Ei yhtään rahaa ruokaan, mitä tehdä kun en ole syönyt 5 päivään mitään rahattomuuden takia. Tukia leikattu, tämä on kamalaa
Sossu ei auttanut, eikä diakonia, "perusosan pitäisi riittää"...MUTTA kun se perusosa on 45% leikattu!!!! täysin rahattomana ja velkaantuneena. Ens kuussa taas leikattu perustoimeentulotuki josta pitää maksaa edellisen leikkauksen takia lainatut rahat!!!!
Ruokajonoon menin, mutta kassit loppuivat kesken ennen vuoroani....Jonotusjärjestys ratkaistaan arvonnalla, eikä saapumisjärjestyksellä...
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että saatte vielä joskus Vauva-palstalta pokaalit, kun olette niin terhakkaasti jaksaneet aloitusten autenttisuutta valvoa. Ehkä hautakiveenkin jokin ansio laitetaan. Tuli elämä hyvin käytettyä.
Minut tuhkataan, sorry.
Ei liity edellä mainittuun mitenkään, sorry.
Liittyypäs, ei mulle tule kiveä, tuhka sirotellaan mereen.
Tuhkaaminen ei liity mitenkään siihen, tuleeko hautakiveä vai ei. Sinulle ei tule kiveä, onpa mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas kovasti häiriintyy jos tulee liian paljon samanlaisia aloituksia. Pitää kontrolloida pois välittömästi. Kauheeta mikromanageerausta.
EI SAMANLAISIA VAAN SAMOJA, PÄSSI.
Oletkohan viettänyt palstalla vähän liikaa aikaa, jos olet ihan samoiksi aloituksiksi huomannut?
En ole ainoa joka on huomannut, lue kommentit.
No ei se mikään puolustus palstariippuvuudelle ole, että on muitakin.
Jos vähän ottaisi lomaa, ei ehkä jaksaisi niin vakavasti suhtautua, vaikka joku spämmäisikin samaa aloitusta. Mutta jokainen tietysti valitsee, mihin energiansa käyttää.
Mitä sinä täydellisyys av:lla teet?
Hupailen tyhmien kustannuksella.
Hullulla on halvat huvit, idiootilla ilmaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinne ruokakassi jonoon tarpeeksi aikaisin, 1-2 t ennen kuin jako alkaa. Nämä on joka viikko 1-3 kertaa.
Hakeudu työttömäksi niin sulta ei leikata tai täytä toimeentuen vaatimukset jotta saat täyden tuen eli toisin sanoen haet työttömyyskorvaukset ja pääset työkkärin juoksutettavaksi.
Tiedäthän sä että tämä sama aloitus eri muodoissaan toistuu täällä lähes päivittäin?
Mitä sitten? Ei ole sulta pois.
Suomessa on yli 600 000 ihmistä ulosotossa. Heillä toistuu päivittäin se, ettei ole rahaa ostaa mitä tarvitsisi. Ja hekin sentään sen kestävät, ainakin valtaosa.
he olisivat voineet miettiä tuota jo ennen kuin hankkiutuivat ulosottoon....
Miten loistava neuvo sairastuneille, konkurssin tehneille ja työttömäksi jääneille! Palsta ei koskaan petä.
En jaksa tyhmän kanssa enempää keskustella.
MIKÄÄN noista ei johda automaattisesti ulosottoon.
Olen sairastunut (useastikin), en ole konkurssia tehnyt mutta tunnen parikin jotka ovat tehneet, Olen jäänyt työttömäksi ja kymmenet muut kollegat myös jäi samaan aikaan. YKSIKÄÄN ei meistä joutunut ulosottoon vaikka työttömäksi jäimmekin.
MIELENKIINTOISTA!
No niin, haisevat nais p e r s e r e i ä t! Lähden itse nyt lenkille, koska voin ja jaksan! Jääkää te päivystämään, ettei kukaan vain tee vääriä aloituksia. Se on teille sopivan vastuullinen homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että saatte vielä joskus Vauva-palstalta pokaalit, kun olette niin terhakkaasti jaksaneet aloitusten autenttisuutta valvoa. Ehkä hautakiveenkin jokin ansio laitetaan. Tuli elämä hyvin käytettyä.
Minut tuhkataan, sorry.
Ei liity edellä mainittuun mitenkään, sorry.
Liittyypäs, ei mulle tule kiveä, tuhka sirotellaan mereen.
Tuhkaaminen ei liity mitenkään siihen, tuleeko hautakiveä vai ei. Sinulle ei tule kiveä, onpa mielenkiintoista.
Mihin se hautakivi sijoitettaisiin kun tuhkat on meressä? Enkä edes kuulu kirkkoon.
Kuinka avuton voi aikuinen olla? Luonto on ynnä ilmaista syötävää. Mm. nokkosta, vuohenputkea. Kala on ilmaista.
Leipäjonoon joka kerta. Pulloja voi kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka avuton voi aikuinen olla? Luonto on ynnä ilmaista syötävää. Mm. nokkosta, vuohenputkea. Kala on ilmaista.
Tuo pulloneuvo on typerä kuten hyvin tiedät, niitä ei kaikille riitä ja suurin osa taitaa nykyään olla Virosta ostettuja joten ovat pantittomia.
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja. Facebookissa on avustusryhmiä, joissa voi pyytää apua. Sossusta voi pyytää harkinnanvaraista maksusitoumusta ruokakauppaan. Voit soitella eri serakuntiinn ja kysyä maksusitoumuksia kauppoihin ruokaa varten.
Muissa vinkeissä ei vikaa, mutta "kerää pulloja" on kyllä se huono idea, jota en ikinä lakkaa ihmettelemästä täällä. 90-luvulla oli vielä ihan hyvä neuvo, mutta nykyään jos pitäisi täällä ruokkia itsensä pulloja tai siis tölkkejä keräämällä, kuolisi aika nopeasti nälkään Lenkkeilen paljon, ja ehkä kerran viikossa tulee aina vastaan yksi 20 sentin tölkki. Onko jossain pääkaupunkiseudulla tosiaan niin paljon tölkkejä ja pulloja ympäristössä, että siitä saa merkittäviä summia kerättyä? Luulisi että siellä olisi sitten paljon kerääjiäkin.
Jos ap on todellinen (mitä en edes usko), ei kannata ainakaan nälkäisenä alkaa puurtamaan ja kävelemään ympäri kylää sen 20 sentin toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinne ruokakassi jonoon tarpeeksi aikaisin, 1-2 t ennen kuin jako alkaa. Nämä on joka viikko 1-3 kertaa.
Hakeudu työttömäksi niin sulta ei leikata tai täytä toimeentuen vaatimukset jotta saat täyden tuen eli toisin sanoen haet työttömyyskorvaukset ja pääset työkkärin juoksutettavaksi.
Tiedäthän sä että tämä sama aloitus eri muodoissaan toistuu täällä lähes päivittäin?
Tiedäthän sä, että uusia nälkäisiä tulee päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja. Facebookissa on avustusryhmiä, joissa voi pyytää apua. Sossusta voi pyytää harkinnanvaraista maksusitoumusta ruokakauppaan. Voit soitella eri serakuntiinn ja kysyä maksusitoumuksia kauppoihin ruokaa varten.
Muissa vinkeissä ei vikaa, mutta "kerää pulloja" on kyllä se huono idea, jota en ikinä lakkaa ihmettelemästä täällä. 90-luvulla oli vielä ihan hyvä neuvo, mutta nykyään jos pitäisi täällä ruokkia itsensä pulloja tai siis tölkkejä keräämällä, kuolisi aika nopeasti nälkään Lenkkeilen paljon, ja ehkä kerran viikossa tulee aina vastaan yksi 20 sentin tölkki. Onko jossain pääkaupunkiseudulla tosiaan niin paljon tölkkejä ja pulloja ympäristössä, että siitä saa merkittäviä summia kerättyä? Luulisi että siellä olisi sitten paljon kerääjiäkin.
Jos ap on todellinen (mitä en edes usko), ei kannata ainakaan nälkäisenä alkaa puurtamaan ja kävelemään ympäri kylää sen 20 sentin toivossa.
Oma 17v. nuoreni keräsi "kesätyönä" tölkkejä viime kesänä Turussa. Jokiranta on täynnä porukkaa, samoin puistot. Ruissi-viikonloppu kultakaivos. Siis hän sai useamman tonnin kerättyä pelkästään kesän aikana.
Voin heittää ap:lle 70 senttii niin saa kaurapuuroo.
Ehkö jää vielä voi rasiaa ki
Jos ongelmasi on todellinen, rukoilen sinulle apua. Mä oon ihan yhtä pahassa tilanteessa, mutta nälkää en oo joutunu näkemään. Terveisin työkyvytön työnhakija
Jumalassa meillä on toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pulloneuvo on typerä kuten hyvin tiedät, niitä ei kaikille riitä ja suurin osa taitaa nykyään olla Virosta ostettuja joten ovat pantittomia.
Kalastus on typerää.
Pullojen kerääminen typerää.
Mustikoiden myyminen typerää.
Sienten myyminen myös.
Lastenhoitokeikan/ikkunanpesun/lemmikkihoidon/nurmikonleikkuun yms. tarjoaminen kuulemma myös turhaa ja ei kannata.
Kumma kun toisille kaikki kannattaa ja toisille ei yhtään mikään ole varteenotettava vaihtoehto, aina on joku tekosyykortti kädessä.
Nyt jos koskaan ihmiset ladatkaa commu-app.
Olen pyytänyt ruoka-apua ja myöhemmin myös itse antanut ruoka-apua tuota kautta.
Apu tuli ihan asap paikalliselta hyväsydämiseltä ihmiseltä. Ja tietenkin heti kun pystyin laitoin hyvän kiertämäön.
Oikeesti, nyt tarvitaan yhteisöllisyyttä tähän maailmanaikaan.
Jos sovellus epäilyttää niin tsekataa areenasta viimevuoden puolella tullut Puoliseiskan jakso jossa haastatellan Commun perustajia.
Kultaa arvokkaampi avun antajien ja saajien yhdistämisalusta onpi tuo.
Vierailija kirjoitti:
Luonnosta saa nyt paljon syötävää. Netistä löytyy tietoa. Just tein nokkoslettuja.
Löysitkö luonnosta nokkoslettujen kaikki ainesosat?
Onko oikeasti tilanne, ettei kaapissasi ole mitään? Ei edes jauhoja? Leipää? Kananmunia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastus on typerää.
Pullojen kerääminen typerää.
Mustikoiden myyminen typerää.
Sienten myyminen myös.
Lastenhoitokeikan/ikkunanpesun/lemmikkihoidon/nurmikonleikkuun yms. tarjoaminen kuulemma myös turhaa ja ei kannata.
Kumma kun toisille kaikki kannattaa ja toisille ei yhtään mikään ole varteenotettava vaihtoehto, aina on joku tekosyykortti kädessä.
Ihmiset eivät nykyään helposti kutsu tuntemattomia lastenvahtikeikalle kotiinsa.
Auttasin, jos tietäisin minne tuoda ruokaa.
Kala ei ole ilmaista siinä mielessä että pitää olla kyllä väline jolla kalastaa, päästä sellaisen vesistön ääreen jossa saa kalastaa, maksaa vuoden kalastonhoitomaksu ja mahdollisesti päälle alueellinen kalastuslupa.
Mutta itse maksan nuo tietysti mielelläni, maksut kun menevät suoraam kalakantojen tutkimukseen ja hoitoon, ja alueiden ennallistamiseen tiedän kun olen itse myös ollut sähkökoekalastamassa ja istuttamassa sekä rakentamassa pesäpaikkoja virtavesiin.
Nuo on vain köyhyyden ylläpitoa.
Kannattaa mennä paikkaan, jossa on rikkaita, ja tehdä hyvä tarjous.
Köyhien piireissä ei tilanne kohene. Pullojen keruu on köyhien piiriä. Mutta toki nopein apu tuo.