Sosiaaliturvamenoja tulee pienentää
Liian iso määrä menee niihin.
Tukien väärinkäytön valvontaa ja ennaltaehkäisyä on lisättävä.
Kommentit (23)
Väärinkäyttäjät vankilaan, kaikki maksetut takaisinperintään ja tuet vastikkeellisiksi. Makoilun lopettaminen tuo hyvinvointiyhteiskunnan takaisin.
Ensimmäisenä voidaan poistaa lapsilisät ja päivähoitojen maksualennukset hyvätuloisilta.
Vierailija kirjoitti:
Aloita itsestäsi äläkä ota vastaan ikinä Kelan sairauspäivärahaa etkä korvauksia lääkkeistä ja lääkäreiden palkkioista. Jos joudut työttömäksi ala metsästäjäksi ja kalastajaksi.
Joo. Äläkä mene julkiselle puolelle lääkäriin kun sairastut. Miksi ihmiset ei älyä että muutos lähtee itsestä?
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet tulee puolittaa.
Ei minun eläkettäni maksa Kela vaan työeläkeyhtiö (ja vakuutusyhtiö jolle säästin vapaaehtoista eläkettä vuodesta 2000 lähtien), idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä voidaan poistaa lapsilisät ja päivähoitojen maksualennukset hyvätuloisilta.
Sinunkin äidillesi maksettiin sinusta lapsilisiä 17 vuotta. Voit maksaa ne valtiolle takaisin korkoineen.
Vierailija kirjoitti:
Väärinkäyttäjät vankilaan, kaikki maksetut takaisinperintään ja tuet vastikkeellisiksi. Makoilun lopettaminen tuo hyvinvointiyhteiskunnan takaisin.
Mahtavaa persulogiikkaa taas, Hermanni 🤣🤣 Eihän sellainen ole hyvinvointiyhteiskunta, jossa ei ole turvaa.
Koko eläkejärjestelmä tulee lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet tulee puolittaa.
Sinut tulee puolittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet tulee puolittaa.
Ei minun eläkettäni maksa Kela vaan työeläkeyhtiö (ja vakuutusyhtiö jolle säästin vapaaehtoista eläkettä vuodesta 2000 lähtien), idiootti.
En väittänyt kelan niitä maksavan. Itse keksit.
Vierailija kirjoitti:
Koko eläkejärjestelmä tulee lakkauttaa.
Ei sinun tarvitse ottaa vastaan eläkettä sitten kun se aika olisit siihen oikeutettu. Sen kuin vain kieltäydyt. Sitä ennen voit takavarikoida vanhempiesi ja isovanhempiesi eläkkeet ja sosialisoida ne omaan käyttöösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet tulee puolittaa.
Ei minun eläkettäni maksa Kela vaan työeläkeyhtiö (ja vakuutusyhtiö jolle säästin vapaaehtoista eläkettä vuodesta 2000 lähtien), idiootti.
En väittänyt kelan niitä maksavan. Itse keksit.
Itse säästetty työeläke ei ole sosiaaliturva.
Ap aloita itsestäsi äläkä nosta eläkettä ollenkaan äläkä palkkaa/palkkiota valtiolta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet tulee puolittaa.
Eläkkeeni on 1400 ja pärjään sillä hyvin. Jos sen puolittaa, tulee todella tiukkaa sairauskulujen kanssa. Olen yli 30v tehnyt pienipalkkaista työtä, eläke alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana. Keikkatöistä, äitiyslomilta ja hoitovapailta ei kertynyt eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet tulee puolittaa.
Ei minun eläkettäni maksa Kela vaan työeläkeyhtiö (ja vakuutusyhtiö jolle säästin vapaaehtoista eläkettä vuodesta 2000 lähtien), idiootti.
En väittänyt kelan niitä maksavan. Itse keksit.
Itse säästetty työeläke ei ole sosiaaliturva.
Kuka näin väittää?
Ei voi olla niin, että saa saman rahan tekemättä mitään kuin työssäkäyvä!
Tuo tukien väärinkäyttäjien määrä on häviävän pieni. Enemmän rahaa menee hukkaan rikkaiden veronkierrossa, siis kirjaimellisesti MILJARDEJA menee kankkulan kaivoon. Siinä jonkun sossutukia saavan huijaamiset ovat kuin pisara meressä. Ja Kelahan näitä tutkii jo, että siinäkin voi miettiä, onko kannattavaa maksaa tästä(kin) tutkimisesta ja hutkimisesta enemmän. Mutta samaa vanhaa trollaustahan tämä taas on.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla niin, että saa saman rahan tekemättä mitään kuin työssäkäyvä!
Minkä saman rahan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet tulee puolittaa.
Sinut tulee puolittaa.
Trolli aloitus saa ansaittuja vastauksia.
Aloita itsestäsi äläkä ota vastaan ikinä Kelan sairauspäivärahaa etkä korvauksia lääkkeistä ja lääkäreiden palkkioista. Jos joudut työttömäksi ala metsästäjäksi ja kalastajaksi.