Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako julkisen puolen lääkäriltä hyvän lausunnon työkyvyttömyyseläkettä varten

Vierailija
30.05.2026 |

Tuntuu, että mikään ei etene. Jo viisi vuotta yhteen menoon masentuneena eikä julkinen puoli tee elettäkään, että eläkkeelle pääsy lähenisi. Ja varaa ei ole mennä yksityiselle. Yhden kerran olen eläkehakemuksen tehnyt. Kaatui osittain huonoon lausuntoon ja varmaan myös siihen, että se oli vasta eka hakemus. Onko se neljäs hakemus, joka keskimäärin hyväksytään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ekalla tosin olin ollut kuntoutuksessa kolmasti ja 7 vuotta kuntoutustuella.

Vierailija
2/29 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian helposti noita tunnutaan jakavan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien hakemuksia eläkkeelle harvoin hyväksytään tk:n kautta . 

Vierailija
4/29 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuun, töihin ja nukkumaan ei se masennus kotona ainakaan parane

Vierailija
5/29 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain ekalla tosin olin ollut kuntoutuksessa kolmasti ja 7 vuotta kuntoutustuella.

Eikö kuntoutustuki ole sama asia kuin työkyvyttömyyseläke?

Vierailija
6/29 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. väliaikainen työkyvyttömyyseläke

Vierailija
7/29 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustuki on määräaikainen työkyvyttömyyseläke. Yleensä sillä ollaan ennen varsinaista työkyvyttömyyseläkettä.

Vierailija
8/29 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden vuoden masennustaustalla on aika huonot mahdollisuudet. Psykoosisairauksilla saa helpoiten eläkkeen ja silloinkin vasta 10 vuoden rankan sairastamisen jälkeen. 

Vierailija
9/29 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan loiset, luuserit

Vierailija
10/29 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule pääsemään eläkkeelle jos et ole ollut jo tuon 5 vuoden aikana. Sitä on vaikeampi saada ns. jälkeen päin.

Vierailija
11/29 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyys-, sairas- ja muut sosiaaliturvaeläkkeet pitäisi laskea minimi toimeentulotuen tasolle. Hullu systeemi tällä hetkellä, jos ei ole työeläkettä kerryttänyt.

Vierailija
12/29 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisella ei ole erikoislääkäreitä joiden lausunto on se ratkaiseva. yleislääkäri ei ketään eläkkeelle 'saa'

Vierailija
13/29 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan loiset, luuserit

karma pitää susta huolen

Vierailija
14/29 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta täytyy saada,  jos niin pitkään on jo vaikeaa sairastamista takana. Todennäköisesti erikoislääkärin , psykologin tai psykiatrin lausunto olisi nyt tarpeelleen, saat sen julkiselta kyllä . Tk:ssä harvemmin on,  joten sinun pitää vaatia, että saat lähetteen erikoissairaanhoitoon. -Pekka M36

Vierailija
15/29 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Itse ollut 12 vuotta masentunut, ja siitä "vain" 7 vuotta vakavasti, muuten välillä vakavaan palaten ja muuten keskivaikeasti, lääkkeet ja hoito auttaneet, mutta se on iso miinus se apu, jos haluaa kuntoutustukea/määräaikaista eläkettä. Vain vakavalla masennuksella voi saada kuntoutustukea, ihan sama edes hoidoista. Muutakin kremppaa on, en edes saisi kuntoni kanssa töitä juuri tehtyä ilman erityisjärjestelyjä,  mutta tällä menolla Kelan kanssa tapellessani kohta masennun taas vakavasti. Varhaiseläkeikään olisi vielä 13 vuotta, eli pitkä matka.

Vierailija
16/29 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vierailija
17/29 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

On se käytännössä sama, mutta määräaikainen. Kuntoutustuki=määräaikainen työkyvyttömyyseläke.

Vierailija
18/29 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain julkisen kautta eläkkeen. 8 vuotta olin kuntoutustuella.

Vierailija
19/29 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian helposti noita tunnutaan jakavan

Pysyvälle ei pääse todellakaan helposti. Edea kuntoutustuelle eli määräaikaiselle eläkkeelle ei pääse tosiaan kuka vaan.

Vierailija
20/29 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläkkeellä, mutta kuntoutustuella olen ollut useammassa pätkässä 4 vuotta. Julkisen puolen psykiatri on joka kerta kirjoittanut lausunnon (kaksi eri psykiatria eri kerroilla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi