Kun pomon kohtelu aiheuttaa burnoutin
Olen pitkään yrittänyt tehdä työtäni näkyväksi pomolleni. Koen, että hän ei näe, eikä kuule minua ja kaikki työhöni liittyvät asiat hän päättelee toisten työntekijöiden mielipiteistä. Olen burnoutin takia sairaslomalla. Miten tämän burnoutin syyn kertoisitte pomolleni? Toiveena olisi, että minäkin alkaisin näkymään ja kuulumaan, ei riita.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Oon yrittäjä ja mulla on työntekijöitä. Olen siis se sun kuvailema pomo. Mua ei kiinnosta työntekijässä muu kuin se miten hän suoriutuu tehtävistään ja olenko asettanut tavoitteet sille tasolle että ne toteutuu. Se vaihtelee paljon, toiset vaan on pätevämpiä ja saa enemmän aikaiseksi. Kaikille löytyy silti tehtävä joka on kykyjen mukainen. On myös niitä jotka yrittää tehdä itsestään pätevämpiä kuin ovat, siinä on se ongelma että meillä työntekijän tulokset mitataan rahassa eikä esiintymiskyvyssä. Ns perseen nuoleminen ei tee firmalle rahaa, se on yleensä vain työyhteisön ilmapiiriä heikentävä juttu.
Voit olla pomo, mutta et ole pomoni. Minkäänlainen perseen nuoleminen ei minua kiinnosta, ei itseni korostaminen, ei mikään sellainen. Ainoa mitä tarvitsen, on samanlainen kohtelu kuin muutkin työntekijät saavat.
Oon yrittäjä ja mulla on työntekijöitä. Olen siis se sun kuvailema pomo. Mua ei kiinnosta työntekijässä muu kuin se miten hän suoriutuu tehtävistään ja olenko asettanut tavoitteet sille tasolle että ne toteutuu. Se vaihtelee paljon, toiset vaan on pätevämpiä ja saa enemmän aikaiseksi. Kaikille löytyy silti tehtävä joka on kykyjen mukainen. On myös niitä jotka yrittää tehdä itsestään pätevämpiä kuin ovat, siinä on se ongelma että meillä työntekijän tulokset mitataan rahassa eikä esiintymiskyvyssä. Ns perseen nuoleminen ei tee firmalle rahaa, se on yleensä vain työyhteisön ilmapiiriä heikentävä juttu.