauon jälkeen käydä oksentamassa ja tänäkin aamuna on karsea olo. Olisiko tämä vain myrskyä tyynen edellä vai joutuukohan sitä kärsimään pahoinvoinnista koko raskauden. Kolmessa edellisessä raskaudessa pahoinvointi on loppunut juuri näihin aikoihin ja omat odotuksetkin olivat, että niin tälläkin kertaa. Vähän niinkuin lasketun ajan kanssa, että sitten kun menee yli, niin ei millään enää jaksaisi...

Mutta täytyy ajatella positiivisesti, että vauvalla on varmasti kaikki vielä hyvin, kun oma olo on tällainen:)

Viikkoja tänään 15+2

Vierailija
2/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää taas melkosta eloa tätä pikkukakkosta odotellessa! Kahdesti tiputuksessa ja melkein tekisi taas mieli mennä, sen verran pitkäksi aikaa se aina helpottaa pahinta oloa...

Onneksi esikoinen on hoidossa, pakko saada itse huilata, että jaksaa sitten illan taas leikkiä ja touhuta tytön kanssa.

Mulla oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys ja hellp-oireyhtymä, (kirjotettiinkohan se noin), joten nyt olen ollu tosi " topakkana" tän saikun ja itsestäni huolehtimisen kanssa, yhtään en riskeeraa mitään, vaikka eihän sitä tiedetä mistä noi johtuu. Tässä raskaudessa lisäksi älytön väsy ja herkkä supistelemaan nyt jo, viikkoja jotain 14.

Miten muilla ton supistelun kanssa, pitääkö " varoa" ? mulla ainakin tuntuu, että pitää hiljentää tahtia...

Mutta onneksi tulee kesä ja elämää piristää ihana duracell esikoinen! Oikein hyvää kesää kaikille, kyllä tämä elo marraskuussa helpottaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma! Aurinko paistaa ja maa tuoksuu sateelle. Eilen olikin synkeä päivä täällä porin suunnalla, ois vaan tehny mieli nukkua.

En tiedä " supistuksista" , mutta niitä hurjia repäisykipuja mulla ainakin on. Joskus mietin että onkohan sektiosta jäänyt jotain ylim. kiinnikkeitä kun kivut ovat välillä niin valtavat. Mutta tosiaan rapiat 5kk:tta ja sitten ei tarvi näitäkään pohtia.

Tarald kyseli siitä sektiosta. Mulla on ahdas lantio ja aion kyllä vaatia sektion, oli se viime kertainen rumba kyllä sen verran elämys jota en halua toiste kokea!

Kopmurallekko ne kaksoset oli tulossa? Onnea tuplaten!

Ikävää että joku vielä kärsii oksentelusta =(. Itsellä onneksi tuo vaiva helpottanut, esikoisestahan sitä oli vielä pitkälti eteenpäin... Itsellä ei juuri tällä hetkellä mitään " oireita" ja joskus sitä toivoo että vauvan potkut edes alkaisi tuntumaan et tietäisi kaiken olevan ok. Mut onneksi 3:s neuvola maanantaina niin kuulee ne sydänäänet!

Nyt menen kahville (ja nautin kun olen sitä taas voinut juoda! Olihan siinä 8 vkon kahvilakko, jostain syystä =))

Eppuliina rv 14+4

Vierailija
4/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks tän olon pitäis alkaa helpottaa pikku hiljaa? tänäki aamuna kävi niin että pakko kipittää vessaan yökkimään. ihme touhua, ikään kuin se palkkä pahoinvointi ei olis riittäny. eli taidetaan me aamun " aikaiset" linnut olla samassa veneessä.

supisteluista kyseli micaelia. täällä joutuu välillä hidastamaan tahtia tai pysähtymään kun tulee vihlovia supisteluja. nyt pitäis onnistua vielä hahmottamaan millasissa tilanteissa ne tulee ni osais välttää vähäsen.

jaahas, kohta pitäis alkaa valmistautua lääkärissä käyntiin, tuntuu vanha vaiva palanneen takaisin, eli olkapään jännetulehdus. nyt ajattelin että josko menis ajoissa käymään lääkärissä, ettei pääse liikerajoitetta syntymään tai sitä helvetillistä kiputilaa jonka voisin kyllä kerran synnyttäneenä vastaavan helpohkoa synnytystä. ainoastaan että tuossa se kipu kesti viikkoja...

niin ja ei viitti silläkään uhmata kohtaloa kun on raskaana, niin on nuo hoidot sen verran rajalliset tuohon vaivaan että mieluummin ei päästä edes pahaksi äitymään. ja hyvällä säkällä oireet vain ovat identtiset alkavan jännetulehduksen kanssa ja pääsee vielä vähemmällä.

että tällaista vali valia :)

freya ja pötkö 15+5

Vierailija
5/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran esittelyä että olen vm-69 mies kahta vuotta vanhempi,

pääkaupunkiseudulla asustellaan, lapset p/93, t/96, Tuplatytöt 00 ja viidettä odotellaan l.aika eilisen np-ulran ja menkkojen mukaan 22.11.07.

En ole aiemmin uskaltanut ilmoittautua johtuen siitä että mulla oli tuulimuna 10/06 ja eilen np-ultrassa kaikki oli ok. Lukemassa teidän juttujanne olen käynyt ihan päivittäin plussaamisestani alkaen...

Olotila on ajoittain aika karsee, väsymys on jotain sanoinkuvaamatonta,kuvotusta on ajoittain mutta onneksi kertaakaan en ole oksentanut. Mielialat heittelee laidasta laitaan ja isäntä on moneen kertaan tokaissut jo unohtaneensa millaiseksi pirttihirmuksi aina muutun kun olen raskaana..

Kuopuksilla olisi ollut kouluuntutustuminen tänään eskarin kanssa mutta toinen tytöistä on ollut korkeassa kuumeessa ja eilen käytin lekurissa ja nyt köllöttelee kotona.

Itselläni on lekuri iltapäivästä kun tuntuu siltä ettei henki kulje, silmät vuotaa, päätä särkee ja väsymys on jotain käsittämätöntä.

Aion pyytää lekuria kirjoittamaan saikkua, mä en kertakaikkiaan ole työkyinen..

Nyt köllimään pikku potilaan kanssa...

Isotikru+ tikrunpentu 12+5

Vierailija
6/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Isotikru!

Pahoittelut pahoinvoiville..mulla edelleenkin vähän yököttää jotkut hajut ja välillä hampaita pestessä, mut ei sen enempää..oon vähän kummissani kun ei oo kertaakaan tarvinnut oksulla käydä, viime raskaudessakin vain 3 kertaa.

Kahvia oon miekin pystynyt taas, tosi vähän kylläkin, juomaan..pitkästä aikaa. Ei edelleenkään oo mitään hirmu hyvää, mut menettelee:)

Mulla tod.näk. johtui niistä rautatableteista se mahakipu. Nyt on maha ollut ihan sekaisin vieläki, vaikken pariin päivään oo ottanut, pitäisi käydä toista merkkiä ostamassa.

Jännityksellä ootellaan uutisia miehen siskosta, hällä vissiin jo la mennyt. Ei olla viititty oitella ja kysellä mitään, muistan esikon ajoilta, kun kaikki soitteli ja kyseli, et joko joko? Kyllähän ne ilmottaa sit kun on aihetta:)

Milenna ja Onni 14+3

Vierailija
7/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu hankalalta toi sängystä nouseminen.. Mielellään vaan jäisi sinne makoilemaan koko päiväks.

Juu,tänne ne kaksoset uhkaa tulla = ) Kauheesti on isomummut ja mummut kauhistellu että mitenkähän onnistuu,niin pieni ja kaponen tyttö ja sit siellä on kaksoset = ). Vähän jännittää itseäkin,mutta kaitpa tässä kaikki ihan hyvin menee(tänään on selkeästi positiivisen ajattelun päivä).

Tervetuloa isotikru! Kyllähän tänne joukkoon mahtuu = ).

Eilen jäi vaihteeksi työt väliin,kyllä ne kohta on sieltä jo kenkää antamassa,kun joka toinen viikko olen koko viikon pois ja sillä toisellakin viikolla päivän-pari.. Tympäsee kyllä itseäkin. Mutta minkäs teet,olo on kuin jyrän alle jääneellä..Lisänä tietysti ihana ällötys ja kuvotus.

En voi kyllä kenellekkään väittää että alkuraskaus olisi ihanaa aikaa = ( .

Ainakaan ei omia kokemuksia ole hyvästä olosta ja ihanasta odottelusta. Huojentaa kyllä mieltä kun tietää että täällä on monia joilla on ihan yhtä kamala olo,ja varmaan kamalampikin. Jotenkin vaan taisin maalailla raskausajan vaaleenpunasella hattaravärillä kun ruvettiin yrittämään..ja näin sitten todellisuus iski ensisynnyttäjälle = D.

Muttamutta,taidanpa yrittää syödä jotain,pahaa oloa taas pukkaa joten saas nähdä kuinka tänään käy.

Sadepäivän terkuin, kompura+masukit 14+0

Vierailija
8/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan odotettu np-ultra oli sitten tänään: siellä hyvinkehittynyt ja eloisa sikiö kelluskeli ja vilkutteli meille! Oli hassua kun käänsi aina kasvonsa meihin päin ja sen takia kätilöllä oli jopa vaikeuksia mitata niskapoimua.. Se oli 2,1 mm eli alle riskirajan. Kaikki siis hyvin! Laskettu aika aikaistui päivällä, on nyt 19.11. Meinaan kyllä ikäni puolesta silti käydä vielä lv-tutkimuksessa.

t. Mauku 13+4

Vierailija
9/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin tuota meijän listaa, kun oli tippunut..Onko tuo viimeisin lista? en ainakaan uudempia nähnyt..

Vierailija
10/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tarkistaa onko tänään tiistai, etten ala kirjoittaa mahdollisesti vanhaan pinoon... Eli sekaisin ollaan. Vietän ensimmäisiä saikkupäiviä masuasukin ansiosta. Koko viikonlopun podin kauheaa päänsärkyä ja soitin eilen nvlaan että ltaisko huolissaan, kun on muutenkin ollut korkeat verenpaineet. Kävin mittauttamassa ja olihan nuo aika mahtavat 182/120!!! Sain käskyn makuuasentoon pariksi päiväksi. Maanantaina on nvla lääkäri niin se päättää sitten mahdollisesti pitäiskö mennä jorviin että aloitettaisiin lääkitys. Sama vaiva oli eikoisen kanssa mutta vasta rv30-> ja sitten aloitettiin käynistelyt rv37 ja tyttö syntyi Rv38. Saas nähdä alkaako sitten taas uudetaan tuo rumba vai saadaanko lääkkeillä ja kotihoidoilla paineet laskemaan. Muuten alkoi olla jo sellainen olo et sauvakävelylle vaan kun pahoinvointi loppui mut pask*** kotona vaan maataan ja podetaan päänsärkyä ja niin ihanaa pahoinvointia...

No jos jotain mahtavaa edes kertoisin niin heräsin aamuyöllä kovaan menoon masussa, ekan kerran tunsin selvästi ja kädelläkin että masussa on elämää! Illalla mies piti päätään masun päällä ja arveli että olisi jotain pientä liikettä tuntenut, jospa ne liikkeet tästä alkaa tuntuu kunnollai pikkuhiljaa!

Onko muilla kauheaa itku herkkyyttä? Katsoin tänään nauhalta viimesen Greyn anatomian ja itkin aivan vuolaasti : ) NO onneksi olen yksin kotona...

Vierailija
11/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin laittaa nuo viikot eli Nirppu on jo RV 14+5!

Vierailija
12/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkamaista juilimista mahalla viime aikoina enemmän. Maha on turvonnut nyt viime viikon aikana reippaasti. Toinen neuvola mulla ensi viikolla. Eka käynti oli maalikuun lopulla. Musta aika pitkä väli noilla käynneillä..

Hajut oksettaa edelleen. Tänäänkin yökkäsin kun tulin yövuorosta kotiin ku kotona oli vähän tunkkainen ilma. Astianpesukoneen täyttäminen välillä liian ylivoimaista. Myös roskien vienti ja joskus jopa jääkaapin oven avaaminen saa yökkäämään..=( Töissä en ole kertaakaan tainnut yökkiä, vaikka siellä hajuja välillä piisaa.

Oletteko jo hankkineet/ottaneet käyttöön tukivyön? Millaisia kokemuksia aikaisemmin raskaana olleilla?

Ihanan lämmin ulkona!!=) Meillä +17 täällä etelä-savossa.. kesä tullee..

-Lumi rv15+4-

Vierailija
13/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

repesin apteekissa kun sanoi lääkkeen hinnan. oli pakko selittää siihen että ei oo ennen päässy reseptilääkkeiden kanssa noin halvalla, varsinkin kun otti molemmat pakkaukset samantien. sen siitä saa kun on raskaana ja ainoa vaihtoehto parasetamol oli kipu mitä vaan :)

tietteks, voi antaa vinkin. älkää hankkiko olkapäähän tulehdusta nyt raskaana ollessa. muutenkin siihen hoitokeinoja tosi vähän ja nyt kun on raskaana nekin vähät rajottuu siihen että kipu pidetään hallinnassa ja kylmägeelillä hillitään tulehdusta. lisäks lääkäri määräs miehen hieromaan hartioita, jes! (tän kanssa jännittyy automaattisesti hartiat ja sit neki alkaa vaivaamaan jos niitä ei hoida)

isotikrulle isosti tervetuloa!

mauku: hihii! säki kasvattelet tulevaa mallia masussa :) meillä teki samaa pipana että senkun naamaa väänsi kameralle :D

Tappinen: sekaisin olo varmaa kuuluu raskauteen (toivotaan niin ;) ) täällä on monet kerrat saanu hävetä silmät päästään kun millon ei muista omaa ikäänsä millon sekoilee muuten vaan hienosti.

itkuherkkyyttäkin löytyy. lehdet saa jättää suosiolla julkisilla paikoilla rauhaan kun itkettää kaiken maailman " suoleni ei kupli enää kiitos sen ja sen valmisteen" artikkeleillekkin :D

ja iso hymy masuvauvajumpan alkamisesta :)

Lumi: tiedän tunteen kuvottavan. mieleni teki tiuskaista konsulentille kaupassa että saa tunkea makkaransa sinne itteensä. ihan hirvee katku lähi ympäristössä kun yksi paistaa jotain kakkamakkaraa ja sitte kehtaa vielä tunkea nenän alle sellasen palan " haluutko maistaa, nyt olis tosi hyvää makkaraa tarjolla" . toivottavasti naama vihersi tarpeeksi että tajus miks puoli juoksulla kipitin pois vastaamatta.

Tukivyöstä: mulla on esikoisen ajalta yksi tukivyö, joka jäi sillon käyttämättä ja varmaan jää nytkin. mulle ei sopinu yhtään, tuntuu että ahdistaa tuplasti mahan oloa ja muutenkin epämukava olla sen kanssa. tietty joku toisenlainen vois olla parempi mulle, mutta en rupea kokeilemaan toista, kun ei esikoisen kanssakaan tarvinnu sit kuitenkaan.

nyt tää sairasämmä lähtee ensin mittaamaan verenpaineen (neuvolasta käskivät sitä seurata päivittäin kun on tota kutinaa sun muuta) ja sit jomo icea olkapäähän (sitä taas määrättiin tänään tohon vanhaan olkapäävamman hoitoon ettei pääse pahenemaan)

freya ja kirppu 15+5

Vierailija
14/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole ehtinyt kirjoitella, talossa koko keskikerros meni uusiksi eli keittiö ja vessaremppa, katot ja laattiat ja kaikki, tukehdun pölyyn:(

4 päivää hurahti Pariisissa ja juoksin itseni ihan puhki nähtävyyksissä.Nyt viikko Karibian Antigualla auringon alla:D takana. Nyt jaksaa taas puuskuttaa töissä. Lisäksi vielä 4 ja 3-vuotiaat lapsoset kintereillä kaiken aikaa.

Välistä huimaa aika lailla, molemmat paineet alle sadan, hemppari onneksi vielä 139 kun viikkoja on nyt 14+3. Närästys on alkanut vaivata, kummassakaan aiemmassa raskaudessa ei mokomaa vaivaa ollut. Lisäksi niitä kuuluisia kiinnikkeitä varmaan on, repii niin perhanasti ylösnoustessa, eka syntyi sektiolla (kasvotarjonta) ja pikkukakkonen alateitse normaalisti, tosi 14 yli la:n:). Nyt on la 11.10, venyy varmaan taas, olen varautunut.

Vaunuja olen hartaasti käynyt katselemassa ja yhdistelmät ostetaan, toivottavasti ne on kätsymmät kuin aiemmat Emmaljungat joissa vaunukoppa ja ratasosa olivat erikseen.

Nyt satsaan odotusajan vaatteisinkin ihan uudella innolla, vähän tuhlaillenkin:)..edellisillä kerroilla ostin vain käytännöllistä ja kauhistelin hintoja, no kalliita musta mammavaatteet on edelleenkin, mutta huuto.netti on edukkaampi kuin kaupat ja laatua sieltäkin saa.

Välillä musta on tuntunut että supistaa, mutta oiko se sitä jo olla? Näin varhain? Jotkut sanoo että kolmannella kerralla supisteee herkemmin, en tiiä sitten, tahti on ollut kova et kait se on mahdollista.

Ultrassa lötyi 3x3cm kysta, lääkäri ei pitänyt sitä vielä huolestuttavana, mutta onko kellään kokemusta? Missäs vaiheessa se sitten on huolestuttava ja mitäs sille raskausaikana voi tehdä? Mun ymmärtääkseni ei mitään? Vaikuttaako se esim. synnytystapaan?

Kahvi maistuu jo jonkin verran mutta muutama viikko tuli oltua ilman, kuvotti nii kauheena. Onneksi suklaakaan ei maistu, omenat vain:)Esikoisen kanssa tuli kiloja 19, kakkosen kanssa18 ja nyt meinaan kyll vähemmällä päästä, laihduttaminen oli kiven takana, ei jäänyt sairaalaan kuin vauvan painon verran:(

Iloista odotusta kaikille marrasmasuille:D

Vierailija
15/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Maukulle[/b] onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

[b]Isotikrulle[/b] tervetuloa mukaan Marrasmasuihin :-)

[b]Tappisella[/b] oli kyllä aikamoiset paineet! Eipä ihme, että päässä jyskyttää. Itsellänikin on ollut jo monta päivää päänsärkyä, mutta viime viikon neuvolassa verenpaine oli kyllä ihan normaali. Omalta osaltani syypäänä päänsärkyyn on kaiketi se progesteronihormoni.

[b]freyalle[/b] pikaista paranemista olkapään suhteen. Ilkeitä tuollaiset, varsinkin näin raskausaikana. Tuo parasetamolikin kuulemma on aika avuton särkylääke. Itse olen yrittänyt sitä vältellä viimeiseen asti, jotta sitten tosi kivussa saisin siitä edes jotain apua. Toivottavasti tuo helpotuksen sinullekin.

(.) Tänään meillä oli odotettu NP-ultra! Oli aivan valloittavaa nähdä taas pikkuinen, joka olikin jo varsin eri näköinen kuin varhaisraskauden ultrassa viikolla 8 ;-) Sellainen pullaukkohan siellä kohdussa köllötteli. Taitaa olla rauhallista sorttia, kun alussa hieman vanhemmille malttoi heilutella ja sitten vaan rauhassa jatkoi aamupäivätorkkujaan. On tainneet isän laiskottelugeenit siirtyä vauvaan. Niskapoimu jätettiin suosilla mittaamatta, niinkuin olimme jo aiemmin päättäneet. Muuten rakenteet näyttivät olevan kunnossa, ei ollut kolmea kättä tai kahta päätä. Lääkärin tutkaillessa tarkemmin kallon rakennetta sikiö näytti kyllä melkoisesti humanoidilta, mutta sekin selvinee sitten marraskuussa ;-D

RvaRuljanssi ja Nuu rv 12+0

Vierailija
16/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kuuntelu kerta meni jotenkin pieleen, vaikka kuinka siirtelin aparaattia, niin mitään ei kuulunut. Paitsi omat sydämenlyönnit. Sitten pitikin mennä esikoista paapomaan. Yritin uudelleen niin, että laitoin geeliä suoraan " kuuntelupäähän" ja tuli paljon vähemmän sotkua ja äänet kuuluivat! Vähänkö hienoa!

Tosi nopea toimitus oli kun tilasin ja maksoin viikonloppuna niin laite oli täällä jo tänään. kuuntelevauvaa.fi nettikaupasta ostin siis tämän ihan karvalakkimallin yhdellä säätimellä. Vähän katselin niitä kalliimpiakin, mutta sitten iski piheys.. Hyvin tuntuu tälläkin äänet kuuluvan!

Tämä lähtee nyt ihan täpinöissään tekemään ruokaa!

Rv 14 huomenna

Vierailija
17/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole taas tullut kirjoitettua, mutta lukemassa kyllä pitää aina käydä.

Tervetuloa uusille mukaan!!

Joku tuossa kirjoitteli, että on vältellyt särkylääkkeen ottamista. Itse kysyin eilen neuvolassa, että kuinka usein voi lääkettä ottaa kun viime viikolla oli ainakin neljänä päivänä pää kipeä. Terveydenhoitaja sanoi, että mieluummin kannattaa otta lääke kuin kärsiä kipua. Kivun kärsimisestä on kuulema enemmän haittaa.

Niitä sydänääniä sitten kuunneltiin ja voi että kun oli ihanaa!!! Pikkuinen meinasi koko ajan karata kun just saatiin äänet kuuluviin. Vilkas kaveri vissiin. Syke oli huimat 158.

Kaverini kertoi hänen terveydenhoitajan neuvolassa kertoneen, että kokenut hoitaja voi sydänäänistä kuulla lapsen sukupuolen. Voikohan se olla totta? onko kellään kokemusta?

Oma hoitajani oli sitä mieltä, että se on taikauskoa....tosin hänellä itsellään se oli pitänyt paikkansa omien lasten odotuksissa. Hhhmm....

Dragondream+kirppu 15+6

Vierailija
18/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemppa oli hyvä 125 ja pissa puhdas. Sydänäänet kuulu ihanasti (oli 150) ja tytötki pääs niitä kuuntelemaan ku leikki siellä neuvolatädin huoneessa. Illalla meillä leikittiinki sellasta et hepan, tyttöjen ja muiden lelujen masusa kuulu vau,vau,vau eli sellaset äänet ku vauvan sydänäänet ;) Tytöt jo odottaa et pääsee vaihtamaan vauvan vaippaa ja miettii kumpi vie likasen roskiin ja kumpi saa laittaa uuden...eli vauvaa jo kovasti odotellaan!

Aika pitkälle taitaa monella meistä pahoinvointi jatkua. Itelleki tuli tänään taas ihan kaamee olo ja sit ku en heti saanu syötyy ni jo lähti voimat taas. Tsemiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville, eiköhän kohta ala helpottaa!

Micaelia kyseli supistelusta: Mulla suurempien hommien eli imurointi ja lattianpesu tai muu vastaava jälkeen masu kovettuu ja tuntuu vähän ikävältä. Ei kuitenkaan satu niin ku kunnon supistuksissa. Ja repäisykipuja on tosiaan. Nykyään aivastan tai yskäsen kumarassa ni ei tunnu pahalta.

Tervetuloa Isotikrulle!

Ihania ultrauutisia oli taas ainakin Maukultaja RvaRuljanssilta! Meillä on sit huomenna kauan odotettu np-ultra :) Jännittää!

Lepäilehän Tappinen kunnolla. Hurjat verenpaineet sulla on joten kyllä on syytä ottaa nyt rennosti! Oon muuten iteki tuntenu jo reilu viikon pieniä lepatuksen tunteita masussa, ihanaa :)

Lumi-83 kyseli tukivyöstä: Mä hankin sen kuopusta oottaessa ja ois varmaan kannattanu jo esikoisen odotuksessa hankkii. Aion varmaan ottaa käyttöön nyt np-ultran jälkeen jos kaikki on hyvin. Mun selkä tulee kipeeks tosi helpolla ja musta siitä tukivyöstä on ollu apua.

Freya: paranemisia sun olkapäälle!

Shakatak: Hienoa ku löysit vauvan sydänäänet kotidobblerilla! Juttelin tänään neuvolan tädin kanssa ja ku kysyin et onko turvallista kuunnella pari kertaa viikossa ni sano et on. Eli näin saa ittelleen mielenrauhan!

Tarald ja tiitiäinen 13+3

Vierailija
19/19 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ensimmäisen kerran ollut pahoja repäisykipuja ja pientä supistusta. Kuurasin työauton ja vahasin sellaisella täryyttimellä ja otti tosi koville. Pitäisi muistaa ottaa rennosti ja olla huhkimatta mutta minkäs omalle luonteelleen voi..

Tänään meni miehellä hermo kovastikin kun kuulemma possutan kokoajan, eli meikäläisen hermo on ainakin tosi kireellä näköjään. Huomaan itsekin että muuttuu mieli sekuinneissa, itkettää ja naurattaa melkein yhtäaikaa..

Luin neuvolasta saadusta vauvakirjasta että viikon 12 jälkeen pitäisi ruveta helpottamaan tämä mielen myrskyäminen! Toivossa on hyvä elää! Ja oikeastaan tämä mielen myllerrys on ollut ainoa " raskausoire" , ei ole pahoinvointi oikeastaan meillä kyläillyt. Joten ilmeisesti tyytyväinen voin olla :)

Piti toivottaa tervetulleeksi uusi tikru ja jollekkin oli kommentoitavaakin, mutta onnellisesti unohdin nikit ja tarinat, pahoittelen ja tästä lähtien otan kynän ja paperin viereen :)

Kauniita unia!

Kukka 13 tasan :)