Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin kummin ristiäispukeutumisesta

Vierailija
31.05.2026 |

Valitsimme lapsellemme kummiksi ystäväni, jonka olen tuntenut useamman vuoden. Olen aina pitänyt ystävääni järkevänä, on akateeminen ja fiksussa ammatissa. Kummi erosi aviomiehestään pari kuukautta ennen ristiäisiä.

Järkytyin, millaisiin vaatteisiin pukeutuneena kummi tuli kirkkoon lapsen ristiäisiin. Muilla oli siistit, asialliset juhlavaatteet, kuten kuuluukin olla. Kummi oli laittanut ylleen vesirajaminimekon, hyvä ettei takapuoli näkynyt. Eikä mitään sukkahousuja ja korkeat korot jalassa. Siellä seisoi kirkossa edessä, reidet ja sääret ihan paljaana. Pisti todella silmään, kun muuhun juhlaväkeen vertasi. Enkä ole koskaan nähnyt häntä tuollaisissa vaatteissa.

Mikä saa ihmisen pukeutumaan tällä tavalla ristiäisiin? En voi ymmärtää.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat niin hölmöjä nykyään. Itseään pitää yrittää paljastaa joka mutkassa. Tyyli hukassa monella.

Te miehet taas pervoja, joilla ei pysy silmä eikä kulli kurissa. Nainen on teille aina vääränlainen vaikka kulkisi säkissä.

Vierailija
22/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on murheet joillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan sinkkuuntuneilla esiintyy joskus juhlapukeutumisen suhteen ylilyöntejä. Mennään liian lyhyissä mekoissa juhliin, joihin ne mekot eivät kuulu. Ehkä halutaan testata omaa viehätysvoimaa.

Myönnän tehneeni myös itse näin. Takana kipeä ero ja mietin, kelpaanko ikinä kellekään. Työpaikan pikkujouluihin puin aivan liian lyhyen pikkumustan. Työpaikan naiset eivät tykänneet. Eikä siis olleet mitkään baaripikkujoulut, vaan siisti jouluateria.

M48

Vierailija
24/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon että ristiinpukeutumisesta, mutta tämä olikin joku ihan oman sukupuolen mekko vaan...

Vierailija
25/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se piti vielä sanoa, että tuollaisen pukeutumisen jotenkin ehkä ymmärtäisin 18-vuotiaalta, joka ei ymmärrä etiketin päälle. Mutta on yli kolmekymppisestä ihmisestä kyse.

Ap

Mikäs ikäraja niissä vaatteissa muka on?

Ei vaatteilla ole ikärajaa, mutta järjenkäyttö yleensä lisääntyy iän myötä. Teininä ja parikymppisenä ei välttämättä käsitä, että kaikki vaatteet eivät sovi joka paikkaan. Vaikka itse kuinka tykkäisi Himistä, ei kyseisen bändin musta bändipaita ole hautajaisvaate, vaikka musta onkin. Tai jos oma suosikki on avonainen minimekko, niin sen mekon paikka on baarireissu kaverien kanssa eikä Irmeli-mummon syntymäpäiväjuhlat. 

Ap

Vierailija
26/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut ristiäisissä, missä kummilla ( mies) oli huppari. Ikä myös noin 30 vuotias.

Vierailija
27/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan sinkkuuntuneilla esiintyy joskus juhlapukeutumisen suhteen ylilyöntejä. Mennään liian lyhyissä mekoissa juhliin, joihin ne mekot eivät kuulu. Ehkä halutaan testata omaa viehätysvoimaa.

Myönnän tehneeni myös itse näin. Takana kipeä ero ja mietin, kelpaanko ikinä kellekään. Työpaikan pikkujouluihin puin aivan liian lyhyen pikkumustan. Työpaikan naiset eivät tykänneet. Eikä siis olleet mitkään baaripikkujoulut, vaan siisti jouluateria.

Niin, naisia jostain kumman syystä ärsyttää toisten pukeutuminen. Mua ei ärsytä, itse olen sairaalloisen lihava ja pukeudun kaapuihin, mutta ei haittaa jos jollain nätillä on minihame.

Vierailija
28/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut ristiäisissä, missä kummilla ( mies) oli huppari. Ikä myös noin 30 vuotias.

Ihan vakio nykyään. Osa tulee verkkareissa tai farkuissa ristiäisiin. Mutta yleensä nämä on perhe/sukukohtaisia. Joillakin on juhlavaatteet ja joidenkin juhlissa kaikki ovat pukeutuneet vähän niin ja näin.

T. suntiona kirkossa

Vierailija
29/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylitöntä ystävältäsi joka tapauksessa.

Vierailija
30/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun valmistujaisissa oli vanhemmilla miehillä puvut päällä, ja osalla nuoremmistakin. Lopuilla oli jotkut siistit chinot ja bleiserit. Miehen veli ilmaantui paikalle kulahtaneessa hupparissa.

Juu, kirjoitin kutsuun että pukukoodi on vapaa, mutta en silti tajua tuollaista millään.

Vierailija
31/31 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissäni oli avioeron kokenut nainen, joka laihtui eronsa jälkeen paljon. Alkoi pukeutua juuri tuolla tavalla paljastavasti, osa vaatteista oli läpinäkyviä jne. Jäi itselleni olo, että halusi esitellä "uutta kroppaansa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän