Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanskan mallissa perustoimeentulotuen suuruus n. 1600 eur / kk

Vierailija
31.05.2026 |

Menen kyllä risusavottaan 6h/pv tuota vasten.

Kommentit (187)

Vierailija
181/187 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä menisi tukia vastaan töihin ellei ole samat edut kuin työsuhteessa eli vakuutus, eläke ja työterveyshuolto. Siinä tapauksessa se olisi työsuhde eli saisi palkkaa työstä eikä tukea työstä. Tuo systeemi luo kahden kerroksen väkeä samoihin työtehtäviin.

Tuo himmeli, jolla Tanskassa tuota työttömien työllistämistä järjestetään, maksaa miljoonia joka vuosi. Työvaatteet, kuljetus, organisointi, valvominen, työkalut ja koneet, niiden ostaminen, kuljettaminen, huoltaminen, korjaaminen ym ym byrokratia viranomaisten suuntaan. Vähemmän rahaa menisi kun palkkaisi suoraan työsuhteeseen työttömiä. Ei mitään järkeä. Tulee vaan turhan monimutkainen byrokraatinen  himmeli.

Jos kuvio tulee kalliiksi, sitä kannattaa muuttaa, mutta  voihan se vaihtoehto olla tulevaisuudessa myös niin, että tukia vastaan töihin tai ei tukia.

Vierailija
182/187 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisi 1600 kuussa käteen, ei matalapalkka-aloille jäisi ketään töihin. Siksi se ei meille käy. T. Suomen yrittäjät

Ei pidä paikkaansa alkuunkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/187 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin niistä kuvista, että paskat valjaat olivat antaneet risusavottalaisille. Vastaavilla ei kukaan metsuri tekisi päivääkään töitä.

Maksaako kunta risusavottalaisille suojavarusteet, kuten turvakengät ja viiltosuojatekstiilit? 
Jos sattuu vahinkoja, on työnantaja aina vastuussa. Työtapaturmia puidaan oikeuksissa.

Ruvetaanko laskemaan paljonko risusavotointi maksaisi kunnille? Monta pitäisi palkata vahtimaan ja montako autoa pitäisi järjestää? Mitä maksaisi löpöt ja vakuutukset?Turvallisuusasioiden takia kaikki pitäisi turvatyökortittaa. Kaikille pitäisi hommata kaikki turvavarusteet, ettei kyseeseen tulisi työturvallisuusrikkumus.

Tai sitten helpompia töitä eikä mitään hirveää valvontaa. Esim. jonnekin puistoon tai tien varteen harava kourassa, ja kun tietty alue on haravoitu, voi soittaa valvojan tsekkaamaan ja jos homma OK, pääsee kotiin tai seuraavaan tehtävään.

Vierailija
184/187 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen kanssa aina lähellehän Suomessakin tuonne pääsee. Joten ihan hyvä, että Suomeenkin otetaan se vastikkeellinen malli käyttöön. Ja monethan näistä alkaa työllistämään itseänsä muuten, alkaa kummasti motivaatio nousta töiden tekoon, kun tuetkaan ei tilille tule sohvalla makaamalla ja kaljaa juoden.

Niin mutta kun kaikki eivät saa asumistukea!!!! Totta kai sitä voisi tehdä jotain yleishyödyllistä ihan tosi mielellään jos saisi 1500€/kk käteen tämän nykyisen 590€:n sijaan josta 500€ menee suoraan omistusasunnon asumiskuluihin. 

Vierailija
185/187 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin niistä kuvista, että paskat valjaat olivat antaneet risusavottalaisille. Vastaavilla ei kukaan metsuri tekisi päivääkään töitä.

Maksaako kunta risusavottalaisille suojavarusteet, kuten turvakengät ja viiltosuojatekstiilit? 
Jos sattuu vahinkoja, on työnantaja aina vastuussa. Työtapaturmia puidaan oikeuksissa.

Ruvetaanko laskemaan paljonko risusavotointi maksaisi kunnille? Monta pitäisi palkata vahtimaan ja montako autoa pitäisi järjestää? Mitä maksaisi löpöt ja vakuutukset?Turvallisuusasioiden takia kaikki pitäisi turvatyökortittaa. Kaikille pitäisi hommata kaikki turvavarusteet, ettei kyseeseen tulisi työturvallisuusrikkumus.

Ei näitä mitata pelkästään rahassa, mitä toiminnan järjestäminen kustantaa. Toiminnasta on muitakin hyötyjä. Esimerkiksi syrjäytymisen ehkäiseminen ja pimeän työn estäminen. Toiminta voi tosiaan olla paljon muutakin kuin risusavottaa. Tärkeää siinä on säännöllinen, valvottu ja johdettu työ. 

Miksi sen pitää olla valvottua ja johdettua?

No, koska nykysuomen pakanoilla kunnon (piilo)kommunistisessa maassa kuuluu olla oikea, aito gulag -systeemi ja kapot ja nk. kansalaisen VALVONTAkyttäys kaikessa.

Vierailija
186/187 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työtön vaan loisii kun Tanskassa pitää tehdä kaikenlaista saadakseen työttömyyskorvausta. Laiskurityötön ei tietenkään työllistu kun kukaan työnantaja ei halua iskeä käteensä paskaan.

Yritäpä saada se tanskalainen työtön Suomen tukitasolla risusavottaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/187 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on niin että arktisessa pakanamaassa jossa vieläpä kaikki on kallista, alle 600€/kk työn teettäminen minimialmulla kiristämällä on 2026 uutta orjuutta, noin onneton raha ei ole millään tavalla palkka, eikä valtiolta asiallista toimintaa vaan alistamista. Lähinnä kommunismia ja gulageja. Miksi olette aina niin pahoja ja ilkeitä teitä kylmässä pakanamaassa vähemmän onnekkaalle, köyhälle lähimmäiselle, ehkäpä koska olette julmia, Jumalattomia pakanoita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi