Työturvallisuuskortti ja hygieniapassi työttömänä
Voiko nämä hommata omakustanteisesti ilman että ilmoittaa työkkäriin vai tuleeko ongelmia jos "jää kiinni"?
Kommentit (21)
Ei ne anna työvuoroja jos eivöt tykkää naamastasi vaikka mikä kortti olisi. Mitä parempi työntekijä olet niin sitä vähemmän tykkäävät naamastasi ja sitä vähemmän työvuoroja.
Tee mieluimmin niin että haet rahat työkkäriltä, edistää sun työllistymistä, jos näytät että teilläpäin on auki paikkoja joihin noita tarvitaan, myös hygieniapassia korvattiin. Ainakin reilu 10 v sitten.
Mikä älyttömyys tuo "jää kiinni" on? Totta helskutissa työtön saa hankkia kortteja mielin määrin!
Vai tarkoitatko sitä, että heti joutuu töihin keittiöhommiin, kun saavat vihiä että on hygieniapassi suoritettu?
Hakemusta tehdessä tulee tieto, että työttömälllä on oikeus saada 3 korttikoulutusta vuodessa ilmaiseksi. Tämä vatii tosin sen, että työvoimaviranomainen antaa siihen luvan. Itselleni eivät ole myöntäneet, koska katsovat, että työturvallisuus/ensiapukortti eivät edistä työllistymistäni. Pakollisiahan ne nykyään on paikassa kuin paikassa.
Työkkäri maksaa sulle sen koulutuksen, kunhan haet koulutukseen etuuskäsittelijän kanssa.
T. ttkortti tänä vuonna
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyttömyys tuo "jää kiinni" on? Totta helskutissa työtön saa hankkia kortteja mielin määrin!
Vai tarkoitatko sitä, että heti joutuu töihin keittiöhommiin, kun saavat vihiä että on hygieniapassi suoritettu?
Tulee karenssi jos opiskelee työttämänoloaikana ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyttömyys tuo "jää kiinni" on? Totta helskutissa työtön saa hankkia kortteja mielin määrin!
Vai tarkoitatko sitä, että heti joutuu töihin keittiöhommiin, kun saavat vihiä että on hygieniapassi suoritettu?
Tulee karenssi jos opiskelee työttämänoloaikana ilman lupaa.
'
Olet ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin. Ei autokoulun suorittaminen, järjestyksenvalvojakurssi, ensiapukurssi, hygieniapassitentin suorittaminen tai muu vastaava ole
- tutkintoon johtavaa (tutkinto on esim. maisteri, asentaja)
- päätoimista
- sitovaa
- ei tule keskimäärin 5 op/ opiskelukuukausi.
Ilman työturvakorttia ei ole asiaa minnekään töihin jotain puhtaasti toimistohommia lukuunottamatta. Kyseinen kortti tulisi olla vakiokauraa kaikille työnhakijoille, mutta kunnallisen "työvoimapalvelun" ainoa tehtävä tuntuu olevan löytää jostakin mikä tahansa syy katkaista hakijan työmarkkinatuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyttömyys tuo "jää kiinni" on? Totta helskutissa työtön saa hankkia kortteja mielin määrin!
Vai tarkoitatko sitä, että heti joutuu töihin keittiöhommiin, kun saavat vihiä että on hygieniapassi suoritettu?
Tulee karenssi jos opiskelee työttämänoloaikana ilman lupaa.
'
Olet ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin. Ei autokoulun suorittaminen, järjestyksenvalvojakurssi, ensiapukurssi, hygieniapassitentin suorittaminen tai muu vastaava ole
- tutkintoon johtavaa (tutkinto on esim. maisteri, asentaja)
- päätoimista
- sitovaa
- ei tule keskimäärin 5 op/ opiskelukuukausi.
Sinä olet ymmärtänyt väärin. Työtön ei voi opiskella mitään ominpäin.
"Jos olet työtön työnhakija, muistathan ilmoittaa kaikista alkavista opinnoistasi asiantuntijallesi."
Mulle maksettiin työkkärin kautta nuo kortit. Tästä kyllä jo vuosia aikaa.
Mikään tutkinto, kurssi tai kortti ei takaa työpaikkaa eikä työvuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyttömyys tuo "jää kiinni" on? Totta helskutissa työtön saa hankkia kortteja mielin määrin!
Vai tarkoitatko sitä, että heti joutuu töihin keittiöhommiin, kun saavat vihiä että on hygieniapassi suoritettu?
Tulee karenssia jos saavat kuulla että olet päivän ollut kurssilla, etkä ole ollut työvoima markkinoiden käytettävissä. Sääntö Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle maksettiin työkkärin kautta nuo kortit. Tästä kyllä jo vuosia aikaa.
Mun miehelle ei vaikka melko pitkän työttömyyden jälkeen oli saamassa työpaikan ja tarvitsi ttkortin, koska se vaadittiin. Oltiin sitten pienellä budjetilla sen typerän kortin takia. Muutenkin aivan turha kortti. Pelkkää rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyttömyys tuo "jää kiinni" on? Totta helskutissa työtön saa hankkia kortteja mielin määrin!
Vai tarkoitatko sitä, että heti joutuu töihin keittiöhommiin, kun saavat vihiä että on hygieniapassi suoritettu?
Tulee karenssia jos saavat kuulla että olet päivän ollut kurssilla, etkä ole ollut työvoima markkinoiden käytettävissä. Sääntö Suomi.
Vähintään tulee selvityspyyntö, jonka ajalta päivärahat on katkolla.
Kun olin työtön ja yhteen hakemaan paikkaan tarvittiin hygieniapassi, niin ei sitä kukaan minulle maksanut, itse sain maksaa ja en saanut sitä ”varmaa” työpaikkakaan.
Käväseppä te:n sivuilla "koulutukset". Siellä on eri korttikoulutuksia, mitkä työkkäri maksaa (max. 3 korttia), jos itseltä puuttuu ja virkailija antaa suostumuksen. Te ei puutu siihen, jos hankit kortit itse maksamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyttömyys tuo "jää kiinni" on? Totta helskutissa työtön saa hankkia kortteja mielin määrin!
Vai tarkoitatko sitä, että heti joutuu töihin keittiöhommiin, kun saavat vihiä että on hygieniapassi suoritettu?
Ei saa opiskella mitään, tai riskeeraa karenssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyttömyys tuo "jää kiinni" on? Totta helskutissa työtön saa hankkia kortteja mielin määrin!
Vai tarkoitatko sitä, että heti joutuu töihin keittiöhommiin, kun saavat vihiä että on hygieniapassi suoritettu?
Tulee karenssi jos opiskelee työttämänoloaikana ilman lupaa.
'
Olet ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin. Ei autokoulun suorittaminen, järjestyksenvalvojakurssi, ensiapukurssi, hygieniapassitentin suorittaminen tai muu vastaava ole
- tutkintoon johtavaa (tutkinto on esim. maisteri, asentaja)
- päätoimista
- sitovaa
- ei tule keskimäärin 5 op/ opiskelukuukausi.
Mutta käytät aikaasi, etkä ole työmarkkinoiden käytettävissä 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyttömyys tuo "jää kiinni" on? Totta helskutissa työtön saa hankkia kortteja mielin määrin!
Vai tarkoitatko sitä, että heti joutuu töihin keittiöhommiin, kun saavat vihiä että on hygieniapassi suoritettu?
Tulee karenssia jos saavat kuulla että olet päivän ollut kurssilla, etkä ole ollut työvoima markkinoiden käytettävissä. Sääntö Suomi.
Jep. Edes iltaopintoja avoimessa ei saa suorittaa.
Voi saada tukea/ilmaiseksi jos edistää työllistymistä.