Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vuokralainen mielestäsi arvottomampi kuin omistusasuja?

Vierailija
29.05.2026 |

Kerro myös, kumpi itse olet.

Minä olen omistusasuja ja kaikki asukkaat samanarvoisia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olemme täällä elämässä vuokralla. Emme edes tiedä, katkaiseeko Luoja sopimuksen jo tänäiltana. Vai vasta 2071.

Vierailija
2/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se arvoon vaikuta. Kyse on siitä mitä omistaa. Omistatko taulun? Pöydän? Polkupyörän? Auton? Asunnon? Mökin? Veneen? Talon? 

Ihan sama. Kyse on materiasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanarvoisia. Itse asun vuokralla, helppo vaihtaa maisemaa. Olen nyt vuoden sisällä muuttanut kaksi kertaa ja ensi vuoden puolella pitää taas muuttaa, kun tulee tarvitsemaan isomman asunnon. 

Vierailija
4/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun perikunnan osakkeessa, maksan vain hoitovastikkeen. Ei ole tehty vuokrasopimusta joten en omista (ainakaan vielä) mutta en asu myöskään vuokralla. 
Ihmisen arvoon ei vaikuta hänen omistamansa materia. Mitään emme täältä saa mukaamme.

Vierailija
5/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se arvoon vaikuta. Kyse on siitä mitä omistaa. Omistatko taulun? Pöydän? Polkupyörän? Auton? Asunnon? Mökin? Veneen? Talon? 

Ihan sama. Kyse on materiasta. 

Mitä väliä? 

Vierailija
6/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
7/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on

Vierailija
8/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaottele ihmisiä sen mukaan asuvatko vuokralla vai omistusasunnossa, mutta jaottelen sen mukaan asuuko kerros- rivi- vai ok-talossa. Enkä tee jaottelua siinä mielessä että kerrostaloasujat olisivat jotenkin huonompia ihmisia vaan siinä mielessä että eri ihmisillä on erilaiset tarpeet ja halut.

Vierailija
9/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on

Millä perusteella?

Vierailija
10/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä ottaen vuokralla asujat eivät ole kaikkein arvostetuimpia sosio-ekonomisten syiden  takia, mutta poikkeuksia toki on erinäisistä syistä. Kaveri myi omansa ja toistaiseksi asuu vuokralla.  Itse harkitsen ison kiinteistöni myyntiä ja pienemmän  asunnon vuokraaminen   voi olla vaihtoehto, kun haluan  osan vuodesta asua ulkomailla

Vierailija
11/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki olemme täällä elämässä vuokralla. Emme edes tiedä, katkaiseeko Luoja sopimuksen jo tänäiltana. Vai vasta 2071.

Luoja ?

Vierailija
12/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on jotenkin niin hellyyttävää, miten kerrostalojen omistusasujat pitävät itseään jotenkin parempina ihmisinä vaikka niiden kämpän arvo on jotain max 40.000 euroa eli pennosia.

Vierailija
13/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistusasuja ja kyllä vuokra-asujat ovat alinta kastia. 

Vierailija
14/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varattomampi.

Vierailija
15/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisarvo ei liity mielestäni tähän asiaan. Mutta osakkeenomistajalla tai kiinteistönomistajalla on suuremmat oikeudet (ja velvollisuudet) joten vastuun määrä on suurempi. Vuokralainen vuokraa oikeutta asumiseen. Kyllä

se vastuunkantaja on erilaisessa asemassa.

Vierailija
16/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla enkä halua omistusasuntoa. Saman arvoisia siis. Ihan järjetön ajatuskin, että olisi eri arvoinen. 

Vierailija
17/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
18/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varattomampi.

Esim. Hesan ökyalueilla asuvat?

Vierailija
19/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omistusasuja ja kyllä vuokra-asujat ovat alinta kastia. 

Perustele.

Vierailija
20/31 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä ottaen vuokralla asujat eivät ole kaikkein arvostetuimpia sosio-ekonomisten syiden  takia, mutta poikkeuksia toki on erinäisistä syistä. Kaveri myi omansa ja toistaiseksi asuu vuokralla.  Itse harkitsen ison kiinteistöni myyntiä ja pienemmän  asunnon vuokraaminen   voi olla vaihtoehto, kun haluan  osan vuodesta asua ulkomailla

Minkälaista arvostusta nauttii ihminen joka ei osaa edes välilyöntejä käyttää oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän