Thaimaa lasten kanssa
Hei,
ollaan lähdössä ensi viikolla thaimaaseen koh samuille ja koh taolle 3v lapsen kanssa. Mitenkäs on mennyt teillä matkat?
Kertokaahan kaikenlaista reissuistanne esim. miten pitkä lentomatka sujui. Niin ja oisko teillä suositella jotain hyvää aurinkorasvaa lapselle?
Kommentit (4)
Aika myöhäinen ajankohta lähteä Thaimaahan. Olin pari kuukautta sitten ja silloinkin oli jo liian kuuma. Joten mitähän se nyt on? 40 astetta päivin öin ja vielä taitaa olla alkamassa sadekausi, joten ilman kosteus on 100%. Voi olla todella tukalat oltavat? No, tämä kyllä vain arvelua. Hyttysistä ei ollut minkäänlaista riesaa taas meidän matkalla. Ainoa ISO ongelma on se, että saako siinä kuumuudessa lapset syömään ja juomaan riittävästi. Pidä sipsipussi mukana, että saavat edes suoloja.
Lennoissa ei ole mitään ropleemaa, jos yölento.
Minun mielestäni Thaimaa ei ole niin ihmeellinen paikka kuin mitä siitä hehkutetaan. Mieluummin olen omassa saunassa kuin yötä päivää hiki pinnassa toisella puolella maapalloa. Ainoa todella ihana asia oli lämmin meri! Sinnekin kannattaa mennä aamupäivällä ennen kuin aurinko kuumentaa rantahiekan polttavan kuumaksi! Ilman kenkiä jalkapohjat palaa, ihan oikeesti!
Hyvää matkaa kuitenkin toivottaa pettynyt Thaimaan kävijä
Harmi, että olit Kala pettynyt matkaan, mä kun olen kuullut vaan positiivisiä kommentteja thaimaan matkaajilta.
Finnairin lento on mennessä yölento, mutta tullessa päivälento,muistaakseni lähtee joskus kahdentoista aikaa päivällä kohti suomea. Joten ainakin mennessä matka menee varmaankin ihan ok:sti..
Kaipa se tärkeintä tosiaan on että lapsi vaan juo tosi paljon ja saa syötyä vähän myös suolaista..
Meillä jo vajaa 6-tuntinen lento alkoi vilkkaan lapsen kanssa olla aivan ehdoton maksimi, vaikka nukkui osan ajasta ja lento lähti yöllä, mukana oli kasa leluja, pelejä, kirjoja, musiikkia..
Viimeisimmän reissun jälkeen tuli huokaistua, että seuraavan kerran lähdetään vasta sitten kun lapset on isompia :D
Thaimaata voi kuvata lyhyesti: helppo, halpa ja turvallinen.
Ensiluokkainen lomakohde lasten kanssa siis.
Mä kyllä kuulin huhun, että Finnair ei enää lennä öisin??Eli riippuu lennon ajankohdasta miten helppo se on, mutta ainakin yölennot on ollu lasten kanssa todella helppoja. Keskimmäinen on tarvinnu joskus jopa herättää perillä ja matka on menny nopeasti untenmailla:).
Toisaalta se lentokin on lapselle jo kokemus, eli aikaa menee ikkunasta katsomiseen ja lentokoneesta saatavien tavaroiden tutkimiseen. Niidenkin taso taas riippuu lentoyhtiöstä ja siitä onko tilaus- vai reittilento.
Reittilennoilta saa tietysti paremmat lelut ja joillain tilauslennoilla kuulema joutuu nykyään jopa maksamaan lasten puuhapusista tms:O! Lentokoneessa syöminenin, niin epämukavaa, kun se aikuisen mielestä onkin, on lasten mielestä huippu jännä kokemus:). Eli kaikenkaikkiaan en mä osaa olla huolissani lasten viihtymisestä lennolla.
Ainoa asia, mistä perillä tarvii huolehtia on hyttyset! Eli ensimmäiseksi apteekkiin, Lootukseen, 7-11, mikä nyt ensin vastaan tulee, ja hakemaan hyttysmyrkkyä ja voidetta hyttysenpistoon. Jos on parveke/bungalow, niin hankkisin viellä poltettavia hyttystulia huoneen ovelle ja terassin/parvekkeen kulmille.