Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa

Vierailija
30.05.2026 |

Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa. Pahinta oli, että kiusaajana toimi aina oma lähiesihenkilö. Mitä työpaikkakiusattu voi tehdä ja miten selviytyä?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ebfb3a2b-4b98-4cd0-aaea-4fbff67d139e

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla kiusaaminen on todella yleistä. Minuakin kiusattiin vanhempien naisten toimesta. Olin tunnollinen ja kiltti mikä jostain syystä ärsytti näitä naisia. Kokeilin sitten vaihtaa miesvaltaiselle allalle ja siellä minua kohdeltiin vielä huonommin. Nyt olen 32v ja perheellinen toimistotyöntekijä niin saan olla rauhassa. Ihmiset on ihan perseestä.

Tämä on yleensä yksi syy kiusaamisella. Rauhallinen, tunnollinen, kiltteys.

Hyvätkin ihmiset väsyvät olemaan hyviä epäkiitollisille ihmisille

Vierailija
22/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tuo työpaikkaperseily olla jo niin maan tapa, ettei se kohta ylitä uutiskynnystä, ellei jotain oteta hengiltä työvuorossa. Vanhuksia ja lapsia näiden käsiin jo menehtyy, joten kai seuraavaksi onkin luontevasti kollegoiden vuoro.

Montako lasta ja vanhusta Eeva tappoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä alalla, onko joku lukenut juttua.

Vierailija
24/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti en ymmärrä kiusaamista. Käytös on lastentarhaosastoa, jos edes sitä.

Taustalla kateellisuus ja koska mä voin asenne. 

Mistä pitää olla kateellinen?  Luuletko että Eeva oli joku kaunein ja siksi kiusattiin? Noita mahtuu 13 tusinaan ja löytyy joka työpaikalta vielä kauniinpia. Eeva ei tainnut osata käyttäytyä..

Ei muuten mahdu 😂 keskiverto suomalaisessa työpaikassa ei ole yhtään noin kaunista 

Vierailija
25/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla naamalla voi monessa naisvaltaisessa paikassa saada aika tylyä kohtelua kateellisilta ja hännystelijöiltään, jos ei siis itse satu olemaan se jengin kuningatar.

Yritätkö vihjailla, että tuo nainen on muka kaunis? 

Vierailija
26/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti en ymmärrä kiusaamista. Käytös on lastentarhaosastoa, jos edes sitä.

Mistä pitää olla kateellinen?  Luuletko että Eeva oli joku kaunein ja siksi kiusattiin? Noita mahtuu 13 tusinaan ja löytyy joka työpaikalta vielä kauniinpia. Eeva ei tainnut osata käyttäytyä..

Ei muuten mahdu 😂 keskiverto suomalaisessa työpaikassa ei ole yhtään noin kaunista 

Yksi syy tuohon kiusaamiselle on varmaan tuo kaunis ulkonäkö. Hän saanee työpaikka helposti huomiota, joista toiset kateellisia.

Vierailija
27/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä kun korostaa ulkonäköään ihan mahdottoman paljon enemmän kuin tavis nainen. Tuohan on kuin huutomerkki eri planeetalta. Oletteko nähneet kun miehetkin menee ihan sekaisin tuollaisesta, kannattaisi vähän laimentaa olemusta.

Vierailija
28/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla maalainen tai duunari.

Vierailija
29/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy tuohon kiusaamiselle on varmaan tuo kaunis ulkonäkö. Hän saanee työpaikka helposti huomiota, joista toiset kateellisia.

En usko että mitään kiusaamista edes ollut. Tusinakaunotar. Vaikea luonne veikkaan.. 5 työpaikkaa ja yksi nainen..

Vierailija
30/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä joku perunanenä triggeröityi.

Vierailija
31/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö joku, että noi kokemukset on vääriä?

ei toki. varmasti kaikki esihenkilöt ovat kokeneet eevan rasittavaksi, epämiellyttäväksi ja hankalaksi työntekijäksi ja ihmiseksi

Vierailija
32/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin kolmessa eri työpaikassa. Yksi oli päiväkoti, kaksi vanhustyössä. Kiusaajina oli esihenkilöitä ja näiden suosimia työntekijöitä. Naisia kaikki.

Olitko ahkerampi kuin muut, osaavampi, ehtivämpi, empaattisempi? Nämä yleensä joutuu toisten hampaisiin. Vielä kun sanoudut irti kaikesta paskanpuhumisesta niin joudut piirin ulkopuolelle. Nuo luuserit saa voimaa kaltaisistaan, voivat porukalla hyökätä yhden kimppuun kun se yksi jaksaa ja viitsii enemmän eikä hauku pomoa ja työkavereita selän takana.

Vierailija
33/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tuo työpaikkaperseily olla jo niin maan tapa, ettei se kohta ylitä uutiskynnystä, ellei jotain oteta hengiltä työvuorossa. Vanhuksia ja lapsia näiden käsiin jo menehtyy, joten kai seuraavaksi onkin luontevasti kollegoiden vuoro.

Montako lasta ja vanhusta Eeva tappoi?

ei noista jää suomessa kiinni.

poliisi "selvittää" vain ne tapaukset, jossa humalainen mies puukottaa ryyppykaveriaan ja soittaa itse poliisille.

Vierailija
34/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö joku, että noi kokemukset on vääriä?

ei toki. varmasti kaikki esihenkilöt ovat kokeneet eevan rasittavaksi, epämiellyttäväksi ja hankalaksi työntekijäksi ja ihmiseksi

Tai sitten se voi olla ihan päinvastoin. Omiin kokemuksiin vedoten täytyy sanoa, että toisilla ihmisillä on TARVE arvostella toisia ihmisiä. Toiset ei siihen välttämättä sorru. Sekin on luonteesta kiinni. Silkkaa vittumaisuutta.

Vierailija
35/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla tämä henkilö on? Teksti on maksumuurin takana.

Ensin oli kaupan alalla, sitten muoti tai stylisti alalla ja lopulta sitten perusti yrityksen ja toimii nykyään valokuvaajana ja vaikuttajana jos ymmärsin oikein

Vierailija
36/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin kolmessa eri työpaikassa. Yksi oli päiväkoti, kaksi vanhustyössä. Kiusaajina oli esihenkilöitä ja näiden suosimia työntekijöitä. Naisia kaikki.

Olitko ahkerampi kuin muut, osaavampi, ehtivämpi, empaattisempi? Nämä yleensä joutuu toisten hampaisiin. Vielä kun sanoudut irti kaikesta paskanpuhumisesta niin joudut piirin ulkopuolelle. Nuo luuserit saa voimaa kaltaisistaan, voivat porukalla hyökätä yhden kimppuun kun se yksi jaksaa ja viitsii enemmän eikä hauku pomoa ja työkavereita selän takana.

Siis omasta mielestään ahkerampi kuin muut, osaavampi, ehtivämpi, empaattisempi.. Muut näkee sitten totuuden..

Vierailija
37/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla tämä henkilö on? Teksti on maksumuurin takana.

Ensin oli kaupan alalla, sitten muoti tai stylisti alalla ja lopulta sitten perusti yrityksen ja toimii nykyään valokuvaajana ja vaikuttajana jos ymmärsin oikein

Eli tekee only fans 

Vierailija
38/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla maalainen tai duunari.

Suurin osa suomalaisista on maalaisia tai duunareita, kiusaajistakin suuri osa. Ei se esihenkilökään välttämättä muuta ole.

Vierailija
39/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu esimiehen silmätikuksi niin kurjaa se on. Vaikket tee mitään väärää niin sinua kohdellaan huonosti. 

Vierailija
40/71 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

todellisuudessa tuo kuvaamasi on rasittava autisti, joka luulee ol evansa muita pa rempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä