Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa
Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa. Pahinta oli, että kiusaajana toimi aina oma lähiesihenkilö. Mitä työpaikkakiusattu voi tehdä ja miten selviytyä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ebfb3a2b-4b98-4cd0-aaea-4fbff67d139e
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Onpas kaunis nainen, tuo ulkonäkö herättää monissa kateutta. Jos on vielä fiksu ja kiva, niin siinä on monella tantalla sietämätön olo.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu esimiehen silmätikuksi niin kurjaa se on. Vaikket tee mitään väärää niin sinua kohdellaan huonosti.
Mutta mahdollisuus siihen viidessä eri työpaikassa.. en usko.. Eeva taitaa valehdella jotta huomiota ja seuraajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kaunis nainen, tuo ulkonäkö herättää monissa kateutta. Jos on vielä fiksu ja kiva, niin siinä on monella tantalla sietämätön olo.
Sun omia oletuksia. Entä jos Eeva itse olikin se kusipää? Muista Eeva on ainoa yhteinen tekijä tässä.
Muista kusipäitä on paljon.
Roots virolainen sukunimi? Jospa siksi kiusataan, aika monet suomalaiset on piilorasisteja. Oma arvaus.
Jos hän olisi vaikea luonne kiusaaminen loppuisi heti alkuunsa.
Oletteko nähneet miten käy sille joka alkaa kiusaamaan itseään vahvempaa? Kertokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla tämä henkilö on? Teksti on maksumuurin takana.
Nykyään varmaan yrittäjä
Ja nyt asiakkaat kiusaa?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään ei saa kiusata, mutta hyvää työntekijää ei koskaan kiusata. Ei ainakaan esihenkilö.
Hyvää työntekijää nimenomaan kiusataan, etenkin jos se kiusattu on pätevämpi kuin muut. Minuakin kiusasi lähin esimies koska olin ollut samassa työssä ja asemassa kuin hän ja minulla oli tutkinto, mitä hänellä ei ollut. Halusi jatkuvasti vertailla osaamista. Kovin kolaus taisi olla se että minä olen nainen ja hän "mies". Sitaateissa koska ei yksikään oikea mies käyttäydy noin lapsellisesti. Meidän osastolla kaikki esimiehet ja ryhmien vastuuhenkilöt vastusti kaikkea koulutusta. Ainoa osasto jolla se olisi ollut ehdottomasti tarpeellista. Muilta osastoilta löytyi aina innokkaita osallistujia koulutuksiin. Vain aluepäällikkö alkoi opiskella samaa tutkintoa minkä itse olin suorittanut jo vuosia aiemmin.
Minulla vain tietyllä alalla kiusattiin ei niinkään muilla aloilla. Heti kun vaihtaa alaa niin kiusaaminen lakkaa tai vähintäänkin vähenee huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
On se ikävää, jos kokee toisen ulkonäönkin vuoksi kilpailijaksi tai uhkaksi. Mulla ei ole ollut vaikeaa sopeutua työpaikalle, vaikka siellä on ollut minua kauniimpia. Ei oo tullut stressiä, että toinen veisi työt yms. Hyvin on pärjätty vaikka olen kokenut itsekin kateutta monesti, vaikka yritän vaan olla ystävällinen ja hoidan vaan työni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti en ymmärrä kiusaamista. Käytös on lastentarhaosastoa, jos edes sitä.
Taustalla kateellisuus ja koska mä voin asenne.
Mistä pitää olla kateellinen? Luuletko että Eeva oli joku kaunein ja siksi kiusattiin? Noita mahtuu 13 tusinaan ja löytyy joka työpaikalta vielä kauniinpia. Eeva ei tainnut osata käyttäytyä..
Ei muuten mahdu 😂 keskiverto suomalaisessa työpaikassa ei ole yhtään noin kaunista
Yksi syy tuohon kiusaamiselle on varmaan tuo kaunis ulkonäkö. Hän saanee työpaikka helposti huomiota, joista toiset kateellisia.
Muovihampputukka, suihkurusketus, tusinakasvot...
Ihan nätihkö, muttei kaunis.
Miesvaltaisella alalla on paljon heikkoitsetuntoisia miehiä, jotka alkavat kiusaamaan ja syrjimään naisia.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet miten käy sille joka alkaa kiusaamaan itseään vahvempaa? Kertokaa.
Sai potkut ja paskan looserin maineen. Erehtyi kiusaamaan väärää alaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään ei saa kiusata, mutta hyvää työntekijää ei koskaan kiusata. Ei ainakaan esihenkilö.
Hyvää työntekijää nimenomaan kiusataan, etenkin jos se kiusattu on pätevämpi kuin muut. Minuakin kiusasi lähin esimies koska olin ollut samassa työssä ja asemassa kuin hän ja minulla oli tutkinto, mitä hänellä ei ollut. Halusi jatkuvasti vertailla osaamista. Kovin kolaus taisi olla se että minä olen nainen ja hän "mies". Sitaateissa koska ei yksikään oikea mies käyttäydy noin lapsellisesti. Meidän osastolla kaikki esimiehet ja ryhmien vastuuhenkilöt vastusti kaikkea koulutusta. Ainoa osasto jolla se olisi ollut ehdottomasti tarpeellista. Muilta osastoilta löytyi aina innokkaita osallistujia koulutuksiin. Vain aluepäällikkö alkoi opiskella samaa tutkintoa minkä itse olin suorittanut jo vuosia aiemmin.
On tuo kyllä niin lapsellista. Ihan kuin hiekkalaatikolla, mies istuu kunkkuna keskellä hiekkalaatikkoa ja pitää kaikki hiekkalelut itsellään, muut ei saa! Jos sinä osaat enemmän, se on ongelma vaikka työpaikka tarvitsisi erilaisia osaajia ja osaamista. Joku ei vaan osaa katsoa asiaa siltä kantilta.
Ulkonevat naulat hakataan ensimmäisenä, vai miten se japanilainen sanonta menikään.
Kyllä voin kokemuksesta sanoa, että sitä kateellisuudesta kumpuavaa kiusaamista on Suomessa. Itse olen sairaaksi saakka kiusattu, ensin koulussa ja sitten lopuksi töissä.
En minä ollut mikään ylimielinen tai ilkeä. Olin ylitunnollinen ja liiankin ahkera kynnysmatto. Mitä enemmän kiusaajat olivat aggressiivisia, sitä enemmän yritin tehdä kaiken täydellisesti. Mitä parempi olin, sitä enemmän he vaan suuttuivat.
En minä ymmärtänyt sitä silloin nuorena. Minä luulin olevani kauhean ruma, tyhmä ja huono.
No ne roolit oli toisin päin.
Tajusin sen liian myöhään ja terveys on jo pilalla.
Teille jotka syyllistätte uhria ja sanotte, että uhrin vika koska monessa paikassa kiusataan, niin te olette alhaisia. Yhdistävä tekijä joka paikassa on kaltaisenne raukat. Luuserit, jotka ei osaa käyttäytyä, eikä muutakaan, ainoastaan kiusata osaatte. Surkimukset.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuista päätellen sivustolla pyörii huonoja työntekijöitä. Kannattaa vaan parantaa tapansa, niin ehkä seuraavassa työpaikassa esihenkilö ei kiusaa.
Ja mä en yhdessäkään. Kùsikymppiseksi saakka olen muutamassa ollut. Olisko jotain vikaa omassa asenteessa?
Ei tietenkään!
Voin kuvitella, että tuolla olemuksella ongelmana on kaikenlaiset naistennaurattajaesimiehet, jotka tekee itseään tykö.
Paljon rumempiakin kiusataan.