Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi ala-asteelta pääsevälle

Vierailija
30.05.2026 |

Kukkia? 
Muuta 

Kirjalahjakortti. 

Rahaa? 

Jmmmm

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään 🤦 Jos haluut niin anna vaikka suklaalevy tai jotai muuta minkä muutenkin antaisit. Noi ala- ja yläasteelta pääsy ei ole mitään erityisiä saavutuksia. 

Aika ankeeta olis olla sun lapsi. 
Kyllä meillä ainakin juhlitaan aina kesäloman alkua ja annetaan lapsille pienet lahjat, tänä vuonna tein herkkukorit missä oli hyppynarua ja muuta kivaa kesätelemistä sekä tietty herkkuja ja leivoin kakun 

Kesäloman alku on ihana asia olitpa sitten minkä ikäinen tahansa. Meillä koulun loppu merkitsi auton suuntaamista kesämökille ja mukana oli extra-herkkujakin, makeita ja suolaisia. Ilon päivä se oli ja kyllä se oli kivaa meille aikuisille ja lapsille. Parasta oli päästä luontoon, uimaan, saunomaan, kalastelemaan, istumaan nuotiolla jne. Ankeaa? Tuskin vaan iloa ja vapautta, vaikkei meillä lahjottu tai juhlia järjestetty. Nyt kuopus on lukiolainen, juhlii kavereittensa kanssa, mutta huomenna koko pesue kokoontuu mökille kumppaneineen. Hyvää kesää 🌹

Vierailija
22/24 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään 🤦 Jos haluut niin anna vaikka suklaalevy tai jotai muuta minkä muutenkin antaisit. Noi ala- ja yläasteelta pääsy ei ole mitään erityisiä saavutuksia. 

Aika ankeeta olis olla sun lapsi. 
Kyllä meillä ainakin juhlitaan aina kesäloman alkua ja annetaan lapsille pienet lahjat, tänä vuonna tein herkkukorit missä oli hyppynarua ja muuta kivaa kesätelemistä sekä tietty herkkuja ja leivoin kakun 

Hyvä sinä! Olisi varmaan mukava olla sinun lapsesi ja kokea, että minun tekemääni työtä (koulunkäyntiä) arvostetaan. Eihän sen tarvitse olla isoa, mutta nää on just niitä, mitkä lapsille jää mieleen ja mitä sitten muistellaan, kun mahdollisesti itse ollaan vanhempia - "kun minä olin pieni koululainen, niin meidän äiti/isä..." Meillä on tänään lettukestit, eikä ole mikään kouluasteen päättäjäinen kenelläkään, kunhan juhlitaan loman aloitusta ja pitkän kouluvuoden päätöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jälkikasvua pitää lahjoa ja kiitellä ihan kaikesta. Pääsit luokaltasi, saat lahjan. Siivosit huoneesi, saat lahjan. Veit roskat, saat lahjan. Kävit mummin luona, saat lahjan. Vähän kaikkea pidetään suurena ihmeenä ja lahjomisen arvoisena. Harmi vaan kun kaikilla ei ole varaa lahjoa tai kaikki ei välitä vtun vertaa onko tyyppi koulussa vai lintsaa. Älkää kasvattako lapsistanne itsekkäitä lumihiutaleita. 

Vierailija
24/24 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistuksesta on palkittu. Kymppi jokaisesta kympistä ja vitonen ysistä.

Toinen lapsi sai kympin ysistä ja vitosen kasista. Oman tason mukaan siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi