Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä setä- tai tätitapoja sinulle tullut keski-iässä?

Vierailija
28.05.2026 |

Käytän pitkää kenkälusikkaa, villaa talvella ja imuroidessa sängyn alta pitää olla kropan alla pehmukkeet. Polvilla noustaan ylös pehmukkeen päällä. Toisaalta pitää olla viilentäviä t-paitoja vaihdevuosissa ja nastakengät. Miten siellä?

Kommentit (582)

Vierailija
561/582 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on jos tarjolla on kaurapuuroa tai lohikeittoa. 

Vierailija
562/582 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän ristikoita. 

Ja kenkälusikka on tullut jäädäkseen. 

N 41v.

Tuota kenkälusikkaa olen ihmetellyt. Voiko 40v olla niin kankea vai onko vain vatsa tiellä. Pitäisi olla edelleen hyvässä kunnossa, ei mitään vanhuudenvaivoja.

Ihan jokaisen kannattaisi käyttää kenkälusikkaa niin pysyvät kengät paremmassa kunnossa! Teini-ikäisillä pojillanikin on kenkälusikat treenikassin taskussa.

T. Kenkämyyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/582 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut vähän sellainen NIMBYilijä, suututtaa, kun meidän kotikulmilla ryypätään ja rellestetään. Ennen itsekin ryyppäsin ja rellestin, siellä sun täällä. Nykyään en edes käytä alkoholia.

Ja mulla on aina mukana iso väsky, sellainen Muumimamma-tyylinen, josta löytyy laastarit ja lääkkeet ja välipalat ja sadeviitat, ja lapsille (nykyään lapsenlapsille) jotain kivoja pelejä. Nuorempana nämä oli repussa, ja ihan nuorena oli vaan tyhjät kädet.

Ja hartiahuivi! No vanhassa talossa vetää, ihan järkevää, mutta silti :/ Villasukat oli jo nuorena.

Ja kotimaista kalaa meillä syödään, ei juuri muuta lihaa, ja vihannekset mieluiten luomuna (vaikka sekin kai on vähän/paljon kusetusta). Tähän toki vaikuttaa sekin, että nyt on varaa syödä mitä haluaa.

Hiuksia en ole leikannut, vaikka äiti 85v sanookin, ettei vanhalle naiselle sovi pitkä tukka. Olen 52. Ja kesällä käytän lyhyitä mekkoja, vaikkei sekään kuulemma sovi meille vanhoille.

Vierailija
564/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tullut järkevä ja ennakoiva.

Homo murjaisi päivän vitsin.

Vierailija
565/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan joka ilta ennen klo 23.

Vierailija
566/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan palautetta huonosta palvelusta ja myös esim. viranomaisista yhä herkemmin, kun olen tajunnut, että kukaan muu ei sitä tee. Suomessa ollaan vain mieliksi, hymistellään ja annetaan ongelmien kasautua. Odotetaan, että joku muu hoitaa. Samalla maassa on maailman suurin ja tehottomin julkinen sektori ja epäreiluin veeotus. En aio ikinä olla samanlainen pelkuri auktoriteettien edessä kuten tyypillinen suomalainen.

Vierailija
567/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän aapee määrittelee "keski-iän", mä sanoisin että on huolestuttavaa jos neli-viiskymppisenä ei saa kenkiä jalkaan ilman apuvälineitä. 

Vierailija
568/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta viiskymppinen ja huomannut seuraavaa:

- Ei motivaatiota typerille ihmisille, mielummin vietän aikani itsekseen.

- Mukavat vaatteet tai kotona ihan alasti kun  olen yksin. Muutenkaan ei jaksa omasta kropasta stressata liikaa vaan voin olla rennosti alasti missä vain se on sopivaa.

- S3ksi ei tarvitse olla monimutkaista ja vaadi että kaikki on kuun asennosta lähtien kohdallaan. Panna voi vaikka levähdyspaikalla jos siltä tuntuu ja se ei muita häiritse.

- Kaikki uusi musiikki on pääsääntöisesti ylituotettua paskaa, jossa ei ole mitään sielua. Mielummin kuuntelen vanhoja klassikoita tai etsin samalta aikakaudelta artisteja jotka on menneet ohi.

Siis kotona olet alasti? Tämä on vähän omituista minusta. Mitä hauskaa siinä edes on. Mihinkään ei voi istua ilman että etsii pefletin jostain, ikkunaverhot pitää pitää kiinni ainakin jos sisällä on valot jne. Minä en edes tarkenisi olla ilman vaatteita, paitsi ehkä kovimmilla helteillä. Mutta eihän se keltään ole pois eikä ketään häiritse. 

Vierailija
569/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti ei ole paikka vaan toiset ihmiset(etenkin sukulaiset) 

Vierailija
570/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson aina Ylen 2030 uutiset ja A-Studion 

Uutiset neljän vuoden päästä?

Kyllä Yle tietää, hyväksy se !

Vierailija
571/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän ristikoita. 

Ja kenkälusikka on tullut jäädäkseen. 

N 41v.

Tuota kenkälusikkaa olen ihmetellyt. Voiko 40v olla niin kankea vai onko vain vatsa tiellä. Pitäisi olla edelleen hyvässä kunnossa, ei mitään vanhuudenvaivoja.

"Tuota kenkälusikkaa olen ihmetellyt. Voiko 40v olla niin kankea vai onko vain vatsa tiellä. Pitäisi olla edelleen hyvässä kunnossa, ei mitään vanhuudenvaivoja."

Itselle kumpikaan mainitsemasi ei ole syy sille, että käytän kenkälusikkaa. Vaan se, että sen käyttö säästää kengän kantakuppia pysymään kuosissa/ehjänä. Ja siksi, että käytän enimmäkseen nauhakenkiä. Hauhat on optimaalisessa säädössä ja pysyykin kun niitä ei tarvitse avata ja solmia joka kerta. Nauhat myös pysyy siistinä pitkään.

Vierailija
572/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen ruvennut seuraamaan lintuja

Eikö ne lennä lujempaa kuin juokset ?

Vierailija
573/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän joka kuukausi tietyn summan jemmatilille "pahan päiäm varalle".

Itse säästän "ylimääräiset" rahani osakkeisiin. Eläkeikään on liian vähän aikaan, joten on pakko yrittää saada pankkitiliä ja inflaatiota suurempi tuotto roposilleni.

Vierailija
574/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta viiskymppinen ja huomannut seuraavaa:

- Ei motivaatiota typerille ihmisille, mielummin vietän aikani itsekseen.

- Mukavat vaatteet tai kotona ihan alasti kun  olen yksin. Muutenkaan ei jaksa omasta kropasta stressata liikaa vaan voin olla rennosti alasti missä vain se on sopivaa.

- S3ksi ei tarvitse olla monimutkaista ja vaadi että kaikki on kuun asennosta lähtien kohdallaan. Panna voi vaikka levähdyspaikalla jos siltä tuntuu ja se ei muita häiritse.

- Kaikki uusi musiikki on pääsääntöisesti ylituotettua paskaa, jossa ei ole mitään sielua. Mielummin kuuntelen vanhoja klassikoita tai etsin samalta aikakaudelta artisteja jotka on menneet ohi.

Siis kotona olet alasti? Tämä on vähän omituista minusta. Mitä hauskaa siinä edes on. Mihinkään ei voi istua ilman että etsii pefletin jostain, ikkunaverhot pitää pitää kiinni ainakin jos sisällä on valot jne. Minä en edes tarkenisi olla ilman vaatteita, paitsi ehkä kovimmilla helteillä. Mutta eihän se keltään ole pois eikä ketään häiritse. 

Ööh? Miksi ikkunaverhot pitäis olla kiinni, vaikka kotonaan liikkuisi "syntymäasussaan"? Vai asutko katutasossa näyteikkunatalossa, jossa ruudut alkavat lattianrajasta?

Vähän ylempänä kun asuu, niin kadulta ei näe sisään ja lähimmän naapuritalon ikkunatkin ovat yli 100 metrin päässä. Tietty jos käyttävät teknisiä apuvälineitä ja kiikaroivat tänne päin.. Mutta siinäpähän katsovat nakua minua, jos eivät netistä osaa aikuisviihdettä etsiä.

Vierailija
575/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkumaan joka ilta ennen klo 23.

Nuorempana en aamulla herännyt, vaikka olis ollu 5 herätyskelloa sängyn vieressä rääkymässä. Mutt nykyään herään ilman herätyskelloa seiskalta, oli työpäivä tahi ei. Tosin ei se suuremmin haittaa; jos ei mihinkään tarvitse tai huvita lähteä, ainahan voi mennä ottamaan tunnin aamutirsat.

Vierailija
576/582 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on jos tarjolla on kaurapuuroa tai lohikeittoa. 

Ei kun mannapuuroa tai hyvin tehtyä tillilihaa. Ei toki samalla kertaa eikä samalla lautasella.

Vierailija
577/582 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan lapsia, nautin hyvästä viskistä ja sikarista sekä matkustan paljon thaimaassa jossa nuoret naiset viihdyttävät minua 

Vierailija
578/582 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, tämähän on hauska idea.

Minä olen huomannut, etten kestä enää yhtään kuunnella kaupallisia radioasemia, joissa vilisee mainoksia. En myöskään jaksa nykymusiikkia. Ylen kanavat ja vanhat ikivihreät uppoaa nyt paremmin.

Vierailija
579/582 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut harkitsevaksi rahankäytössä, ehkä myös vähän hitaaksi päättämään.

Vierailija
580/582 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaappuva kävely. Naapuruston valvontakamerana toimiminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi