Orpokin väittää työttömiä sairaiksi
Mitä ihmettä tämä on?
Kaikki pitäisi laittaa lääkäriin. siis mitä ihmettä?
Kommentit (68)
Joko siellä edsukunnassa on kaikille poliitikoille tehty huumeseulonta?
Vierailija kirjoitti:
Orpon kannattaisi käyttää jäljellä olevan pm-aikansa niiden 100 000:n työpaikan luomiseen, jos haluaa jättää positiivisen perinnön seuraajilleen.
Eiköhän se keksi jonkun tilastokikkailun, jonka turvin voi väittää luoneensa 100 001 työpaikkaa.
Me sairaat, työkyvyttömät työttömät, osaamme kyllä mennä lääkäriin ilman pääministerin käskyäkin. Ongelma vaan on se, että Kelan asiantuntijalääkärit ovat sitä mieltä, että olemme terveitä ja työkykyisiä.
Suurin osa työttömistä on kuitenkin terveitä ja työkykyisiä ja työhaluisia.
Me sairaat työttömät haluaisimme asianmukaista hoitoa ja sairaille tarkoitettuja sosiaalietuuksia. Osa meistä saattaa jonain päivänä olla vielä työkykyisiä ja työkuntoisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpon kannattaisi käyttää jäljellä olevan pm-aikansa niiden 100 000:n työpaikan luomiseen, jos haluaa jättää positiivisen perinnön seuraajilleen.
Eiköhän se keksi jonkun tilastokikkailun, jonka turvin voi väittää luoneensa 100 001 työpaikkaa.
Kokoajan vähenee tilastoissa työttömät koska pitkään yli vuoden työttömät ei enää ole tilastossa mukana. Tuon keksi sanna, yhdessä yössä parani työllisyys yli 100 000 työttömän poistamalla.
Jännä että suomalainen mies ei kelpaa työvoimaksi mutta reserviin kelpaa 60 vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se sairaus, joka puhkeaa työsuhteen päättymisestä?
Niitä on runsaasti eikä niistä koskaan ole lääkärintodistusta. Tälläkin palstalla työttömät selittävät, että ei voi tehdä töitä, koska selkä tai jalka kipeä, ahdistaa, masentaa. Nyt Orpo ottaa jutut tosissaan ja työtön suuttuu, että ei minun sanaani saa epäillä!
Minulla tekisi oikeasti potkia persuuksille niitä jotka selittävät "ahdistaa ja oon varmaan vähän masentunut" ja siksi työkyvytön. Jos noiden takia olisi jääty viime vuosituhannella eläkkeelle tai edes saikulle, Suomi olisi täysin kehitysmaa
Vierailija kirjoitti:
Miljonääri voi olla terve työtön. Mikäli ei ole firmaa. Tai joku muu vastaava.
Köyhäkin työtön voi olla terve työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää itse sairaalta.
Sydän oikealla ja kalja maistuu huolestuttavan usein. Vähemmästäkin näyttää sairaalta ja onhan petteri saikuttanut aika paljon.
Darraorpolla kun on se sydäntautikin
Ei pidä. Kyllä työtön käy itse lääkärissä, jos raha riittää. Raha leikattu.
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI keinot halutaan käyttöön kansalaisten saamiseksi työhön kiinni. Kokoomuksen mukaan työvoimareserviä löytyy myös osatyökykyisistä ihmisistä.
Vaikkapa työkyvyttömyyseläkkeellä olevalle on mahdollistettava palaaminen työelämään, kokeilemaan, miten työt sujuisivat. Jos työssä oleminen osoittautuu mahdottomaksi, henkilö voi palata eläkkeelle.
Kokoomuksen mukaan työkalupakkiin tulee järjestelytuki. Tämän rahan turvin osatyökykyiselle ihmiselle hankittaisiin työvälineitä, joiden avulla hän selviää työvelvoitteistaan.
On siellä oikeasti vaikeasti sairaita ja monisairaitakin työnhakijoina, koska nykyään on vaikeampi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle ja sairauspäivärahat tulevat nopeasti täyteen. Kuntoutuskaan ei auta kaikkia, koska terveydentila on yksinkertaisesti heikko. Nykyään työpaikoista on kova kilpailu, joten vaikeimmin sairaat eivät työllisty ja joutuvat hakemaan työttömyysetuutta. Tietystikään kaikki työttömät eivät ole pitkäaikaissairaita, mutta kyllä siellä on sairaitakin joukossa.
Eikös se ole hyvä asia, jos lääkäri tutkii, ja yrittää auttaa niitä, jotka ei kykene töihin, jos vaikka olisi mahdollista toipua työkykyiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI keinot halutaan käyttöön kansalaisten saamiseksi työhön kiinni. Kokoomuksen mukaan työvoimareserviä löytyy myös osatyökykyisistä ihmisistä.
Vaikkapa työkyvyttömyyseläkkeellä olevalle on mahdollistettava palaaminen työelämään, kokeilemaan, miten työt sujuisivat. Jos työssä oleminen osoittautuu mahdottomaksi, henkilö voi palata eläkkeelle.
Kokoomuksen mukaan työkalupakkiin tulee järjestelytuki. Tämän rahan turvin osatyökykyiselle ihmiselle hankittaisiin työvälineitä, joiden avulla hän selviää työvelvoitteistaan.
Ei ole mitenkään realistista, että he kaikki saisivat työpaikan ja työllistyisivät. Täyttä haihattelua. Tätä yritettiin jo Työkanava-valtionyhtiöllä, mutta työllistämistulokset jäivät heikoiksi. Osatyökykyisille on jo erilaisia tukia apuvälineiden hankintaan työpaikalle. On ollut jo vuosia. Tälläkin hetkellä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva voi palata tekemään työtä työelämään, joten mitä ihme horinaa tää postaus on. Eläkkeen määrä sovitellaan palkkatuloihin.
Mitäs jos joku leimaisi kansanedustajat sairaiksi samalla tavalla kuin köyhät leimattu edustajien toimesta? Miksi on ok kohdella köyhiä potilaana tai rikollisena? Puutoksissa kyllä sairastuu osa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole hyvä asia, jos lääkäri tutkii, ja yrittää auttaa niitä, jotka ei kykene töihin, jos vaikka olisi mahdollista toipua työkykyiseksi.
Ei. Se on medikalisaatiota, jossa manipuloidaan ihmisiä väkisin töihin mihin vain tai sairaaksi. Valehtelua, kiristämistä. Kyllä osalla on vaivoja muttei ne muuksi muutu. Raha auttaa lääkäriin ne jotka sinne haluavat, että itse käy. Työkkärillä ym taas on hyväveliverkosto mihin raha virtaa.
Vierailija kirjoitti:
Orpo elää kokoomusideoligian mukaan, ja siinä työttömät ovat itse syyllisiä tilanteeseensa. Siksi hän nimittelee heitä sairaiksi.
Huvittavaa tässä on se että kyseessä on mies joka ei olisi pärjännyt päivääkään yksityisellä sektorilla. Yhden kesän taisi olla housuja myymässä, ja sekin sukulaisen firmassa. Olisi kyllä mahtavaa nähdä kuinka tämä lapanen yrittäisi pärjätä vaikka kuukauden jonkun firman palkkalistoilla.
Ilmeisesti persujen sairas ja Suomelle tuhoisa ideologia tarttunut Orpoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se sairaus, joka puhkeaa työsuhteen päättymisestä?
Niitä on runsaasti eikä niistä koskaan ole lääkärintodistusta. Tälläkin palstalla työttömät selittävät, että ei voi tehdä töitä, koska selkä tai jalka kipeä, ahdistaa, masentaa. Nyt Orpo ottaa jutut tosissaan ja työtön suuttuu, että ei minun sanaani saa epäillä!
Minulla tekisi oikeasti potkia persuuksille niitä jotka selittävät "ahdistaa ja oon varmaan vähän masentunut" ja siksi työkyvytön. Jos noiden takia olisi jääty viime vuosituhannella eläkkeelle tai edes saikulle, Suomi olisi täysin kehitysmaa
Vain sivistymätön moukka puhuu mielenterveysongelmista tähän sävyyn. Oletko ylpeä sivistymättömyydestäsi?
Jotkut vain eivät synny työntekijöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se Saksassakin alkoi. Ulkomaalaiset, vasemmistolaiset ja työttömät syöpäläiset kammataan täikammalla läpi ja ongelma ratkaistaan.
Eikö tuo ole Persujen ohjelmistosta.
Ainakin heidä puheiden mukaan kaikki, siis aivan kaikki, ongelmat maassamme johtuvat ulkomaalaisista ja vasemmistosta. Ja vasemmisto tarkoittaa kaikkia ei-persuja, luonnollisesti.
Kyse on propagandasta mustamaalaa suomalaisia työttömiä että voi roudaa joka työpaikan täyteen siirtolaistyövoimaa. Suomalaiset kortistoon ja invalidisoidaan ajatuksissa. Sairasta touhua miettikää että toi päättää sitten työttömiä koskevista asioista.