Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliturvamenoja tulee pienentää

Vierailija
30.05.2026 |

Liian iso määrä menee niihin. 


Tukien väärinkäytön valvontaa ja ennaltaehkäisyä on lisättävä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita itsestäsi äläkä ota vastaan ikinä Kelan sairauspäivärahaa etkä korvauksia lääkkeistä ja lääkäreiden palkkioista. Jos joudut työttömäksi ala metsästäjäksi ja kalastajaksi.

Vierailija
2/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinkäyttäjät vankilaan, kaikki maksetut takaisinperintään ja tuet vastikkeellisiksi. Makoilun lopettaminen tuo hyvinvointiyhteiskunnan takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä voidaan poistaa lapsilisät ja päivähoitojen maksualennukset hyvätuloisilta.

Vierailija
4/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet tulee puolittaa.

Vierailija
5/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita itsestäsi äläkä ota vastaan ikinä Kelan sairauspäivärahaa etkä korvauksia lääkkeistä ja lääkäreiden palkkioista. Jos joudut työttömäksi ala metsästäjäksi ja kalastajaksi.

Joo. Äläkä mene julkiselle puolelle lääkäriin kun sairastut. Miksi ihmiset ei älyä että muutos lähtee itsestä?

Vierailija
6/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet tulee puolittaa.

Ei minun eläkettäni maksa Kela vaan työeläkeyhtiö (ja vakuutusyhtiö jolle säästin vapaaehtoista eläkettä vuodesta 2000 lähtien), idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä voidaan poistaa lapsilisät ja päivähoitojen maksualennukset hyvätuloisilta.

Sinunkin äidillesi maksettiin sinusta lapsilisiä 17 vuotta. Voit maksaa ne valtiolle takaisin korkoineen.

Vierailija
8/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärinkäyttäjät vankilaan, kaikki maksetut takaisinperintään ja tuet vastikkeellisiksi. Makoilun lopettaminen tuo hyvinvointiyhteiskunnan takaisin.

Mahtavaa persulogiikkaa taas, Hermanni 🤣🤣 Eihän sellainen ole hyvinvointiyhteiskunta, jossa ei ole turvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko eläkejärjestelmä tulee lakkauttaa.

Vierailija
10/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet tulee puolittaa.

Sinut tulee puolittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet tulee puolittaa.

Ei minun eläkettäni maksa Kela vaan työeläkeyhtiö (ja vakuutusyhtiö jolle säästin vapaaehtoista eläkettä vuodesta 2000 lähtien), idiootti.

En väittänyt kelan niitä maksavan. Itse keksit.

Vierailija
12/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko eläkejärjestelmä tulee lakkauttaa.

Ei sinun tarvitse ottaa vastaan eläkettä sitten kun se aika olisit siihen oikeutettu. Sen kuin vain kieltäydyt. Sitä ennen voit takavarikoida vanhempiesi ja isovanhempiesi eläkkeet ja sosialisoida ne omaan käyttöösi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet tulee puolittaa.

Ei minun eläkettäni maksa Kela vaan työeläkeyhtiö (ja vakuutusyhtiö jolle säästin vapaaehtoista eläkettä vuodesta 2000 lähtien), idiootti.

En väittänyt kelan niitä maksavan. Itse keksit.

Itse säästetty työeläke ei ole sosiaaliturva.

Vierailija
14/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloita itsestäsi äläkä nosta eläkettä ollenkaan äläkä palkkaa/palkkiota valtiolta ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet tulee puolittaa.

Eläkkeeni on 1400 ja pärjään sillä hyvin. Jos sen puolittaa, tulee todella tiukkaa sairauskulujen kanssa. Olen yli 30v tehnyt pienipalkkaista työtä, eläke alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana. Keikkatöistä, äitiyslomilta ja hoitovapailta ei kertynyt eläkettä.

Vierailija
16/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet tulee puolittaa.

Ei minun eläkettäni maksa Kela vaan työeläkeyhtiö (ja vakuutusyhtiö jolle säästin vapaaehtoista eläkettä vuodesta 2000 lähtien), idiootti.

En väittänyt kelan niitä maksavan. Itse keksit.

Itse säästetty työeläke ei ole sosiaaliturva.

Kuka näin väittää? 

Vierailija
17/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin, että saa saman rahan tekemättä mitään kuin työssäkäyvä! 

Vierailija
18/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tukien väärinkäyttäjien määrä on häviävän pieni. Enemmän rahaa menee hukkaan rikkaiden veronkierrossa, siis kirjaimellisesti MILJARDEJA menee kankkulan kaivoon. Siinä jonkun sossutukia saavan huijaamiset ovat kuin pisara meressä. Ja Kelahan näitä tutkii jo, että siinäkin voi miettiä, onko kannattavaa maksaa tästä(kin) tutkimisesta ja hutkimisesta enemmän. Mutta samaa vanhaa trollaustahan tämä taas on.

Vierailija
19/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla niin, että saa saman rahan tekemättä mitään kuin työssäkäyvä! 

Minkä saman rahan? 

Vierailija
20/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet tulee puolittaa.

Sinut tulee puolittaa. 

Trolli aloitus saa ansaittuja vastauksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi