Tanskan mallissa perustoimeentulotuen suuruus n. 1600 eur / kk
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Jos saisi 1600 kuussa käteen, ei matalapalkka-aloille jäisi ketään töihin. Siksi se ei meille käy. T. Suomen yrittäjät
Ei pidä paikkaansa alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin niistä kuvista, että paskat valjaat olivat antaneet risusavottalaisille. Vastaavilla ei kukaan metsuri tekisi päivääkään töitä.
Maksaako kunta risusavottalaisille suojavarusteet, kuten turvakengät ja viiltosuojatekstiilit?
Jos sattuu vahinkoja, on työnantaja aina vastuussa. Työtapaturmia puidaan oikeuksissa.Ruvetaanko laskemaan paljonko risusavotointi maksaisi kunnille? Monta pitäisi palkata vahtimaan ja montako autoa pitäisi järjestää? Mitä maksaisi löpöt ja vakuutukset?Turvallisuusasioiden takia kaikki pitäisi turvatyökortittaa. Kaikille pitäisi hommata kaikki turvavarusteet, ettei kyseeseen tulisi työturvallisuusrikkumus.
Tai sitten helpompia töitä eikä mitään hirveää valvontaa. Esim. jonnekin puistoon tai tien varteen harava kourassa, ja kun tietty alue on haravoitu, voi soittaa valvojan tsekkaamaan ja jos homma OK, pääsee kotiin tai seuraavaan tehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen kanssa aina lähellehän Suomessakin tuonne pääsee. Joten ihan hyvä, että Suomeenkin otetaan se vastikkeellinen malli käyttöön. Ja monethan näistä alkaa työllistämään itseänsä muuten, alkaa kummasti motivaatio nousta töiden tekoon, kun tuetkaan ei tilille tule sohvalla makaamalla ja kaljaa juoden.
Niin mutta kun kaikki eivät saa asumistukea!!!! Totta kai sitä voisi tehdä jotain yleishyödyllistä ihan tosi mielellään jos saisi 1500€/kk käteen tämän nykyisen 590€:n sijaan josta 500€ menee suoraan omistusasunnon asumiskuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin niistä kuvista, että paskat valjaat olivat antaneet risusavottalaisille. Vastaavilla ei kukaan metsuri tekisi päivääkään töitä.
Maksaako kunta risusavottalaisille suojavarusteet, kuten turvakengät ja viiltosuojatekstiilit?
Jos sattuu vahinkoja, on työnantaja aina vastuussa. Työtapaturmia puidaan oikeuksissa.Ruvetaanko laskemaan paljonko risusavotointi maksaisi kunnille? Monta pitäisi palkata vahtimaan ja montako autoa pitäisi järjestää? Mitä maksaisi löpöt ja vakuutukset?Turvallisuusasioiden takia kaikki pitäisi turvatyökortittaa. Kaikille pitäisi hommata kaikki turvavarusteet, ettei kyseeseen tulisi työturvallisuusrikkumus.
Ei näitä mitata pelkästään rahassa, mitä toiminnan järjestäminen kustantaa. Toiminnasta on muitakin hyötyjä. Esimerkiksi syrjäytymisen ehkäiseminen ja pimeän työn estäminen. Toiminta voi tosiaan olla paljon muutakin kuin risusavottaa. Tärkeää siinä on säännöllinen, valvottu ja johdettu työ.
Miksi sen pitää olla valvottua ja johdettua?
No, koska nykysuomen pakanoilla kunnon (piilo)kommunistisessa maassa kuuluu olla oikea, aito gulag -systeemi ja kapot ja nk. kansalaisen VALVONTAkyttäys kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen työtön vaan loisii kun Tanskassa pitää tehdä kaikenlaista saadakseen työttömyyskorvausta. Laiskurityötön ei tietenkään työllistu kun kukaan työnantaja ei halua iskeä käteensä paskaan.
Yritäpä saada se tanskalainen työtön Suomen tukitasolla risusavottaan.
Sehän on niin että arktisessa pakanamaassa jossa vieläpä kaikki on kallista, alle 600€/kk työn teettäminen minimialmulla kiristämällä on 2026 uutta orjuutta, noin onneton raha ei ole millään tavalla palkka, eikä valtiolta asiallista toimintaa vaan alistamista. Lähinnä kommunismia ja gulageja. Miksi olette aina niin pahoja ja ilkeitä teitä kylmässä pakanamaassa vähemmän onnekkaalle, köyhälle lähimmäiselle, ehkäpä koska olette julmia, Jumalattomia pakanoita?
Jos kuvio tulee kalliiksi, sitä kannattaa muuttaa, mutta voihan se vaihtoehto olla tulevaisuudessa myös niin, että tukia vastaan töihin tai ei tukia.