Voiko apteekista kysyä lääkkeen viimeistä päivämäärä ennen kuin ostaa sen?
Yllättävän moni lääke myydään lähellä viimeistä päivämäärää.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Just viimeksi varmistin ennen ostoa, että eivät vanhene ainakaan pariin vuoteen kun käytän harvoin. Ne kyllä näkee päivämäärän koneelta, joten sen kun kysyt vaan.
Pakkauksissa on päivämäärät, ei tarvitse edes koneelta katsoa.
Joo, mutta voiko apteekissa sanoa, että en ostamaan tätä lääkettä, koska viimeinen päivämäärä ei ole tarpeeksi kaukana. Siis reseptilääkkeessä.
Voi, jos lääke on sellainen, että ei ole välttämätön juuri nyt ostaa. Käytän astmalääkkeitä ja joskus olen kysynyt avaavasta lääkkeestä etukäteen mikä sen päiväys on. Käytän avaavaa niin harvoin, että parissa kuukaudessa vanhenevaa ei kannata ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muka myydään lähellä viimeistä käyttöpäivää olevia lääkkeitä?!
Minä olin kerran ostamassa jotakin, en muista mitä, jossa oli tabletteja kolmeksi kuukaudeksi. Käyttöaikaa oli kuitenkin vain kuukausi jäljellä. Ei ollut reseptilääke. Onneksi huomasin.
Vau, ihan kerran. No onneksi säästyit vahingolta.
Vierailija kirjoitti:
Missä muka myydään lähellä viimeistä käyttöpäivää olevia lääkkeitä?!
Apteekkarit ovat yksityisyrittäjiä, jotka tietysti haluavat tehdä voittoa. Yliopiston Apteekki on ehkä ainoa apteekki, jossa apteekkari ei kerää itselleen varallisuutta, vaan tuotot menevät hyviin tarkoituksiin. Suosittelen tutustumaan, netissä usein tarjouksia kanta-asiakkaille.
Totta kai voi ja kannattaakin kysyä, viimeistään siinävaiheessa kun saa paketin kouraan niin katsotaan päivämäärä ja jos ei riitä niin pyytää toista pakkausta tai menee toiseen apteekkiin.