Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikai enää täyspukua laiteta yo-juhliin?

Vierailija
29.05.2026 |

Aion mennä työasulla: chinot, nahkakengät ja kauluspaita. 

Eikai enää laiteta mitään täyttä settiä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nitkä on chinot?

Homppeleiden vermeitä.

Vierailija
22/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peruskouluikäiset lapsenikin pukevat puvun serkun ylppäreihin. Ymmärrän kyllä, jos kaikilla lapsilla ei ole pukua. Aikuisten kohdalla hieman ihmettelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhliin pukeudutaan vieraana siististi ja kunnioittavasti. Valitse asu, joka noudattaa smart casual -pukukoodia tai puolivirallista cocktail-tyyliä. Tilaisuus on perhejuhla, joten vältä liian paljastavia tai arkeen tarkoitettuja vaatteita. 

Naiset

Pue yllesi juhlava kesämekko, tyylikäs housupuku tai siisti hame- ja puseroyhdistelmä.

Suosi keväisiä tai kesäisiä värejä ja laadukkaita materiaaleja. 

Miehet

Valitse siistit chinot tai suorat housut ja kauluspaita.

Kokonaisuutta voi täydentää bleiserillä tai puvuntakilla tilaisuuden virallisuudesta riippuen. Solmio on vapaaehtoinen. 

Kengät ja asusteet

Valitse kengät, jotka tuntuvat hyvältä jaloissa ja joilla on helppo kävellä.

Koska juhlat saattavat sijoittua osittain ulos, varaa mukaan siisti jakku, huivi tai neuletakki. 

Vierailija
24/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nitkä on chinot?

Chinot ovat pehmeästä puuvillatwillistä valmistetut monikäyttöiset housut. Ne sijoittuvat arkisten farkkujen ja muodollisten puvunhousujen välimaastoon, ja ne sopivat erinomaisesti niin toimistolle, vapaa-ajalle kuin rennompiin juhliinkin.

Vierailija
25/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkarit ja lenkkarit. Ja huutelen kirosanoja suvivirren aikana. Koska mä voin! Mä mä mä!

Vierailija
26/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkarit ja lenkkarit. Ja huutelen kirosanoja suvivirren aikana. Koska mä voin! Mä mä mä!

Juuri näin! Alkaa jo vituthaa kaikki formaalit pelleilyt asusteineen tamineineen. Te häviätte tän pelin witun saastaiset konservatiivit! Haistakaa piiiitkä peeee!

Vierailija
27/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on päinvastoin: nykyään pukeudutaan noihin juhliin paremmin ja virallisemmin kuin ennen. Ysärillä oli normaalia olla ”jossain siistimmässä vaatetuksessa” tyyliin ruutupaita.

Vierailija
28/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan laiteta. Vanhanaikaista.

Vierailija
29/29 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun peruskouluikäiset lapsenikin pukevat puvun serkun ylppäreihin. Ymmärrän kyllä, jos kaikilla lapsilla ei ole pukua. Aikuisten kohdalla hieman ihmettelen.

Noloa. Nolaat lapsesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän