Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatettiinko teidät nöyristelemään muita, esim juhlissa pitää hakea ruoka viimeisenä jne?

Vierailija
31.05.2026 |

Oliko teidän lapsuudenperheessä tämmöstä kasvatusmallia, että esim juhlissa piti hakea ruoka viimeisenä. Antaa muiden hakea ensin.

Kaupan parkkipaikalla auto kauas huonoimpaan ruutuun, että kaikki muut ihmiset pääsee lähemmäs jne.

Ei saa pukeutua kirkkaisiin väreihin/huomiota herättävästi ettei muut ihmiset ihmettele ja pahoita mieltään. Ihan sama vaikka olisi omat synttärit tai häät, mahdollisimman huomaamaton reppana täytyy olla.

Sellaista lähes "anteeksi että olen olemassa" -tyyliä.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa valkroskajuhlissa JONOTETAAN kahvipöytään? 😆 Nykyään on pöytiintarjoilu jopa keskiluokalla. 

Ihanko tosissasi kysyt? Minä olen ollut lukemattomissa juhlissa, häissä, hautajaisissa, syntymäpäivillä jne, joissa on noutopöydät (buffet tyyliin) ja todellakin jonotetaan. Jos johlat järjestetään jossain ravintolassa, niin sitten saattaa olla pöytiin tarjolu.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus, ei ole opetettu nöyristelenään, mutta on opetettu käyttäytymään - ensimmäisenä ei tarvitse rynnätä, eikä kiilata muiden ohi.

Vierailija
82/86 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa valkroskajuhlissa JONOTETAAN kahvipöytään? 😆 Nykyään on pöytiintarjoilu jopa keskiluokalla. 

Ihanko tosissasi kysyt? Minä olen ollut lukemattomissa juhlissa, häissä, hautajaisissa, syntymäpäivillä jne, joissa on noutopöydät (buffet tyyliin) ja todellakin jonotetaan. Jos johlat järjestetään jossain ravintolassa, niin sitten saattaa olla pöytiin tarjolu.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus, ei ole opetettu nöyristelenään, mutta on opetettu käyttäytymään - ensimmäisenä ei tarvitse rynnätä, eikä kiilata muiden ohi.

Mutta jonkun pitää olla ensimmäinen, joten miksipä se et voisi joskus olla sinä. Itseä ei pidä vähätellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kasvatettu nöyräksi, mutta kasvatettiin käytöstavoille. Kun olin lapsi niin oli itsestään selvää että sukujuhlissa noutopöytään mentiin ikäjärjestyksessä (noin sukupolven tarkkuudella), naiset ensin.

Ikäjärjestys? Voi vi..ttu. 

Ihmiset yleisesti ottaen ymmärtävät kunnioittaa toista ihmistä ja ottaa huomioon erityisesti vanhemmat ihmiset.

Kyllä ymmärrän. Tuosta minun v. viestistä tehtiin väärät päätelmät ja vielä haukutaan. Kunnioitan muita ihmisiä. Otan toiset ihmiset huomioon. Olen ollut yli 30 vuotta työelämässä. On 2 ammatillista koulutusta. Olen parisuhteessa ja on aikuinen lapsi.

Mutta ikäjärjestyksestä en ole täysin samaa mieltä tuossa kahvin ottamisessa kylässä.

Ihan asiallista, se vain että asiansa saa usein paremmin perille kun ei anna itsestään keskenkasvuista kuvaa käyttämällä ensimmäisenä v sanaa. 

Vierailija
84/86 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa mistä lasten käytöstavat ovat peräisin.

Vierailija
85/86 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo parkkiruutujuttu on kyllä aika paha.

Tuollaiset vanhemmat pitäisi saattaa edesvastuuseen.

Vierailija
86/86 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tuohon suuntaan. Mutta lähinnä tuo päti arjessa, ei niinkään juhlissa. Meillä kursailu oli koko suvun tapa, siinä "eiku mee SÄ ensin" - teatterin aikana ehti kuppiin kaadettu kahvi jäähtyä. Ihan hiton typerää, näin jälkikäteen ajatellen.

Emäntänä loukkaannun kursailusta. Mun vaivalla värkkäämät tarjoilut happanee pöydällä, kun kilpaillaan siitä kuka on nöyrin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi