Orpokin väittää työttömiä sairaiksi
Mitä ihmettä tämä on?
Kaikki pitäisi laittaa lääkäriin. siis mitä ihmettä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Näyttää itse sairaalta.
Tyhmyys ei ole sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Orpo elää kokoomusideoligian mukaan, ja siinä työttömät ovat itse syyllisiä tilanteeseensa. Siksi hän nimittelee heitä sairaiksi.
Huvittavaa tässä on se että kyseessä on mies joka ei olisi pärjännyt päivääkään yksityisellä sektorilla. Yhden kesän taisi olla housuja myymässä, ja sekin sukulaisen firmassa. Olisi kyllä mahtavaa nähdä kuinka tämä lapanen yrittäisi pärjätä vaikka kuukauden jonkun firman palkkalistoilla.
Hyvä kirjoitus kokoomus Orposta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osin Orpo on oikeassa. Varmasti työttömien joukossa on tuhansittain ihmisiä, joiden työkyky on suurelta osin mennyt. Ja ikäkin sitä luokkaa ettei töihin oteta. Lähellä 60v tai sen yli vois päästää eläkkeelle. Osa nuoremmistakin voi potea pitkäaikaissairauksia.
Suomen pitkäaikaistyöttömät on yli 45 v korkeakoulutettuja, joilla parikynkymmen vuoden työkokekemus.
Minä olen työttömyyden kovinta ydintä. Ikäni on yli 40 ja olen kaikkia palkkaavia ihmisiä osaavampi. Minulla on markkinoiden halutuin korkeakoulututkinto ja opin mitä tahansa todella nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Orpo pyrkii rakentamaan asenneilmastoa, jossa uskotaan kaikkien työttömien työnhakijoiden olevan viallisia palkattavaksi
Moni onkin. Irtisanomiset koskevat usein heitä, kenellä on eniten sairauspoissaoloja. Siis ihan tilastojen mukaan. Eivätkä sairaat ihmiset ole kovin haluttua työvoimaa. Heidän työttömyytensä pitkittyy hyvin helposti.
Itse sain työskennellä monta vuotta vielä silloinkin kun olin osa työkyvyttömyyseläkkeellä. Mutta lopulta tuli lappu yt:ssä.
Nyt ei ole enää ollenkaan työkykyä jäljellä, mutta työttömille ei myönnetä tk-eläkkeitä, koska ei ole työpaikkaa josta voisi jäädä eläkkeelle. - Todella huono perustelu, jonka tarkoitus on vain kyykyttää työkyvyttömiä työttömiä.
Näinhän se Saksassakin alkoi. Ulkomaalaiset, vasemmistolaiset ja työttömät syöpäläiset kammataan täikammalla läpi ja ongelma ratkaistaan.
tehdas lopettaa- ai kaikki onkiii jotain sairaita- haloo mulkvisti- on opintolainaa, louöutusta 2- 7 vuotta- ei ooooooooooooooo oma syy. mee kyr-----pä kaivoon. hätä kodeissa-
Missä Orpo näin sanoo ? Minäkin olen moninivelrikon takia kyvytön tekemään työtäni, ei paikat kestä, eikä kukaan ottaisi edes yli 50 vuotiasta apuvälineiden kanssa kulkevaa töihin.
Kaikki muu on Petskusta sairasta kuin jykän majoneesivarressa heiluminen. Jykällä paikat jo ihan verslihalla.
Orpo on merkki omasta ajastaan. Joskus ammoisina aikoina, silloin kun itse vielä kokoomusta äänestin, puolueessa oli vielä sivistysporvareita ja sivistystä ihan oikeasti puolueessa vielä arvostettiin. Nämä ajat ovat jo kaukana takana, ja Orpo on merkki siitä millaista aikaa elämme nyt eli se että sivistyksellä pyyhitään takapuolta. Nykyinen puolue on muuttunut persujen pikkutakkiosastoksi, ja suunta on alaspäin.
Ei voi kuin ihmetellä kuinka puolueella on niin vankka kannatus palkansaajien joukossa vaikka puolue tekee kaikkensa että palkansaajien asema saataisiin tuhottua.
Orpon kannattaisi käyttää jäljellä olevan pm-aikansa niiden 100 000:n työpaikan luomiseen, jos haluaa jättää positiivisen perinnön seuraajilleen.
Miljonääri voi olla terve työtön. Mikäli ei ole firmaa. Tai joku muu vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se Saksassakin alkoi. Ulkomaalaiset, vasemmistolaiset ja työttömät syöpäläiset kammataan täikammalla läpi ja ongelma ratkaistaan.
Eikö tuo ole Persujen ohjelmistosta.
Vierailija kirjoitti:
Orpo on merkki omasta ajastaan. Joskus ammoisina aikoina, silloin kun itse vielä kokoomusta äänestin, puolueessa oli vielä sivistysporvareita ja sivistystä ihan oikeasti puolueessa vielä arvostettiin. Nämä ajat ovat jo kaukana takana, ja Orpo on merkki siitä millaista aikaa elämme nyt eli se että sivistyksellä pyyhitään takapuolta. Nykyinen puolue on muuttunut persujen pikkutakkiosastoksi, ja suunta on alaspäin.
Ei voi kuin ihmetellä kuinka puolueella on niin vankka kannatus palkansaajien joukossa vaikka puolue tekee kaikkensa että palkansaajien asema saataisiin tuhottua.
"persujen pikkutakkiosasto" :D
Hallitushan on itse oikein tunkemalla tunkenut kortistoon heitä, jotka eivät sinne kuulu. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku saattaisi väittää orpoa sairaaksi....
Täällä yx! Onhan tuo sairasta jos pitää paikkaansa...ei hyvää päivää, toi ukko on paxxkapää...
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se sairaus, joka puhkeaa työsuhteen päättymisestä?
Niitä on runsaasti eikä niistä koskaan ole lääkärintodistusta. Tälläkin palstalla työttömät selittävät, että ei voi tehdä töitä, koska selkä tai jalka kipeä, ahdistaa, masentaa. Nyt Orpo ottaa jutut tosissaan ja työtön suuttuu, että ei minun sanaani saa epäillä!
Vierailija kirjoitti:
Hallitushan on itse oikein tunkemalla tunkenut kortistoon heitä, jotka eivät sinne kuulu. Sitä saa mitä tilaa.
Hallitus halusi, että ihminen ei saa valita toimeentulotukea, jos on työkykyinen. Onhan se hassua, että saa saman verran tukia, jos ilmoittaa, ettei ole työkkärin asiakas tai jos erehtyy työkkärin asiakkaaksi.
Työttömät on sairaita ja hallitus vähentää sekä työttömyyskorvauksia että terveydenhoitoa. Oppivatpa olemaan!
Kyllä mulle märkä sari kelpaisi. Ajattelen ihan toista saria. Huh sentään ihan huippaava ajatus.